| کد خبر: 246291 |

گزارش عملکرد شرکت فرودگاه ها در هفته دولت:

◄ پروژه باند 29 چپ فرودگاه مهرآباد در چه مرحله ای است؟

با تحقق برنامه های در دست اجرا، ظرفیت فرودگاه های کشور تا پذیرش 550 فروند هواپیما در روز ارتقا خواهد یافت.

تین نیوز

با تحقق برنامه های در دست اجرا، ظرفیت فرودگاه های کشور تا پذیرش 550 فروند هواپیما در روز ارتقا خواهد یافت.

به گزارش تین نیوز، حمیدرضا سیدی مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران؛ در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت در سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: پروژه باند 29 چپ فرودگاه مهرآباد به عنوان مهمترین طرح عمرانی شرکت فرودگاه ها با اعتباری بالغ بر 600 میلیارد تومان در حال حاضر در مرحله خط کشی، تامین روشنایی و اخد مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری قرار دارد.

سیدی در ادامه به برنامه عمرانی شرکت فرودگاه ها اشاره کرد و اظهار داشت: در سال جاری یک هزار و 500 میلیارد تومان جهت 117 پروژه فرودگاهی در نظر گرفته شده که انتظار داریم تا پایان سال با تحقق اهداف عمرانی گام موثری جهت پروژه های بهسازی در فرودگاه های کشور برداریم.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها، به آمار سه ماه نخست سال جاری در بحث مسافری و حمل و نقل بار اشاره کرد و افزود: در بهار سال 1401 نسبت به مدت مشابه سال گذشته در تعداد مسافر 39 درصد و در حمل و نقل بار 45 درصد رشد داشته ایم.

وی عنوان کرد: انتظار داریم با تحقق برنامه های در دست اجرا، ظرفیت فرودگاه های کشور تا پذیرش 550 فروند هواپیما در روز ارتقا پیدا کند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها در خصوص پروازهای اربعین گفت: هیچ گونه محدودیت خاصی از سوی شرکت فرودگاه ها وجود ندارد و فرودگاه های بین المللی و دارای مرز هوایی می توانند به زائران حسینی خدمت رسانی کنند.

سیدی در خصوص فرودگاه مشهد تاکید کرد: این فرودگاه از فرودگاه های مهم به شمار می رود و روزانه تعداد زیادی از شرکت های صاحب نام بین المللی و داخلی به فرودگاه شهید هاشمی نژاد رفت و آمد دارند.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در موضوع فرودگاه مشهد و ترکیدگی لاستیک هواپیما که به تازگی رخ داده بود گفت: این اطمینان را به مردم می دهیم که باند فرودگاه مشهد از آمادگی کامل برای میزبانی از مهمانان امام رضا علیه السلام برخوردار است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.