| کد خبر: 246317 |

عجیب‌ترین شهر جهان کجاست؟

◄ مردم این شهر زیر زمین زندگی می کنند!

در استرالیا، شهری وجود دارد که دودکش های آن مستقیم از وسط زمین و شن بیرون می آیند و در جای جای شهر هم تابلوهای هشداری وجود دارد که به شما گوشزد میکنند «مراقب چاله های زیر پایتان باشید»!

تین نیوز

یزدانی : در استرالیا، شهری وجود دارد که دودکش های آن مستقیم از وسط زمین و شن بیرون می آیند و در جای جای شهر تابلوهای هشداری وجود دارد که به شما گوشزد میکنند «مراقب چاله های زیر پایتان باشید»!

تابلوهای خطری که به وفور در منطقه به چشم می خورد حالا به یک علامتی مشهور تبدیل شده است. در شهر کوبرپدی حدوداً ۲۵۰۰۰۰ دهانه ی تونل و معدن وجود دارد. این تابلوها به بازدیدکنندگان هشدار می دهد که هنگام قدم زدن در شهر کوبرپدی باید بسیار مراقب باشند.

کوبرپدی استرالیا 233

کوبرپدی شهری است که مردم آن در زیر زمین زندگی می کنند. این شهر یکی از بزرگ ترین تنوع های فرهنگی در استرالیا را دارد و مردمی با بیش از ۴۵ ملیت در این شهر در کنار هم زندگی می کنند.

کوبر پدی شهر کوچکی در شمال ایالتِ استرالیای جنوبی (South Australia) کشوراسترالیا است و در ۸۵۰ کیلومتری شمال شهر آدلاید در منطقه ی Stuart Highway واقع شده است. این منطقه دارای آب وهوای گرم و خشک است و ظاهراً متروکه به نظر می رسد.

زمین این منطقه، صاف و هموار و بدون درخت و هر نوع پوشش گیاهی است. آنچه در این شهر می بینید تعدادی خانه ی پراکنده، تعدادی مهمانخانه، رستوران ، پاسگاه پلیس، یک مدرسه و یک بیمارستان است که در سمت شمال این منطقه ساخته شده اند.

اما این فقط نیمی از شهر است. نیمه ی دیگر شهر در زیرزمین و در غارها و تونل های وسیعی که داگ اوتس (dug Outs) نامیده می شوند ساخته شده است. ساکنان شهر برای فرار از آفتاب سوزان و هوای گرم، به تدریج به زندگی در زیرزمین روی آوردند.در این تونل های زیرزمینی برای خود، خانه، هتل، کافه و رستوران، کلیسا و سایر قسمت های مورد نیاز یک شهر را ساخته اند.

کوبرپدی استرالیا 2333

 خانه های اولیه ای که در شهر کوبر پدی ساخته شده، درواقع همان حفره های زیرزمینی است که قبلاً برای جستجوی سنگ اُپال حفر شده بودند. اما خانه های جدید این شهر، خانه هایی است که در دامنه ی تپه ها حفاری و ساخته شده اند. این خانه های زیرزمینی دارای امکانات رفاهی زیادی ازجمله اتاق نشیمن، آشپزخانه، کمد دیواری های بزرگ و انباری است.

کوبرپدی استرالیا 23

کوبرپدی استرالیا 2

ورودی این خانه ها، هم سطح با خیابان های شهر ساخته شده است و اتاق ها به سمت پشت و در داخل تپه ها قرار دارند. همه ی اتاق ها دارای نورگیرهای عمودی است که باعث تهویه ی هوا و تنظیم درجه حرارت اتاق ها می شوند. این نوع سبک زندگی خلاقانه، بعدها توسط سربازانی که از جنگ جهانی اول برمی گشتند مرسوم شده.

کوبرپدی - استرالیا 14

در مورد تاریخچه ی این شهر زیرزمینی که پایتخت اوپال جهان نامیده می شود، گفته می شود که در سال ۱۸۱۵ ایجادشده است. یک پسر چهارده ساله به همراه پدرش و یک گروه اکتشافی برای استخراج طلا به این منطقه آمده و اردو زده بودند که این پسر به طور اتفاقی سنگ های قیمتی اُپال را در این منطقه کشف می کند. بعدازاین اتفاق ظرف چند سال صدها جوینده ی طلا به این منطقه هجوم می آورند و زمین های آن را زیرو رو می کنند. این افراد خیلی زود متوجه می شوند که زندگی بر روی سطح زمین در این منطقه ی گرم و خشک بسیارسخت و دشوار است، زیرا در فصل تابستان دمای هوا در این منطقه از ۴۰ درجه ی سلسیوس فراتر می رود. در این روزهای داغ، رطوبت نسبی هوا ندرتاً به بالای ۲۰ درصد می رسد و آسمان منطقه عموماً بدون ابر و دارای آفتاب بسیار سوزان است.

کوبرپدی - 4

البته این خانه های در زیر زمین تمام امکانات از قبیل برق، آب، گاز و حتی دسترسی به اینترنت هم دارند. تنها چیزی که مردم کوبر پدی ها از داستن آن محروم شده اند، نور آفتاب است!

 اکنون شاید بیش از ۱۰۰ سال از شروع این نوع اسکان در این منطقه می گذرد و مردم آن گویا قصد هم ندارند شیوه زندگی خودشان را عوض کنند. در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد جمعیت این شهر از این نوع خونه های زیرزمینی استفاده می کنند.

این شهر عجیب اکنون تبدیل به یک مقصد گردشگری شده و گردشگران زیادی برای بازدید از خانه های عجیب و یا تجربه کردن آنها به کوبر پدی می آیند. جالب است که بدانید این شهر حتی هتلی هم با همین سبک زیرزمینی دارد که پذیرا گردشگران است.

کوبرپدی - استرالیا31

6کوبرپدی- استرالیا

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.