| کد خبر: 246261 |

برگزاری اجلاس فرودگاههای بین المللی جهان اسلام/ توجه به "سطوح پروازی" در اولویت قرار گیرد

دومین همایش مدیران ستادی و فرودگاهی کشور در سال 1401 در حالی برگزار شد، که فرودگاهها از عملیات بزرگ حج تمتع با موفقیت فارغ و در آستانه رویدادی بزرگ در جهان اسلام و آن هم برگزاری اربعین و اتخاذ تدابیر لازم برای اجرای درست و با شکوه آن بودند.

تین نیوز

دومین همایش مدیران ستادی و فرودگاهی کشور در سال 1401 در حالی برگزار شد، که فرودگاهها از عملیات بزرگ حج تمتع با موفقیت فارغ و در آستانه رویدادی بزرگ در جهان اسلام و آن هم برگزاری اربعین و اتخاذ تدابیر لازم برای اجرای درست و با شکوه آن بودند. محور اصلی همایش با آنکه اربعین بود اما اعضای هیات مدیره و معاونین ضمن تاکید بر مشارکت فرودگاه ها با همه توان، خواستار توجه به اولویت های فرودگاهی نظیر سطوح پروازی، جدیت در وصول مطالبات، بررسی علل تاخیر و ارائه راهکار رفع تاخیرات پروژه ها و رصد و مطالعه دقیق قراردادها و تمدید به موقع آنها شدند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران؛ هادی یوسف پور آذری روز سه شنبه در همایش مدیران ستادی و فرودگاهی با تاکید بر ضرورت افزایش همکاری و تعامل میان شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با تمامی نقش آفرینان صنعت هوانوردی و همچنین سایر ساختارها و وزارتخانه ها گفت: در حال ایجاد ارتباط موثر بین تمامی نقش آفرینان حوزه هوانوردی و سایر حوزه ها نظیر وزارت امور خارجه و وزارت گردشگری هستیم تا علاوه بر توسعه گردشگری در عرصه فرودگاهی، اجلاس فرودگاههای بین المللی جهان اسلام را برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال ایجاد سامانه جامع اطلاعات و برنامه ریزی شرکت(سجاب) هستیم، افزود: سجاب به عنوان قلب مدیریت صنعت فرودگاهی، بانک های اطلاعاتی را یکپارچه خواهد ساخت و داشبوردهای مدیریتی را در اختیار مدیران بخشهای مختلف فرودگاهی و ستادی و هم وزارت راه و شهرسازی قرار خواهد داد و یکی از کارهای ماندگار صنعت فرودگاهی خواهد بود.

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران همچنین گفت: برای نخستین بار طرح ملی "جایزه ملی خدمات صنعت فرودگاهی" را برگزار خواهیم کرد تا به افزایش کیفیت خدمات فرودگاهی کمک شود.

یوسف پور آذری همچنین خبر داد درصدد تحول دیجیتال در صنعت فرودگاهی از طریق نوآوری های نوظهور و استفاده از این فنآوری ها در صنعت فرودگاهی هستیم و ایجاد سامانه تسهیل و تسریع اعزام و پذیرش مسافر در دستور کار است تا از این راه نیز افزایش کیفیت خدمت رسانی به مردم حاصل شود.

یوسف پورآذری افزود: در حال مکانیزه کردن فرآیند درخواست، بررسی، اعلام نظر و صدور مصوبات هیات تشخیص هستیم و ایجاد اتوماسیون مصوبات هیات تشخیص و نظامنامه های سرمایه گذاری و واگذاری اماکن در دستور کار معاونت برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی قرار دارد.

عضو هیات مدیره و راهبر معاونت برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی تاکید کرد: نظارت بر کلیه قراردادها، بررسی علل تاخیر و ارائه راهکار رفع تاخیرات پروژه ها و برنامه ریزی و تهیه لیست پروژه ها با برآورد دقیق مالی و زمانی  باید در اولویت فرودگاه های کشور باشد.

مدیران فرودگاه ها توجه به "سطوح پروازی" را در اولویت قرار دهند

عضو هیات مدیره و راهبر عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: مدیران فرودگاه ها توجه به سطوح پروازی را در اولویت امور و اقدامات خود قرار دهند.

علی قاسم زاده اظهار کرد: باتوجه به محدودیت منابع، مدیران باید توجه ویژه ای به بحث سطوح پروازی و ترمینال فرودگاه ها داشته باشند چراکه این دو موضوع بصورت مستقیم با مردم در ارتباط هستند.

