| کد خبر: 246408 |

راههای استان اردبیل مستعد تبدیل شدن به بزرگراه و آزاد راه

عملیات اجرایی قطعه یک پروژه احداث چهارخطه محور انگوت - قره آغاج با حضور استاندار اردبیل و مسئولان استانی در هفته دولت آغاز شد.

تین نیوز

عملیات اجرایی قطعه یک پروژه احداث چهارخطه محور انگوت - قره آغاج با حضور استاندار اردبیل و مسئولان استانی در هفته دولت آغاز شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آئین عملیات اجرایی قطعه یک پروژه احداث چهارخطه محور انگوت - قره آغاج با حضور استاندار اردبیل، نماینده مردم شهرستان های گرمی، انگوت، مسئولان استانی و محلی در هفته دولت آغاز شد.

محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در این مراسم با بیان اینکه توسعه و آبادانی استان اردبیل در گرو توسعه راهها و تبدیل آنها به بزرگراه و چهار خطه شدن است افزود: چهارخطه شدن محور انگوت - قره آغاج نیز یکی از مطالبات اصلی مردم منطقه و دغدغه دولت مردان خصوصا استاندار پرتلاش استان بود که امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی کلنگ زنی شد.

وی با اشاره به اینکه طول کلی این پروژه ۶ کیلومتر و ۴۰۰ متر می باشد تصریح کرد: هم اکنون حدود ۲ کیلومتر و ۴۵۰ متر از طول مسیر برای شروع عملیات و تجهیز کارگاه به پیمانکار واگذار شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل مبلغ قرارداد این پروژه را ۱۴۰ میلیارد تومان عنوان کرد و خاطر نشان شد : حجم عملیات خاکبرداری پروژه ۷۰۰ هزار مترمکعب و عملیات خاکریزی آن ۲۹۱ هزار متر مکعب است.

حیدری انجام ۷ هزار متر مکعب عملیات بتن ریزی و ۳۸ تن اجرای گاردریل را در این پروژه یاد آور شد و اظهار کرد: با شروع عملیات اجرایی پروژه بیش از ۱۶هزار تن آسفالت در این پروزه به کار گرفته می شود.

وی چهار خطه شدن این محور را در توسعه ترانزیتی، کاهش مصرف سوخت، کوتاه نمودن و تسریع در زمان سفر بسیار مهم دانست و بیان کرد : با بهره برداری از این پروژه شاهد سفر ایمن و همچنین جذب سرمایه گذار به منطقه خواهیم بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل راههای استان اردبیل را مستعد تبدیل شدن به بزرگراه و آزاد راه دانست و گفت: با پیگیری های نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و استاندار پرتلاش استان اردبیل سعی داریم از شمال تا جنوب استان را به بزرگراه تبدیل کنیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه در برخی محورها از جمله محور سرچم - سراب و مشگین شهر نیز می توان آزادراه احداث کرد افزود : برای تبدیل کردن برخی از محورها به آزادراه به وزارت راه و شهرسازی فراخوان داده ایم که متاسفانه تابه امروز تمایلی در این خصوص از سوی پیمانکاران و سرمایه گذاران دیده نشده است

حیدری از پیگیری های مجدانه این اداره کل جهت اجرای این مهم خبرداد و گفت : تمام تلاش ما بر این است تا با واگذاری برخی پروژه ها به بخش خصوصی اجرای این پروژه مهم استان را در حوزه راه سرعت بخشیده و فعال تر کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.