| کد خبر: 246009 |

◄ چهار کنسرسیوم صادراتی برای حمایت از صنایع کوچک قزوین ایجاد شد

چهار کنسرسیوم صادراتی برای حمایت از صنایع کوچک قزوین ایجاد شد.

تین نیوز

مهسا نصری _ مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین عنوان کرد: به منظور تقویت صادرات در استان، اخیرا چهار کنسرسیوم صادراتی برای حمایت از صادرات تولیدات صنایع کوچک قزوین ایجاد شده است.

به گزارش تین نیوز، رضا صفاری گفت:حمایت از صنایع کوچک در کنار آماده سازی شهرک های صنعتی و جذب سرمایه گذار برای ساخت واحدهای تولیدی از ماموریت های اصلی شرکت شهرک های صنعتی به شمار می رود.

وی بیان کرد: ۹۰ درصد واحدهای تولیدی صنعتی قروین از جنس کوچک و متوسط هستند که ۶۰ درصد اشتغال صنعتی استان از آن این بخش است.

این مسئول خاطر نشان کرد: کمک به توسعه بازار و فروش محصول، کمک به حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی و ایجاد کنسرسیوم های صادراتی و تامین مواد اولیه از جمله کمک های ما به صنایع کوچک به شمار می رود.

این مقام مسئول در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه چهار هزار و ۸۶۱ هکتار زمین در اختیار شرکت شهرک های صنعتی قزوین بوده است که ۲ هزار و ۷۷۲ هکتار از آنها برای استقرار واحدهای تولیدی دارای زیرساخت شده اند، افزود: از این میزان هزار و ۷۸۰ هکتار زمین به سرمایه گذاران برای ساخت واحدهای تولیدی واگذار شده است.

صفاری افزود: تاکنون ۹۵۰ واحد تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی قزوین مورد بهره برداری قرار گرفته اند که ۸۰۷ مورد آنها فعال و سایر راکد هستند.

وی با بیان اینکه قزوین پارسال رتبه سوم جذب سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی کشور به دست آورد،گفت: پارسال ۱۸۶ سرمایه گذار جذب و  به آنها ۱۲۹ هکتار زمین برای ساخت واحد تولیدی واگذار شد.

این مسئول یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون نیز ۷۸ سرمایه گذار در شهرک های صنعتی استان قزوین جذب شده است.

وی با بیان اینکه ۴۲ شرکت دانش بنیان در شهرک های صنعتی استان قزوین وجود دارد،افزود: زمین در شهرک های صنعتی به سرمایه گذاران ایجاد واحدهای دانش بنیان با تسهیلات ویژه ارائه می شود.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین از ۲۰ مورد سرمایه گذاری خارجی به میزان بیش از ۵۰۰ میلیون یورو در شهرک های صنعتی قزوین خبر داد.

این مسئول نیز احیای واحدهای راکد و افزایش ظرفیت واحدهایی که زیر ۵۰ درصد ظرفیت تولید فعالیت دارند را از اولویت های این دستگاه برشمرد و افزود: درسال جاری برنامه داشتیم تا ۵۰ واحد راکد و ۵۰ واحد زیر ظرفیت تولیدی را احیا کنیم.

وی با بیان اینکه ۱۳۹ واحد راکد تولیدی در شهرک های صنعتی قزوین وجود دارد، یادآور شد: از ابتدای امسال ۲۴ واحد تعطیل در شهرک های صنعتی به چرخه تولید بازگشته اند.

رضا صفاری با ذکر اینکه اجازه معطل گذاشتن اراضی در شهرک های صنعتی را نمی دهیم، بیان کرد: سرمایه گذاران بدعهد در صورت عدم اجرای تعهدات اخطار می گیرند و در صورت تکرار، اراضی از آنها خلع ید و به سرمایه گذاران جدید واگذار می شود و در همین رابطه ۲۵۰ فقره اخطار طی امسال  و سال گذشته در استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عملیات ایجاد زیرساخت در سطح ۹۰ هکتار از شهرک های صنعتی تقاضامحور در دست انجام است، یادآور شد: پارسال ۱۹۵ میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت ها در شهرک های صنعتی قزوین هزینه شد.

صفاری در بخش دیگری از صحبت های خود به اولویت های این شرکت اشاره کرد و عنوان کرد:ساخت شهرک انرژی و فناوری، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی تاکستان به شرکت شهرک های صنعتی قزوین و همچنین ساماندهی مجتمع چرم سازی بویین زهرا و تبدیل آن به شهرک صنعتی خصوصی و ساماندهی اصناف با ایجاد ۲ شهرک صنفی از جمله این موارد است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.