| کد خبر: 246566 |

ابلاغ نرخ های مصوب حمل و نقل عمومی جاده ای مسافری سفرهای اربعین حسینی

نرخ های مصوب حمل و نقل عمومی جاده ای مسافری بر اساس نظر ستاد مرکزی اربعین توسط ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به تمام استان های سراسر کشور ابلاغ شد.

تین نیوز

نرخ های مصوب حمل و نقل عمومی جاده ای مسافری بر اساس نظر ستاد مرکزی اربعین توسط ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به تمام استان های سراسر کشور ابلاغ شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای داریوش باقرجوان مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافر این سازمان با اعلام این مطلب گفت: بر اساس اعلام ستاد مرکزی اربعین برای آغاز طرح اربعین حسینی از امروز یازدهم شهریور ماه ۱۴۰۱، نرخ های مصوبی که بر اساس نظر ستاد مرکزی اربعین آماده شده بود، توسط معاون وزیر و رییس سازمان به تمام استان های سراسر کشور ابلاغ شد و از نخستین ساعت بامداد امروز یازدهم شهریور ۱۴۰۱ زائران می توانند با مراجعه به وب سایت های اختصاصی مشترک، واحدهای فروش بلیت در سطح شهر و پایانه های مسافری، بلیت به مقصد پایانه های مرزی اربعین حسینی تهیه کنند.
وی بیان کرد: به استان های سراسر کشور و شرکت های حمل و نقل اعلام شده است به هر تعدادی که زائران برای تهیه بلیت مراجعه کنند، ملزم هستند علاوه بر سرویس هایی که وجود دارد و برنامه ریزی شده است، سرویس های فوق العاده به مقاصد مرزهای اربعین و اساس میزان تقاضا بررسی، برنامه ریزی و طراحی کنند تا زائران بتوانند با سهولت به سمت مرزهای اربعین حرکت کنند.
باقرجوان در خصوص این که آیا امکان خرید بلیت رفت و برگشت فراهم است، گفت: با توجه به این که شرایط بازگشت شرایط پیچیده ای است و در زمان اوج بازگشت با شرایط ترافیک ممکن است ناوگان به موقع به مرز نرسد یا این که زائر برنامه به موقع به مرز نرسد، خلأ بین این دو مورد ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند، بنابراین با توجه به عدم قطعیت آمار و اطلاعات درست برای برگشت و عدم امکان برنامه ریزی برای ساعت فروش بلیت برگشت، کار دیگری انجام شده است.
وی با اشاره به راه اندازی سامانه آماری و نظرسنجی ۲۰۰۰۱۴۱ بیان کرد: در مسیرهای برگشت هر زائری که تقاضای استفاده از حمل و نقل عمومی بین شهری را دارد، با ارسال پیامک به سرشماره ۲۰۰۰۱۴۱، مرز ورودی خود را اعلام می کند و بر اساس آن ناوگان به صورت خطی و دوره ای دپو می شود که به محض ورود زائران بتوانند از آن استفاده کنند.
مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان با اشاره به این که ممکن است سفرهای بازگشت به یکباره انجام شود و ازدحام پیش آید، گفت: تقاضا می شود زائران اربعین حسینی حتماً شماره پیامکی ۲۰۰۰۱۴۱ را به خاطر داشته باشند و در مسیر برگشت مرز ورودی خود را به این شماره پیامک ارسال کنند تا برنامه ریزی لازم در این زمینه انجام شود و ظرفیت های موجود ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری تامین شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.