| کد خبر: 246344 |

عملیات اجرایی "ادامه بزرگراه یادگار امام" آغاز شد

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران از آغاز عملیات اجرایی "ادامه بزرگراه یادگار امام(ره)" مسیر شهید بروجردی، آزادگان و در ادامه آزادراه تهران ـ ساوه پس از ۴ سال توقف خبر داد و گفت: این پروژه در یک بازه زمانی ۲ ساله به بهره‌برداری خواهد رسید.

تین نیوز

​معاون فنی عمرانی شهرداری تهران از آغاز عملیات اجرایی "ادامه بزرگراه یادگار امام(ره)" مسیر شهید بروجردی، آزادگان و در ادامه آزادراه تهران ـ ساوه پس از ۴ سال توقف خبر داد و گفت: این پروژه در یک بازه زمانی ۲ ساله به بهره‌برداری خواهد رسید.

 به گزارش تین نیوز، مراسم آغاز به کار عملیات ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) صبح امروز با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، پرویز سروری نایب‌رئیس شورای شهر تهران،‌ عباس شعبانی معاون فنی ـ عمرانی شهرداری تهران و محمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه 9 برگزار شد.

عباس شعبانی؛ معاون فنی ـ عمرانی شهرداری تهران  در این مراسم و در قالب "شنبه‌های امید و افتخار" با اشاره به گزارشی درباره فعالیت معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران اظهار کرد: این معاونت در سه بخش فعالیت‌های خود را پیگیری و اجرا می‌کند که از آن جمله می‌توان به توسعه شهر در حوزه فنی عمرانی و توجه به زیرساخت‌ها، نگهداشت شهر و نظارت بر فعالیت‌های عمرانی در سطح شهر اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه توسعه شهر و در بخش زیرساخت‌های فنی عمرانی شهر، اقدامات قابل توجهی انجام شده است، افزود: بر اساس طرح جامع شهری، بیش از 90 درصد از این زیرساخت‌ها انجام شده است.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران گفت: بر اساس آمار، حدود 110 میلیون مترمربع در تهران معبر داریم همچنین بر اساس آمار سالانه 1.5 میلیون تن آسفالت در شهر تهران نیاز است که با توجه به این آمار ما هم‌‌اکنون حدود 10 میلیون تن آسفالت در شهر تهران عقب هستیم؛ با همین هدف، راه‌اندازی کارخانجات جدید آسفالت در شهر تهران در دستور کار قرار گرفته است، به طوری که در گذشته روزانه 2500 تن آسفالت تولید می‌شد که این عدد هم‌اکنون به 4 هزار تن در روز رسیده است.

شعبانی با اشاره به ظرفیت بالقوه در خصوص پروژه‌های عمرانی در شهر تهران تصریح کرد: یکی از سیاست‌های این دوره از مدیریت شهری، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام از گذشته است که این کار با جدیت در دستور کار قرار گرفته و ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ما در سال‌های گذشته با مشکلی در حوزه تقاطع‌های ناقص روبه‌رو بوده‌ایم، گفت: امسال افتتاح و بهره‌برداری 18 تقاطع در دستور کار قرار گرفته است و ان‌شاءالله این تعداد را افتتاح و در اختیار شهروندان تهرانی قرار خواهیم داد که با افتتاح 18 تقاطع، مسیر 123 کیلومتری به 8.5 کیلومتر کاهش پیدا خواهد کرد.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه افتتاح تقاطع‌های اشاره شده می‌تواند به عنوان یک پروژه در مقیاس ملی محسوب شود، تصریح کرد: از تقاطع‌های اشاره شده، 3 تقاطع در خرداد ماه تحویل شهروندان تهرانی شد.

وی درباره پروژه ساخت ادامه یادگار امام (ره) و تعیین تکلیف معارضین این پروژه با بیان اینکه این پروژه 3 معارض اصلی دارد، اظهار کرد: زمین معارض وزارت دفاع را خریداری کردیم و حل شد اما با وزارت آموزش و پرورش و ارتش با پیچیدگی همراه شد که خوشبختانه گره‌گشایی‌هایی صورت گرفت.

شعبانی با بیان اینکه ادامه یادگار امام (ره) از سمت غرب حرکت می‌کند، از میدان جی به میدان فتح و از این میدان به بزرگراه فتح می‌رسد، بیان کرد: در ادامه، این پروژه از بزرگراه فتح به خیابان ساسان رسیده و از آنجا حرکت کرده و به بزرگراه شهید برورجردی می‌رسد و به بزرگراه آزادگان نیز متصل می‌شود.

معاون شهردار تهران درباره زمان تکمیل این پروژه نیز تصریح کرد: بزرگراه بروجردی که در ادامه این مسیر است در حال تکمیل بوده و تا سال آینده به اتمام خواهد رسید و بزرگراه یادگار امام (ره) نیز پیمانکار در میدان فتح در حال تجهیز کارگاه است و در حال آغاز پروژه اجرایی است.

وی درباره زمان‌بندی اجرای پروژه ادامه یادگار امام تأکید کرد: بر اساس وعده‌ای که به شهردار تهران داده‌ایم، این پروژه در یک بازه زمانی 24 ماهه (دو ساله) به پایان خواهد رسید همچنین در این پروژه دو مرحله افتتاح خواهیم داشت و در هر مرحله‌ای که کار به اتمام برسد آن را در اختیار شهروندان قرار خواهیم داد.

شعبانی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد این پروژه را با کیفیت قابل قبول و با هزینه مناسب و با سرعت قابل قبول به بهره‌برداری برسانیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.