| کد خبر: 246630 |

قطار سریع السیر اصفهان-تهران در مسیر توسعه اقتصادی کشور

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابعاد گوناگون اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و گردشگری پروژه قطار سریع السیر اصفهان-تهران گفت: تکمیل این طرح در شکل گیری باب های جدید از اشتغال، کارآفرینی و بخش های دیگر سهم قابل توجهی خواهد داشت بنابراین باید به نحو شایسته پیگیری شود.

تین نیوز

 

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابعاد گوناگون اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و گردشگری پروژه قطار سریع السیر اصفهان-تهران گفت: تکمیل این طرح در شکل گیری باب های جدید از اشتغال، کارآفرینی و بخش های دیگر سهم قابل توجهی خواهد داشت بنابراین باید به نحو شایسته پیگیری شود.

به گزارش تین نیوز، عباس مقتدایی در خصوص پروژه قطار سریع السیر تهران-اصفهان اظهار کرد: این پروژه تنها متعلق به اصفهان نیست بلکه یک حلقه واسط برای ارتباط مرکز کشور با جنوب، شمال، شرق و غرب به شمار می رود که از نظر ابعاد توسعه ای آن برای کشور و استان ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به پیگیری های مستمر نمایندگان در ماه های گذشته برای اجرای قطار سریع السیر افزود: در سفر استانی رئیس جمهور به اصفهان نیز این موضوع مطرح شد و آیت الله رئیسی در جلسه شورای اداری استان با صراحت دستورات ویژه برای ادامه پروژه داد.

نماینده اصفهان در مجلس شورای با اشاره به پیگیری های انجام شده در سطح ملی برای حل مشکلات پروژه خاطرنشان کرد: آخرین پیگیری مذاکره ای بود که در هفته گذشته با رئیس کل بانک مرکزی انجام شد و با توجه به اینکه قرار است موضوع در کمیسیون های مربوط با حضور نمایندگان بانک مرکزی مورد بررسی قرار گیرد، نمایندگان از رئیس بانک مرکزی خواستند شخصاً موضوع را بررسی کند.

وی با اشاره به ابعاد گوناگون اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و گردشگری این پروژه بسیار مهم ادامه داد: قطار سریع السیر در شکل گیری باب های جدید از اشتغال، کارآفرینی و بخش های دیگر سهم قابل توجهی خواهد داشت بنابراین این پروژه باید به نحو شایسته پیگیری شود.

مقتدایی خاطرنشان کرد: در سفر اخیر معاون دیپلماسی وزیر امور خارجه به اصفهان، بازدید از سالن اجلاس و قطار سریع السیر در دستور کار قرار داشت و با این پیگیری ها و فعالیت هایی که مدیریت کلان استان در این زمینه انجام داده است، امیدواریم تکمیل قطار سریع السیر بتواند باب جدیدی برای توسعه و به اعتلای اقتصادی و حمل ونقلی کشور باز کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری ایمنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ماه نشان 1 0

    نماينده مجلس مشكلات پشت صحنه را نمي داند و وزارت راه كه مقصر اصلي اين پرونده است حقايق را روشن نمي كند. كميسيون عمران مجلس پارسال طرح را بررسي و درخواست توقف داد. چرا وزارت راه اين را بحث نمي كند؟ سازمان برنامه چرا با اين پروژه مخالفت دارد؟

  • ناشناس 2 0

    در حال حاضر پروژه ریلی سریع السیر تهران اصفهان هیچگونه توجیه منطقی و علمی ندارد چون اقتصاد ایران نمی کشد و طرح های ریلی نرمال ما هنوز مانده درواقع ابتدا باید ریل چابهار زاهدان بیرجند یونسی , رشت آستارا , رشت کاسپین , شیراز بوشهر , کرمانشاه خسروی , میانه اردبیل , همدان سنندج باشماق , اصفهان شهرکرد اهواز , اسلام آباد غرب ایلام , خاوران به ایستگاه اصلی تبریز و ... و چند چند خطه کردن دیگر انجام بشه بگیم اکی حالا به حدودا 20 هزار کیلومتر خط ریلی رسیدیم نزدیک استاندارد هستیم حالا بودجه را متمرکز کنیم روی طرح ریلی پرسرعت , نماینده اصفهان گویا از هزینه های اجرای ریل پرسرعت و هزینه های جانبی و دائمی آن بی خبره قطارپرسرعت یک تکنولوژی کاملا وارداتی و گرانقیمته و اگر دقت کنید به وضوح می بینید در کشورهایی هست که اقتصاد قوی دارند امروز این طرح افتتاح بشه بلیطش از هواپیما گران تر می شه اینجوری نیست که بگیم یالا ریلی پرسرعت احداث بشه یک نقشه راه جدی و فکر حساب شده می طلبه متاسفانه بودجه کشور که محدود هم هست به روش های مختلف هدر می ره الان این طرح یک چاه بی خود بلع بودجس بهتر نبود بودجش می رفت روی ریلی رشت آستارا ؟؟؟