| کد خبر: 246592 |

واگذاری شرکت هواپیمایی وابسته به مناطق آزاد منتفی شد؟

در پی درخواست دبیر شورای عالی مناطق آزاد از معاون اول رییس جمهور، مخبر دستور توقف واگذاری ایرلاین تابعه مناطق آزاد و بررسی بیشتر این موضوع را صادر کرد.

تین نیوز

در پی درخواست دبیر شورای عالی مناطق آزاد از معاون اول رییس جمهور، مخبر دستور توقف واگذاری ایرلاین تابعه مناطق آزاد و بررسی بیشتر این موضوع را صادر کرد.

به گزارش تین نیوز، گزارش ها از صدور دستور معاون اول رئیس جمهور برای بررسی و بازگرداندن مالکیت شرکت هواپیمایی وابسته به سازمان منطقه آزاد کیش به این سازمان حکایت دارد.

رئیس سازمان خصوصی سازی (۷ شهریور): ۱۰۰ درصد سهام کیش ایر در لیست واگذاری های امسال

این در حالی است که علی قربانزاده معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی در نشست خبری هفته گذشته به مناسبت هفته دولت از برنامه ریزی برای اولویت داشتن ۲۰ شرکت دولتی در لیست واگذاری ها خبر داد که یکی از آنها واگذاری ۱۰۰ درصد سهام شرکت هواپیمایی تابعه منطقه آزاد کیش بود.

پیش از این نیز اعلام شده بود سهام شرکت هواپیمایی تابعه منطقه آزاد کیش با توجه به زیان ده بودن این شرکت واگذار می شود.

هواپیمایی کیش

 

سعید محمد (۱۸ بهمن ۱۴۰۰): خصوصی سازی ایرلاین منطقه آزاد متوقف شد

سعید محمد توسط بهمن سال گذشته در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل سابق و جدید شرکت هواپیمایی تابعه مناطق آزاد، ضمن تاکید بر اینکه در حال حاضر با پیگیری های انجام شده روند واگذاری و خصوصی سازی این شرکت هواپیمایی متوقف شده و قطعیت این عدم واگذاری در حال پیگیری است گفت: این ایرلاین باید به دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و همچنین سازمان منطقه آزاد کیش بازگردد و با مشارکت سایر مناطق آزاد و با تجهیز و نوسازی ناوگان به فعالیت بهینه خود ادامه دهد.

مخبر (۹ شهریور): خصوصی سازی ایرلاین منطقه آزاد متوقف شود

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در آئین بهره برداری و شروع عملیات اجرایی پروژه های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در پاسخ به درخواست سعید محمد دبیر شورایعالی مناطق آزاد و تشریح وضعیت پروازهای جزیره کیش برای بازگشت شرکت هواپیمایی متعلق به این جزیره به دامان مناطق آزاد، ضمن بیان این که بهره مندی مناطق آزاد از شرکت های هواپیمایی اختصاصی تحت مالکیت خود، قابلیت رایجی در دنیاست، گفت: نباید در دور باطل نبود گردشگر و نبود پرواز قرار گرفت.

مخبر در ادامه از وزیر اقتصاد خواست ضمن بررسی و اعلام گزارش، بازگشت مالکیت شرکت هواپیمایی مذکور به جزیره کیش را پیگیری کند.

منظور سعید محمد از «دور باطل نبود گردشگر-پرواز» به کیش چیست؟

در حالی مشاور رئیس جمهور از افتادن هواپیمایی منطقه آزاد کیش در دور باطل نبود گردشگر-پرواز خبر می دهد که گزارش ها از وضعیت کم رونق منطقه آزاد کیش در تابستان امسال حکایت دارد.

در کنار عواملی چون انتقال محرم و صفر به تابستان و نیز افزایش بی سابقه دما در سال جاری نسبت به سال های گذشته، گرانی بلیت پروازهای کیش و هتل های این جزیره گردشگری از دیگر آیتم ها اثرگذار در کاهش عجیب تعداد مسافران تابستانی امسال بوده است.

گفته شده قیمت های بالای یک میلیون تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی پروازهای کیش سبب شده تا تعداد پروازها در سال جاری به یک پنجم سال های گذشته برسد.

شنیده ها حاکی است کیشوندان (ساکنان کیش) کمپین هایی در خصوص تقاضای کاهش نرخ بلیت پروازهای کیش به راه انداخته اند.

از سوی دیگر، هواپیمایی وابسته به منطقه آزاد کیش، در ماه های اخیر با زمین گیر شدن ۳ فروند هواپیمای خود روبه رو شده بود که در کاهش پروازها به این جزیره و افزایش قیمت بلیت بی تأثیر نبوده است؛ با این حال هواپیماهای زمین گیر این شرکت با تلاش متخصصان و مهندسان ایرانی توانسته اند اوورهال شوند.

به نظر می رسد آنچه سعید محمد دبیر شورایعالی مناطق آزاد از دور باطل نبود گردشگر-پرواز می گوید، همین نکته باشد که کاهش پروازها و افزایش قیمت بلیت سفر به این جزیره، سبب دور تسلسل باطلی خواهد شد که به سود صنعت گردشگری نخواهد بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.