| کد خبر: 245995 |

◄ وزیر راه: تجارت ایران و پاکستان با ساز وکار تهاتر گسترش می‌یابد

شاهد گشایش بیشتر در روابط تجاری ایران و پاکستان با عملیاتی شدن ساز وکار تهاتر خواهیم بود.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی به عنوان رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان، تقویت همکاری‌های دوجانبه در بخش‌های صنعت، انرژی و حمل و نقل را از اهم موارد در مذاکره با مسوولان پاکستانی عنوان کرد و گفت: شاهد گشایش بیشتر در روابط تجاری ایران و پاکستان با عملیاتی شدن ساز وکار تهاتر خواهیم بود.

به گزارش تین نیوز، رستم قاسمی از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌های فعلی با همسایه شرقی یعنی پاکستان در بخش‌های مختلف از جمله انرژی، تجارت تهاتر و بانکی خبر داد.

وی که به عنوان رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان برای شرکت در بیست و یکمین اجلاس به اسلام‌آباد سفر کرده، اظهار داشت: یکی از مراجع مهم در روابط کشورها، وجود کمیسیون مشترک اقتصادی است که خوشبختانه این کمیسیون بین ایران و پاکستان وجود دارد و مسیری برای پیگیری توافقات و افزایش تعاملات در بخش‌های مختلف می‌باشد.

بیشتر بخوانید:

قاسمی وزیر راه و شهرسازی وارد اسلام آباد شد

قاسمی افزود: اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی از امروز آغاز به کار می‌کند و فردا در دومین روز شاهد امضای تفاهمنامه های مختلف میان ایران و پاکستان برای گسترش همکاری‌های فعلی خواهیم بود.

رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان با اشاره به نیازمندی پاکستان به انرژی و بحث‌های صورت گرفته میان دو کشور، گفت: در این دور از جلسه کمیسیون بحث انرژی را پیگیری می‌کنیم و امیدوارم به توافقاتی دست پیدا کنیم.  

وی توسعه بازارچه‌های مرزی میان ایران و پاکستان را حائز اهمیت و موجب بهبود زندگی مرزنشینان و افزایش تعاملات میان استان‌های همجوار مرزی دانست و افزود: تقویت همکاری‌های دو کشور در حوزه مرزی و حمل و نقل نیز در دستور کار کمیسیون مشترک اقتصادی قرار دارد.  

وزیر راه و شهرسازی افزود که مراودات بانکی میان دو کشور نیز پیگیری شده و نگاه رو به جلو به عملیاتی شدن ساز وکار تهاتر داریم و معتقدیم که این طرح زمینه افزایش همکاری‌های تجاری میان دو کشور همسایه را فراهم می‌کند.  

آخرین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان اواخر فروردین ۱۳۹۶ به میزبانی ایران برگزار شد و اکنون اسلام‌آباد میزبان دور بعدی کمیسیون مشترک اقتصادی است.

وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز وارد پایتخت پاکستان شده، قرار است علاوه بر شرکت در نشست کمیسیون مشترک اقتصادی با برخی از مقامات پاکستانی نیز دیدار کند.

مناسبات دوجانبه ایران و پاکستان در حوزه‌های اقتصادی، بازرگانی، تجاری و مرزی طی سال‌های اخیر با پیشرفت چشمگیری همراه بوده است. ۲ کشور همسایه طی ۲ سال اخیر اقدام به بازگشایی ۲ گذرگاه جدید مرزی کردند و تعداد مرزهای رسمی آنان به ۳ رسید که یکی از اهداف آن کمک به تسهیل تجارت و استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر برای بهبود زندگی مرزنشینان است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.