| کد خبر: 246391 |

افتتاح ۲۰ کیلومتر از پروژه روکش آسفالت محور فیروز کوه – سمنان

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ضمن تشریح برنامه های این سازمان در هفته دولت از افتتاح ۲۰ کیلومتر از پروژه روکش آسفالت محور فیروز کوه – سمنان خبر داد.

تین نیوز

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ضمن تشریح برنامه های این سازمان در هفته دولت از افتتاح ۲۰ کیلومتر از پروژه روکش آسفالت محور فیروز کوه – سمنان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا اکبری، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برنامه های این سازمان در هفته دولت را تشریح کرد و گفت: به مناسبت هفته دولت سه هزار کیلومتر روکش آسفالت ابنیه فنی رفع نقاط مستعد حادثه و ... با اعتباری بالغ بر پنج هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان در سطح کشور افتتاح می شود.

وی روکش آسفالت محور فیروز کوه – سمنان را از دیگر پروژه های مهم راهداری کشور دانست و عنوان کرد: این پروژه نیز با اعتباری بالغ بر ۴۶۰ میلیارد ریال به طول ۲۰ کیلومتر روز شنبه، پنجم شهریورماه به بهره برداری می رسد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با تاکید بر حائزاهمیت بودن تردد ایمن در محورهای استان تهران، اظهار کرد: محور فیروزکوه – سمنان به عنوان یک محور اصلی و مهم که جاده اتصال استان های سمنان و مازندران بوده، نقش مهمی در اقتصاد استان های همجوار و همچنین شرق استان تهران داشته است.

اکبری افزود: این محور با ترافیک روزانه بیش از ۲۰ هزار دستگاه که عمدتا محل تردد خودروهای سنگین و حمل کالا است، نقش محوری در توسعه استان داشته که با توجه به رویه نامناسب، بهسازی و روکش آسفالت آن از اولویت های مهم سازمان در جهت ارتقاء امنیت کاربران و ناوگان باری جهت حمل کالا است.

وی با بیان اینکه محورهای مواصلاتی ۱۲ جاده اصلی کشور به استان تهران منتهی می شوند، گفت: در این ۱۲ محور ترافیک قابل توجهی وجود دارد و اگر ۱۲ محور ترافیک باند رفت و برگشت فعال باشد، باید ۲۴ اکیپ همزمان فعالیت کنند.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خاطرنشان کرد: تامین قیر ۲۴ اکیپ در راستای رفع خرابی ها جهت جلب رضایت همگان غیر ممکن و نیازمند همکاری همه جانبه است.

اکبری با اشاره به اصلاح خرابی های محورها و اتمام پروژه های روستایی تصریح کرد: در فصل کاری نیاز به اجرای ۷۰ کیلومتر آسفالت در راه های اصلی و ۳۰ کیلومتر در راه های روستایی بوده که معادل مصرف روزانه پنج هزار تن قیر مصرفی است.

وی در خصوص آسفالت جاده ها در کل کشور اظهار کرد: آسفالت جاده ها شاخص بسیار مهم به عملکرد دولت است که این امر با توجه به شرایط موجود و درخواست های دولت و مجلس به منظور امید آفرینی به مردم، شاخص بسیار مهم در راستای اعتماد بخشی به مردم محسوب می شود و نیازمند تصمیم اساسی دولت در خصوص تخصیص قیر و فکر اساسی است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای پیگیری رفع نقاط مستعد حادثه و روکش محورهای مواصلاتی تا پیش از پایان فصل کاری استان را از مهم ترین اولویت های عمرانی استان عنوان کرد و گفت: روزانه ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر روکش آسفالت در محورهای مواصلاتی و ۱۰ کیلومتر در راه های روستایی در کشور در حال انجام است که نیازمند کمک همه جانبه دولت در خصوص تخصیص قیر تا پیش از پایان فصل کاری و برودت هوا است.

 در آیین افتتاح پروژه روکش آسفالت محور فیروزکوه – سمنان به طول ۲۰ کیلومتر، مهدی خضری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران، ضمن تبریک هفته دولت، در خصوص روکش آسفالت پروژه فیروزکوه – سمنان اظهار کرد: پروژه مذکور جزو پروژه های طرح توسعه ایمنی و جزو شاخص های ایمنی بوده و طول این محور ۸۲ کیلومتر است که بیش از ۲۷ کیلومتر از آن حدفاصل سه راهی امیریه تا گردنه بشم در حوزه راه استان تهران قرار دارد. در شهرستان های دیگر اما بیش یکصد کیلومتر روکش آسفالت با اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

لازم به ذکر است، در مراسم افتتاح پروژه مذکور، رسولی نژاد نماینده مردم شهرستان فیروزکوه در شورای اسلامی، فرماندار و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.