| کد خبر: 246622 |

اجرای مانور بزرگ زلزله در تهران

معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از طراحی تمرین سراسری دورمیزی زلزله در کلانشهر تهران خبر داد.

تین نیوز

معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از طراحی تمرین سراسری دورمیزی زلزله در کلانشهر تهران خبر داد.

به گزارش تین نیوز، مجید آرون معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اظهار کرد: طراحی تمرین سراسری دورمیزی زلزله در کلانشهر تهران  در پاییز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این تمرین دورمیزی با در نظر گرفتن پیامدهای ناشی از وقوع زلزله با بزرگای4.5 در مقیاس ریشتر در اثر فعال شدن گسل مشاء و با هدف ارتقاء سطح آمادگی ارکان سیستم مدیریت بحران کلانشهر تهران و فعال سازی ساختار فرماندهی یکپارچه ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران در مواجهه با حوادث و سوانح شهر تهران برنامه ریزی شده است و با مشارکت سازمان های تخصصی مدیریت بحران شهر تهران در فصل پاییز برگزار خواهد شد.

آرون افزود: به همین منظور نشست هماهنگی اجرای تمرین سراسری دورمیزی زلزله در کلانشهر تهران با حضور نمایندگان سازمان های تخصصی عضو ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران در محل مرکز عملیات اضطراری سازمان مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد و در این نشست ضمن تشریح روند اجرای تمرین، سهم و نقش کارگروه های تخصصی و ستادهای مدیریت بحران مناطق 22 گانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه کلانشهر تهران به دلیل واقع شدن در دامنه جنوبی رشته کوه های البرز و وجود گسل های اصلی (مشاء، شمال تهران، ری) و متعدد فرعی دارای شرایط ویژه ای است، تصریح کرد: تهران با دارا بودن بیشترین جمعیت شهری در کشور، تمرکز اکثر مراکز سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در آن و موقعیت ویژه‌ی زمین شناسی، از جمله نقاط بسیار حساس و در معرض خطرهای ناشی از رویداد زمین لرزه های بزرگ بشمار می آید.

آرون اظهار کرد: در چنین شرایطی تلاش برای ارتقاء سطح آمادگی و افزایش تاب آوری، نیازمند برنامه ریزی مستمر و هدفمند است که یکی از روش های دستیابی به این هدف برگزاری تمرین است تا بتوان از طریق شبیه سازی وقوع حوادث، نحوه بکارگیری نیروها، تجهیزات و بسترهای ارتباطی را مورد آزمون قرار داد و بر اساس آن بتوان جنبه های مختلف مقابله با بحران را تمرین و ارزیابی کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.