| کد خبر: 246220 |

مدیرکل فرودگاه گیلان عنوان کرد

راه اندازی آشیانه تعمیرات هواپیما در فرودگاه رشت

مدیرکل فرودگاه گیلان گفت: مقدمات سرمایه گذاری بخش خصوصی جهت راه اندازی یک شرکت هواپیمایی به مرکزیت فرودگاه سردار جنگل رشت و راه اندازی پروازهای کارگو و آشیانه تعمیرات هواپیما به مرکزیت این فرودگاه فراهم شده است.

تین نیوز

سید محسن میرحسینی در گفت وگو با خبرنگاران، به اقدامات یکساله اداره کل فرودگاه استان گیلان اشاره کرد و گفت: بهره برداری از سامانه جدید کمک ناوبری آی.ال.اس با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال از جمله این اقدامات است.

وی با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه استریپ سازی و زهکشی سطوح پروازی در راستای اخذ گواهینامه فرودگاهی با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال، افزود: مقدمات برگزاری مناقصه تکمیل پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد ریال فراهم شد.

مدیرکل فرودگاه گیلان از پرداخت حق پذیره و تمهید مقدمات جهت توسعه فرودگاه و تطویل باند با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال خبر داد و خاطرنشان کرد: بهسازی سقف ترمینال داخلی با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال، خرید سه دستگاه ایکس.ری و سه دستگاه «gateway» با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال و روشنایی و پوشش تصویری جاده حفاظتی از دیگر اقدامات است.

میرحسینی با اشاره به بهسازی نمای ترمینال خارجی، احداث و تجهیز دو دستگاه پست برق و محصور کردن ۱۰ هکتار از اراضی خریداری شده، گفت: فاز اول پروژه هوشمندسازی با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال، بهسازی و محوطه سازی پاویون و راه اندازی ایستگاه اورژانس هوایی نیز انجام شده است.

وی در ادامه از ارتقای رتبه فرودگاهی از لحاظ تعداد پرواز از ۱۹ به ۱۳ در بین ۵۴ فرودگاه کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: طی مدت مذکور سه مسیر پرواز بین المللی به آستراخان، مسقط و نجف نیز برقرار شد. همچنین مقدمات سرمایه گذاری بخش خصوصی جهت راه اندازی یک شرکت هواپیمایی به مرکزیت فرودگاه سردار جنگل رشت و راه اندازی پروازهای کارگو و آشیانه تعمیرات هواپیما به مرکزیت این فرودگاه فراهم شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.