وی ضمن درخواست از مدیران فرودگاه ها گفت: مسئولین ستادی و استانی به عنوان خدمتگزار مردم موظف به پیگیری امور هستند و تا حصول نتایج مطلوب نباید دست از تلاش بردارند.

عضو هیات مدیره و راهبر عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه ها با تاکید بر تعیین تکلیف هرچه سریع تر پروژه های بهسازی گفت: هنوز قرارداد بهسازی سال های گذشته برخی فرودگاه ها در جریان است و این موضوع باید هرچه سریع تر توسط مدیران مربوطه تعیین تکلیف شود.

قاسم زاده ضمن تحسین فرودگاه های عامل حج تمتع ۱۴۰۱ گفت: با تمام توان برای برگزاری عملیات اربعین آماده ایم و فرودگاه ها در صورت وجود نواقص در سطوح پروازی و ترمینال ها باید هرچه زودتر جهت رفع آن ها اقدام کنند.

وی تصریح کرد: فرودگاه های ایلام و آبادان برای عملیات اربعین در تلاش هستند تا ترمینال های خود را با شرایط مطلوب در اختیار زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) قرار دهند.

فرودگاه ها کمیته وصول مطالبات را فعال کنند

عضو هیات مدیره و راهبر معاونت توسعه مدیریت شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: وصول مطالبات توسط مجمع عمومی شرکت فرودگاه ها تکلیف شده و فرودگاهها نیز باید کمیته وصول مطالبات را فعال کنند.

حسن امجدی اظهار کرد: کمیته حسابرسی شرکت فرودگاه ها به ریاست معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاهها با هدف نظارت بر فعالیت ها پیش از ورود دستگاه های نظارتی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه انجام پروژه های استانی مستلزم عزم همگانی است گفت: مدیران فرودگاه ها برای پروژه های خود اعتبارات ملی و استانی را پای کار بیاورند و تنها به اعتبارات شرکت فرودگاهها بسنده نکنند.

عضو هیات مدیره و راهبر معاونت توسعه مدیریت شرکت فرودگاه ها تصریح کرد: مدیران در صورت ارائه طرح عمرانی، ضمن هماهنگی با راهبر مربوطه، درصدد جذب اعتبارات برای اجرای طرح باشند.

امجدی با بیان اینکه تمامی پروژه ها تا بهمن ماه سال جاری باید تعیین تکلیف شوند خاطرنشان کرد: تمام تلاش ها بر محور ارائه خدمات مطلوب و ایمن است و از همین رو هرچه زودتر باید امور بر زمین مانده تعیین تکلیف شود.

توصیه های مهم معاون عملیات فرودگاهی به مدیران فرودگاهی

معاون عملیات فرودگاهی در همایش مدیران ستادی و فرودگاهی نکات مهمی را به مدیران فرودگاهی یادآور شد.

فرشید گلیج با اشاره به صیانت از نیروهای متخصص و توسعه و نگهداری از زیرساخت های فرودگاهی برای استمرار عملیات ایمن و ارایه خدمات باکیفیت و رضایتمندی ذینفعان در فرودگاهها، گفت: حفظ داشته های فرودگاهی همراه با جامع نگری و آینده نگری، موضوع بسیار مهمی است که بایستی مدیران فرودگاهی به آن توجه داشته باشند.

وی همچنین خواستار رصد و مطالعه دقیق قراردادها و تمدید به موقع قراردادها برای جلوگیری از تاخیر در اجرای پروژه ها و در جهت عدم تعلق جریمه و تبعات حقوقی شد و گفت: روند این نظارت ها باید به گونه ای باشد که علاوه بر آغاز و پایان زمانبندی شده پروژه ها، از ایجاد تعهدات مالی اضافی به فرودگاهها جلوگیری شود.

گلیج در همین راستا بر پرهیز از ایجاد تغییرات در نقشه پروژه ها به منظور جلوگیری از بروز تاخیر در بهره برداری از پروژه ها تاکید کرد.

معاون عملیات فرودگاهی همچنین خطاب به مدیران فرودگاهی اظهار کرد که صیانت از طرح های جامع را به گونه ای انجام دهند تا هیچ پروژه تعارضی با اسناد بالادستی نداشته باشد.

اجرای به موقع طرح های اضطراری در تمامی فرودگاهها، همکاری کامل برای تهیه مستندات به منظور تسریع در دریافت گواهینامه های فرودگاهی و رصد دقیق برای ممانعت از ایجاد هرگونه موانع در محیط های فرودگاهی، سایر توصیه های گلیج در این همایش بودند.

همایش مدیران ستادی و فرودگاهی دیروز (سه شنبه، اول شهریور) در تهران برگزار شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.