| کد خبر: 246679 |

تکلیف تونل «متوسلیان» چه می شود؟

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مورد آخرین وضعیت ساخت تونل شهید متوسلیان توضیحاتی ارائه کرد.

تین نیوز

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مورد آخرین وضعیت ساخت تونل شهید متوسلیان توضیحاتی ارائه کرد.

 به گزارش تین نیوز، عباس شعبانی در مورد آخرین وضعیت ساخت تونل شهید متوسلیان گفت: تونل متوسلیان حدود ۹ کیلومتر است و در بودجه عمرانی سالانه شهرداری بعنوان یک پروژه مشارکتی دیده شده یعنی باید برای ساخت این تونل بخش خصوصی پای کار ساخت بیاید و با شهرداری مشارکت کند.

وی با بیان اینکه باید هزینه های بخش خصوصی در ساخت تونل متوسلیان به نوعی به او برگردانده شود، اظهار کرد: یعنی نحوه بازپرداخت هزینه هایی که انجام می دهد باید در همان ابتدا مشخص شود.

شعبانی افزود: در حال حاضر طراحی فنی تا فاز یک پیشرفت کرده یعنی ما می دانیم ورودی و خروجی کجاست و تونل به چه نحوی ساخته می شود، اما هنوز مدل اقتصادی تامین مالی این پروژه تعیین نشده است البته چند مدل اقتصادی احصا شده که باید طی جلسه با معاونت مالی شهرداری به یک مدل واحد مالی برسیم و ممکن است چندماهی زمان ببرد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه اساس اجرای پروژه تامین مالی است و ما باید با احصا یک مدل مالی به سرمایه گذار، بابت برگشت سرمایه اش ضمانت بدهیم، افزود: تاکنون سه سرمایه گذار داخلی برای ساخت تونل متوسلیان اعلام امادگی کردند؛ اما باید بازگشت سرمایه به طرق مختلف انجام شود که حالا یا باید از طریق دریافت عوارض تونل،  یا دریافت عوایدی در حوزه شهرسازی و اهدا زمین یا وامی تلقی شود و با سود مشارکت شهرداری به آنها پول را برگردانند که باید روش تامین مالی سرمایه گذار انتخاب  و اجرایی شود.

وی افزود: تا پایان سال جمع بندی نهایی ساخت یا عدم ساخت تونل متوسلیان انجام خواهد گرفت اما  بررسی ها نشان می دهد که امکان عملیاتی شدن این پروژه بیشتر است .

تونل متوسلیان دو طبقه به طول بیش از ۹ کیلومتر خواهد بود که از صیاد شیرازی و میدان سپاه آغاز و به بزرگراه آزادگان می رسد که پیش بینی می شود به نرخ امروز، ۲۰ هزار میلیارد تومان هزینه ساخت این تونل خواهد شد.

تونل متوسلیان

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • شهروند 0 0

    سلام ،، ۲۰ هزار میلیارد پول ی اختلاسه ، پول هست برای حقوق های آنچنای و ....