| کد خبر: 246250 |

جاده‌های جهان برای داغ‌تر شدن کره زمین آماده نیستند

موج گرمای تاریخی که تابستان امسال غرب اروپا را فرا گرفت باعث هرج و مرج در سیستم حمل و نقل شد. انحراف خطوط راه‌ آهن، از کار افتادن باند های فرودگاه و آسیب دیدگی جاده‌ های کلیدی از جمله آن‌ هاست.

تین نیوز

موج گرمای تاریخی که تابستان امسال غرب اروپا را فرا گرفت باعث هرج و مرج در سیستم حمل و نقل شد. انحراف خطوط راه آهن، از کار افتادن باندهای فرودگاه و آسیب دیدگی جاده های کلیدی از جمله آن هاست.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، چنین اتفاقاتی در سراسر آمریکا، استرالیا، چین و آفریقا نیز گزارش شده است. با افزایش متوسط ​​دما و افزایش موج های گرما، زیرساخت ها و به ویژه جاده ها به طور فزاینده ای در برابر گرمایش جهانی ناشی از فعالیت بشر آسیب پذیر می شوند.

مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۷ که به ارزیابی اثرات بحران اقلیمی روی زیرساخت های حیاتی پرداخته، نشان داد: تا سال ۲۰۸۰، امواج گرما حدود ۹۲ درصد از مجموع آسیب های مخاطره آمیز در بخش حمل و نقل اروپا را به خود اختصاص می دهد، این موضوع میتواند تا حد زیادی به این دلیل باشد که جاده ها برای شرایط آب و هوایی خنک تر ساخته شده اند.

در مطالعه دیگری که با هدف تعیین ترکیب مناسب جاده های محلی انجام گرفته، تخمین زده شد که در حدود ۳۵ درصد از آنها از مواد و ترکیباتی استفاده شده که مناسب وضعیت آب و هوا و اقلیم نبوده است.

"آمیت باسین"، مدیر مرکز تحقیقات حمل و نقل دانشگاه تگزاس، گفت: حداکثر دمایی که مهندسان عمران در طراحی جاده ها و ترکیبات مورد استفاده در آن ها به کار گرفته اند، اکنون بسیار فراتر رفته است.

زنجیره های تامین به وسایل نقلیه چرخ دار وابسته هستند تا کالاها، افراد و تقریبا هر وسیله دیگری در تمامی نقاط جابجا شده و دریافت شوند. کشتی ها، قطارها و هواپیماها ممکن است برای بسیاری از حمل و نقل های طولانی به کار گرفته شوند، اما پوشاکی که به صورت آنلاین سفارش داده اید، با ون به شما تحویل داده میشود.

بسیاری از تغییراتی که گرمایش جهانی در وضعیت آب و هوا ایجاد کرده، تاثیر مخربی بر جاده های تمام نقاط دارد. علاوه بر گرمای شدید، بارندگی شدید و سیل ناشی از آن می تواند به سرعت بزرگراه ها و جاده های آسفالت را فرسوده کند و همچنین جاده های ساخته شده از شن و خاک را از بین ببرد. هزینه تعمیر و مرمت می تواند بسیار زیاد باشد: سیل های ویرانگر در استرالیا بین سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۰ حدود ۶.۴ میلیارد دلار برای تعمیر شبکه جاده ای هزینه داشته است.

همچنین بر اساس گزارشی از موسسه آب و هوای کانادا، بیش از نیمی از جاده های زمستانی این کشور در مناطق شمالی که هر پاییز روی دریاچه ها و رودخانه های یخ زده ساخته می شوند، ممکن است طی ۳۰ سال آینده غیرقابل استفاده شوند.

به گزارش ژاپن تایمز، به گفته "کلود ون روتن"، رئیس سابق انجمن جهانی جاده ، موج گرما در تابستان سال جاری در اروپا جدیدترین یادآور اختلاف فزاینده بین واقعیت آب و هوایی کره زمین و آنچه جاده های موجود می توانند تحمل کنند، است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.