| کد خبر: 246336 |

تا سال ۲۰۳۵ صورت می‌گیرد

خداحافظی کالیفرنیا با خودروهای بنزینی

کالیفرنیا تا سال ۲۰۳۵ به فروش خودروهای بنزینی پایان می‌دهد.

تین نیوز

کالیفرنیا تا سال ۲۰۳۵ به فروش خودروهای بنزینی پایان می‌دهد.

 

 کالیفرنیا تصمیم گرفت تمام خودروهای جدید فروخته شده در این ایالت را تا سال ۲۰۳۵، هیبریدی برقی یا برقی پلاگین ارائه کند که می‌تواند به پایان خودروهای بنزینی سرعت بخشد.

گاوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا، برای اولین‌بار در سپتامبر ۲۰۲۰ طرحی را برای حذف تدریجی خودروهایی که فقط با بنزین کار می‌کنند تا سال ۲۰۳۵ اعلام کرد. هیات منابع هوایی کالیفرنیا روز پنجشنبه به تصویب قوانین جدید رای داد که قوانین سالانه افزایش سالانه وسایل نقلیه بدون آلایندگی را از سال ۲۰۲۶ شروع می‌کند اما دولت بایدن هنوز باید الزامات جدید را قبل از اجرایی‌شدن این طرح تأیید کند.

کالیفرنیا در تعیین استانداردهای سختگیرانه برای آلایندگی خودروها سریع‌تر از دولت فدرال و سایر ایالت‌ها حرکت کرده است. بیش از ۱۰ ایالت دیگر الزامات اولیه کالیفرنیا را برای انتشار صفر انتخاب کرده‌اند.

لیان راندولف، رئیس هیات منابع هوایی کالیفرنیا گفت: این یک لحظه تاریخی برای کالیفرنیا، برای کشورهای شریک و برای جهان است زیرا ما مسیری را به سوی آینده‌ای با انتشار صفر تعیین می‌کنیم.

مقامات کالیفرنیا اعلام کردند که قوانین تا سال ۲۰۳۷ تا ۲۵ درصد از آلودگی ناشی از دود ناشی از وسایل نقلیه سبک را کاهش می‌دهد. قوانین مقرر می‌دارند ۳۵ درصد از خودروهای جدید فروخته شده تا سال ۲۰۲۶، هیبریدی برقی، خودروهای الکتریکی یا هیدروژنی باشند. این نسبت تا سال ۲۰۳۰ به ۶۸ درصد و تا سال ۲۰۳۵ به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

هیات منابع هوایی کالیفرنیا گفت ۲.۹ میلیون خودروی جدید گازسوز تا سال ۲۰۳۰، کمتر فروخته خواهد شد که تا سال ۲۰۳۵ به ۹.۵ میلیون خودروی معمولی کمتر خواهد رسید.

سازنده خودروهای الکتریکی تسلا خواستار یک مسیر سریع‌تر برای فروش تمام الکتریکی شد اما سازندگان خودرو اظهار کردند که این مقررات در کالیفرنیا و به ویژه در سال‌های اولیه بسیار چالش برانگیز خواهد بود. به گزارش رویترز، هیات منابع هوایی کالیفرنیا پیش‌بینی می‌کند که ۱۸۳ هزار خودرو از حدود دو میلیون وسیله نقلیه فروخته شده در کالیفرنیا در سال ۲۰۳۵، پلاگین هیبریدی خواهند بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.