| کد خبر: 246123 |

تصویب لایحه خرید ۵۳ دستگاه میدل‌باس در اصفهان

در جلسه علنی امروز (یکشنبه) شورای اسلامی شهر اصفهان لایحه دوفوریتی تأمین منابع مالی خرید ۵۳ دستگاه میدل باس به تصویب رسید.

تین نیوز

در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر اصفهان لایحه دوفوریتی تأمین منابع مالی خرید ۵۳ دستگاه میدل باس به تصویب رسید.

به گزارش تین نیوز، محسن رنجبر، معاون مالی اقتصادی شهردار اصفهان در جلسه علنی امروز _یکشنبه سی‌ام مردادماه_ شورای اسلامی شهر، اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی مدیریت شهری برای روان سازی ترافیک تعداد ناوگان اتوبوسرانی در شهر باید به هزار دستگاه افزایش یابد، برای تحقق این مهم بازسازی، نوسازی و خرید اتوبوس در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

وی با اشاره به خرید ۵۳ دستگاه میدل باس، افزود: برای استفاده از این دستگاه در خیابان‌های شهر دو ماه کار مطالعاتی، میدانی و فنی انجام شده است که پس از بررسی، تمام مطالعات مورد تأیید قرار گرفت.

معاون مالی اقتصادی شهردار اصفهان با بیان اینکه لایحه دوفوریتی خرید ۵۳ دستگاه میدل باس با توجه به تعداد محدود آن به شورای اسلامی شهر تقدیم شد، خاطرنشان کرد: قیمت خرید هر دستگاه میدل باس را در رایزنی با شرکت تولید کننده به حداقل رساندیم‌.

وی با بیان اینکه ۲۶ دستگاه از ۵۳ دستگاه میدل باس در مسیر انتقال به اصفهان است و مابقی آنها تا ۱۰ روز آینده به شهر می‌رسد، تصریح کرد: شهر به ۱۴۰۰ دستگاه اتوبوس و میدل باس نیاز دارد که امیدواریم با نوسازی، بازسازی و خرید اتوبوس تا سه ماه نخست سال آینده ۱۱۵۰ اتوبوس در شهر فعال شود.

رنجبر گفت: میدل باس به طول ۵.۸ متر ظرفیت استفاده ۲۷ مسافر به صورت نشسته و ۱۵ نفر ایستاده را دارد.

میدل‌باس‌ها در مناطق حاشیه‌ای فعال شود

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص لایحه خرید ۵۳ دستگاه میدل باس، اظهار کرد: با توجه به ضرورت رعایت توزیع مناسب ناوگان حمل‌ونقل عمومی، میدل‌باس‌ها باید در مناطق حاشیه‌ای فعال شود، زیرا مسافر در خطوط حاشیه‌ای کمتر است.

ابوالفضل قربانی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز اظهار کرد: در لایحه عنوان «میدل باس» ذکر شده است که پیشنهاد می‌شود به جای میدل باس واژه اتوبوس کوچک استفاده شود.

مجید نادرالاصلی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در این باره گفت: با توجه به اینکه در خیابان‌های کم عرض و پرجمعیت امکان استفاده از اتوبوس بسیار دشوار است، می‌توانیم از میدل‌باس‌ها در این محورها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: مرکز شهر و بزرگراه‌ها نیاز به میدل باس ندارد و باید از این وسیله همگانی در مناطق پیرامون شهر همچون خانه اصفهان، ملک شهر و رهنان استفاده شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری ایمنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.