| کد خبر: 246428 |

حمل و نقل زائران تهرانی تا مرز عراق چگونه خواهد بود؟

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران درباره نحوه اعزام زائران اربعین به عراق توضیحاتی داد.

تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران درباره نحوه اعزام زائران اربعین به عراق توضیحاتی داد.

 

به گزارش تین نیوز، از مدت ها پیش بود که شهرداری تهران جلسات متعددی را برای برگزاری مراسم اربعین و خدمت رسانی به زائران تشکیل داد و محمد امین توکلی زاده به عنوان دبیر ستاد اربعین انتخاب شد.

در بستر برنامه ریزی های صورت گرفته قرار بر این شد تا تمامی امکانات شهرداری تهران برای برگزاری مراسم اربعین به کار گرفته شوند و شهرداری به عنوان یکی از مهم ترین نهادهای ارائه دهنده خدمات در اربعین انتخاب شد.

یکی از خدماتی که قرار است از سوی شهرداری تهران در مراسم اربعین ارائه شود اعزام اتوبوس ها جهت تردد زائران است در این برنامه اتوبوس ها برای حمل و نقل زائران تا مرز به کار گرفته می شوند.

پس از اعلام این خبر گمانه زنی های متعددی صورت گرفت و عده ای به کمبود تعداد اتوبوس های پایتخت اشاره کردند و به گفته این افراد در حال حاضر تهران با کمبود بیش از هزار اتوبوس دست و پنجه نرم می کند و اتوبوس های فعال نیز مشکلات فراوانی را دارند اما رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران در واکنش به این صحبت ها گفت: اتوبوس هایی که در مراسم اربعین به کار گرفته می شوند از محل اتوبوس هایی مازاد هستند.

مهدی جمالی نژاد معاون وزیر کشور نیز  با بیان اینکه یکی از دغدغه های اصلی ما در مراسم اربعین بحث حمل و نقل است گفت: تعداد اتوبوس ها در کشور محدود است اما در حال تلاش هستیم تا از تمامی ظرفیت ها استفاده کنیم تا مشکلی نداشته باشیم با شهرداری های کلانشهرها جلسه ای برای سرویس دهی منظم در فواصل مختلف درون شهری برگزار شده است اما همچنان احساس می کنم ما معضل کمبود اتوبوس را داریم و باید سعی کنیم راهکاری برای رفع این مشکل پیدا کنیم.

وی گفت: البته این نکته را باید بگویم که ما از ظرفیت مازاد کلانشهرها در حوزه اتوبوس استفاده می کنیم تا برای شهرها مشکلی پیش نیاید.

تمهیدات شهرداری برای حمایت از زائران اربعین

جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران، با اشاره به مراسم اربعین گفت: در شورای شهر برای شهرداری وظایفی را تعیین کرده ایم که از شهروندان ایرانی در مراسم اربعین حمایت کند.

وی با اشاره به اعزام اتوبوس های تهران برای حضور در مراسم اربعین اظهار کرد: با توجه به تمهیدات اخیر شهرداری تهران قرار شد اتوبوس هایی که مورد استفاده قرار نمی گرفتند بازسازی و در اربعین مورد استفاده قرار گیرند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران تصریح کرد: گفته شده است که ۱۴۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال بازسازی می شوند و در حوزه اربعین نیز همین اتوبوس هایی که بازسازی می شوند و به ناوگان فعلی اضافه در اربعین مورد استفاده قرار می گیرند.

تشکری هاشمی گفت: باید برنامه ریزی ها به گونه ای صورت گیرد که سرویس دهی به مردم به هیچ وجه مورد اختلال قرار نگیرد و صرفاً اتوبوس هایی که بازسازی می شود مورد استفاده قرار گیرند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.