| کد خبر: 246284 |

ورود دستیار پوتین به پروژه راه‌ آهن آستارا/ نماینده دومای روسیه: حرف‌ مان را پس نمی‌گیریم

نماینده دومای روسیه اظهار داشت: امروز درباره ایران اولویت روسیه همکاری‌ های‌ ها در بخش نفت و گاز است و اخیرا با گازپروم قراردادی هم در این باره منعقد شده بنابراین مهمترین اولویت ما در حوزه‌های نفت و گاز است و حوزه‌های زیرساخت‌ های راه و ترانزیت در اولویت ‌های بعدی ما در روابط با ایران قرار دارد.

تین نیوز

نماینده دومای روسیه اظهار داشت: امروز درباره ایران اولویت روسیه همکاری های ها در بخش نفت و گاز است و اخیرا با گازپروم قراردادی هم در این باره منعقد شده بنابراین مهمترین اولویت ما در حوزه های نفت و گاز است و حوزه های زیرساخت های راه و ترانزیت در اولویت های بعدی ما در روابط با ایران قرار دارد.

 

 چند روز گذشته هیات فنی مهندسی هلدینگ راه آهن روسیه به همراه  مقامات وزارت راه و شهرسازی ایران از راه آهن رشت-آستارا بازدیدی داشتند از این رو زمزمه های ورود روس ها به این پروژه جدی تر مطرح شد اما هنوز معلوم نیست همکاری روس ها در این پروژه در بخش اجرا خواهد بود یا تامین منابع مالی. آنچه ایران نیاز دارد منابع مالی برای پوشش هزینه های ساخت این پروژه است و طبق گفته مسئولان هیچ مشکلی در اجرا و موضوعات فنی و مهندسی ندارد.

طبق اطلاعات به دست آمده امروز دستیار رییس جمهوری روسیه و معاون حمل و نقل این کشور در وزارت راه و شهرسازی کشورمان درباره نحوه مشارکت روس ها در پروژه راه آهن رشت آستارا جلسه خواهند داشت و مذاکرات به طور جدی آغاز می شود.

پیش از این خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اعلام کرده بود که برای ساخت راه آهن رشت استارا نیاز به ٢٠ هزار میلیارد تومان نیاز داریم و در سال گذشته با روسیه برای تامین مالی ٨٠٠میلیون یورو مذاکراتی انجام شد .

در حال حاضر ساخت این پروژه آغاز شده و از ١١.۵ کیلومتر راه آهن از سمت آستارا و ١٠ کیلومتر از سمت رشت در حال ساخت است و کارشناسان و برخی مسئولان معتقدند که نباید منتظر روسیه ماند و با توجه به اهمیت این راه آهن در احیا و رونق کریدور شمال جنوب ساخت راه آهن رشت استارا باید با منابع داخلی آغاز شود تا در تامین منابع و فاینانس با روسیه به توافق برسیم.

در این باره آنتون تکاچوف، نماینده دومای روسیه درباره تعیین تکلیف مذاکرات انجام شده با روسیه برای تامین مالی پروژه راه آهن رشت آستارا گفت: در سفر رییس جمهوری ایران به روسیه و ملاقات روسای جمهور دو کشور مذاکراتی در این باره انجام شده اما شرایط ایران و روسیه پس از آن ملاقات تغییر کرده است اما اگر روسیه در این باره وعده ای داده و حرفی زده ما زیر حرف مان نمی زنیم و حرف مان را پس نمی گیریم.

وی با تاکید بر اینکه اولویت های روسیه تغییر کرده است، ادامه داد: امروز درباره ایران اولویت روسیه همکاری های ها در بخش نفت و گاز است و اخیرا با گازپروم قراردادی هم در این باره منعقد شده بنابراین مهمترین اولویت ما در حوزه های نفت و گاز است و حوزه های زیرساخت های راه و ترانزیت در اولویت های بعدی ما در روابط با ایران قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.