| کد خبر: 246611 |

نقش تخصص و تجربه شهردار در کاهش نابودی عمر و زندگی تهرانی ها

شهردار تهران باید کسی باشد که توان همراه نمودن دولت و مجالس و حاکمیت را جهت حل معضل ترافیک داشته باشد.

تین نیوز

روزانه بین چهار تا پنج میلیون خودرو درون شهر تهران تردد می کنند. روزانه حدود 20 میلیون سفر درون شهری در تهران انجام می شود.(با فرض رفت و برگشت حدود ده میلیون سفر)  چنانچه متوسط زمان سفرهای درون شهری برای رفت و برگشت (با خوروهای شخصی و عمومی) را دو  ساعت در نظر بگیریم مفهوم آن این است که روزانه بیست میلیون ساعت و سالانه حداقل 6 میلیارد ساعت از عمر مردم شریف تهران در ترافیک با رنج و عذاب و فشارهای ناشی از ترافیک نابود می شود.

به گزارش تین نیوز، این میزان صرفا تلفات و خسارت های مستقیم ترافیک است .مرگ های زود رس و کاهش عمر از یک روز تا یک سال و ده سال را نیز بر این خسارت های سنگین و جبران ناپذیر اضافه نمائید با عمق فاجعه بیشتر پی ببریم. 

با لحاظ متوسط عمر 75 سال برای مردم و با لحاظ روزانه ده ساعت عمر فعال،  روزانه 20 درصد و در مجوعه کل زندگی حداقل 25 درصد از ساکنان شهر تهران در ترافیک و رنج و عذاب ناشی از آن نابود می شود.  

مهمترین و اساسی ترین و زیربنایی ترین مشکل شهر تهران معضل جانکاه ترافیک است. چنانچه همه وظایف اصلی شهرداریرا لیست نمائید ترافیک به تنهایی وزنی معادل 70 درصد وظایف اصلی شهرداری است اگر مردم تهران تنها یک خواسته از شهردار تهران داشته باشند آن یک خواسته حل معضل ترافیک است.

چنانچه شهرداری بتواند با دانش و تجربه و توان مدیریت و تاثیرگذاری خود فقط یک درصد از معضل ترافیک را برطرف نماید به مفهوم جلوگیری از نابودی 60 میلیون ساعت از عمر و زندگی و حیات مفید  مردم شهر تهران  در هر سال است  که این میزان معادل عمر مفید 215 نفر ساکن شهر تهران است. یعنی در هر روز این میزان عمر مفید در رنج و عذاب ترافیک به صورت مستقیم نابود می شود. 

ترافیک قطعا راه کار دارد و شهرداران توانمند و موفق در شهرهای پر جمعیت جهان با راهکارها، پیگیری های مستمر و دغدغه شبانه روزی خود توانستند معضل ترافیک را کاهش دهند و آن را کنترل نمایند. 

پیگیری شبانه روزی و همه جانبه شهرداران موفق جهان و تیم همراه آنها منجر به توسعه مترو و قطارهای درون شهری، توسعه شبکه گسترده اتوبوسرانی و حمل و نقل عمومی، نظم و چارچوب های محکم و خلل ناپذیر در ساخت و ساز و توسعه شهری، مدیریت صحیح ترافیک و سایر روش های عالمانه ناشی از علم و تجربه جهانی و انسجام در تصمیم گیری و همراه نمودن دولت و مجالس در حل مشکل ترافیک منجر به موفقیت آنها گردید.

شهردار تهران باید کسی باشد که توان همراه نمودن دولت و مجالس و حاکمیت را جهت حل معضل ترافیک داشته باشد. شهردار تهران باید کسی باشد که همه مردم و مسئولان به دانش و تجربه و توان مدیریتی و دغدغه مندی وی در حل معضل ترافیک اعتماد داشته باشند و وی را اصلح ترین شخص برای این مسئولیت بسیار مهم بدانند تا چنین نشود همکاری و همراهی جدی حتی در بدنه شهرداری و دولت به وجود نخواهد آمد و ادامه این روند غیر قابل تحمل است. این شرایط نمی تواند ادامه داشته باشد و می بایست هر چه سریعتر تصمیمات اساسی برای حل معضل ترافیک و اصلاح مدیریت شهری اتخاذ گردد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: ترابر نیوز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.