| کد خبر: 246305 |

اتمام پروژه بزرگراه یادگار امام(ره) طی ۳سال

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: ۳ سال زمان برای تکمیل طرح توسعه بزرگراه یادگار امام(ره) تا بزرگراه شهید بروجردی در نظر گرفته شده است که فاز نخست آن تا دو سال آینده تکمیل و به بهره برداری می رسد.

تین نیوز

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: ۳ سال زمان برای تکمیل طرح توسعه بزرگراه یادگار امام(ره) تا بزرگراه شهید بروجردی در نظر گرفته شده است که فاز نخست آن تا دو سال آینده تکمیل و به بهره برداری می رسد.

عباس شعبانی با اشاره به آغاز عملیات عمرانی طرح توسعه و تکمیل بزرگراه یادگار امام(ره) بعد از اجرای مراسم کلنگ زنی آن توسط شهردار تهران در روز شنبه-۵ شهریور ۱۴۰۱- گفت: در این دوره مدیریت شهری با مشخص شدن اولویت ها در حوزه پروژه های عمرانی شهردار تهران نسبت به اجرا و تکمیل چند پروژه شاخص  تاکید داشت تا در کیفیت زندگی مردم تحولاتی صورت پذیرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از این پروژه ها ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) است؛ افزود: همانطور که می دانید پروژه بزرگراه یادگار امام(ره) به طول ۱۷ کیلومتر از تقاطع چمران تا میدان جی است که  در این محدوده به دلیل وجود پادگان جی و سوله های وزارت آموزش و پرورش این بزرگراه متوقف شده است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه  بن بست بزرگراه یادگار امام(ره)  به دلیل وجود معارضان بزرگ ملکی بوده است، ادامه داد: تصمیم بر این شد تا ادامه این بزرگراه در شاخه غربی از پادگان جی ادامه پیدا کرده به میدان فتح برسد و با تداوم آن از بزرگراه فتح به بلوار بهار در نهایت به بزرگراه شهید بروجردی متصل شود.

وی با تاکید بر اینکه بزرگراه یادگار امام(ره) در نهایت بعد از اتصال به بزرگراه شهید بروجردی به بزرگراه آزادگان و ابتدای بزرگراه تهران ساوه می رسد؛ بیان کرد: با اجرای طرح توسعه و تکمیل بزرگراه یادگار امام(ره) از میدان جی  به  سمت غرب و جنوب حدود ۹.۲ کیلومتر به طول پروژه بزرگراه یادگار امام(ره) و شهید بروجردی افزوده می شود و تا یک محور ۲۶ کیلومتری را در غرب تهران تشکیل شود.

شعبانی با بیان اینکه دلیل عدم تکمیل رینگ شمالی- جنوبی بزرگراهی در غرب تهران وجود پهنه فرودگاه مهرآباد بوده است، یادآور شد: وجود فرودگاه مهرآباد باعث شده است تا بزرگراه هایی مانند شهید ستاری و شهید باکری بعد از رسیدن به پهنه فرودگاه مهرآباد نتوانند  امتداد یابند.

وی با اشاره به اینکه تنها بزرگراهی که می تواند محور شمالی- جنوبی را در غرب و جنوب غربی پایتخت شکل دهد بزرگراه یادگار امام(ره) است، تاکید کرد: به عبارتی  بزرگراه یادگار امام در غرب تهران عملکردی مشابه بزرگراه امام علی (ع) در شرق تهران پیدا خواهد کرد که می تواند شمال غربی تهران را به جنوب غربی متصل کند.

 معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در ادامه با تاکید بر اینکه این پروژه یکی از اهداف کلان مدیریت شهری تهران است، گفت: مذاکرات زیادی با ارتش، وزارت دفاع و آموزش و پرورش انجام شد. به این دلیل که در این محدوده بزرگترین معارضان ملکی آن معارضان سازمانی و نهادی است و معارض شخصی ندارد.

وی با بیان اینکه به غیر از پادگان جی ۸ سوله و انبار وزارت آموزش و پرورش نیز در این مسیر قرار دارد، افزود: با وزارت دفاع توافق کردیم  تا پادگان چی آن قسمتی که مربوط به این وزارتخانه بود را تحویل شهرداری تهران دهد که خوشبختانه این کار انجام و تفاهم لازم صورت گرفت.

عباس شعبانی ادامه داد: ۶ دستگاه پل در این محدوده  ساخته می شود  که با رمپ های جهتی  و کندروها در پروژه یادگار امام(ره) ۱۰ کیلومتر مسیر سازی انجام می شود. 

وی با اشاره به اینکه قرارگاه خاتم الانبیاء به عنوان پیمانکار این پروژه در نظر گرفته شده است، بیان کرد: کل زمان در نظر گرفته برای اتمام این پروژه ۳ سال خواهد بود که در دو مقطع زمانی افتتاح می شود. فاز نخست دو ساله به پایان می رسد و فاز دوم نیز در سال سوم تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه حدود ۲ میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی در این پروژه انجام می شود، یادآور شد:  به  دلیل اینکه  بزرگراه یادگار امام(ره)  در تراز منفی یک قرار داشته و ادامه پیدا می کند، این حجم خاکبرداری و خاکریزی در پروژه طرح توسعه انجام می شود.

 وی همچنین تاکید کرد:  حدود ۲۰۰ هزار متر مکعب بتن ریزی انجام و حدود۱۵ هزار تن میزگرد و فولاد استفاده می شود.

شعبانی در بخش دیگر صحبت های خود با اشاره به هزینه اجرای پروژه یادگار امام(ره) گفت: هزینه اجرای این پروژه ۱۶۰۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: از روز شنبه کلنگ اجرای این پروژه که توسط شهردار تهران به زمین زده شود، برنامه زمان بندی اجرای آن آغاز می شود تا در طول ۳ سال کل این پروژه که اتصال بزرگراه یادگار امام(ره) به بزرگراه شهید بروجردی است تکمیل و در دو فاز به بهره برداری برسد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: با اجرای این پروژه رینگ بزرگراهی غرب و جنوب غربی شهر تهران تکمیل می شود.

وی با اشاره به اینکه با تکمیل  این پروژه شهروندان به راحتی می توانند از فرودگاه مهرآباد خود را به فرودگاه امام(ره) برسانند؛ بیان کرد: همچنین مردم ساکن غرب و شمال غرب تهران می توانند به راحتی از رینگ بزرگراهی استفاده کنند.

شعبانی با بیان اینکه این پروژه بار ترافیکی داخل شهر را کاهش می دهد؛ یادآور شد: بزرگراه یادگار امام(ره) شاخه جنوبی نیز دارد و به دلیل معارضان ملکی ریزدانه ای که دارد فعلا در اولویت نیست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.