| کد خبر: 245944 |

◄ حمل و نقل کالا بدون اخذ بارنامه مصداق جرم مستمر است

جریمه بار فاقد بارنامه دلیلی برای ادامه مسیر و تردد ناوگان حمل و نقل در جاده‌ها نیست.

تین نیوز

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان با بیان اینکه حمل و نقل کالا بدون اخذ بارنامه مصداق جرم مستمر است گفت: جریمه بار فاقد بارنامه دلیلی برای ادامه مسیر و تردد ناوگان حمل و نقل در جاده‌ها نیست.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، غلامرضا طحان در جلسه بررسی مشکلات حمل و نقل کالا که با حضور جانشین فرمانده پلیس راه استان سمنان برگزار شد اظهار کرد: برخی از رانندگان اقدام به حمل بار بدون اخذ بارنامه می‌کنند که نتیجه انجام این تخلف قانونی، توقف موقت کامیون توسط پلیس و اعمال جریمه است درصورتیکه نباید پس از صدور بارنامه اجازه تردد به کامیون داده شود و رانندگان نتوانند به صرف جریمه اقدام به طی ادامه مسیر کنند.

وی بیان کرد: از آنجاکه بعضی رانندگان پس از اعمال قانون و جریمه بابت تردد بدون اخذ بارنامه به مسیر خود ادامه می دهند باید راهکاری اساسی صورت پذیرد و صرف جریمه های پایین نمی توان از فرار رانندگان بابت اخذ بارنامه جلوگیری بعمل آورد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان با تاکید بر اینکه حمل و نقل هرگونه کالا بدون اخذ بارنامه تخلف محسوب می شود و مصداق جرم مستمر است گفت: چنانچه راننده طی مسیری کالا را بدون بارنامه حمل کرده باشد مرتکب تخلف شده و این تخلف موجب طرح در کمیسیون تخلفات خواهد بود.

طحان با بیان اینکه حمل بار با صدور بارنامه علاوه بر حصول آمار دقیق حمل و نقل کالا به مناطق مختلف، موجب افزایش درآمد شرکت ها و همچنین تقسیم حمل بار بین رانندگان خواهد شد خواستار مشارکت در نظارت بر چگونگی حمل کالا و همکاری در برقراری گشت های نامحسوس کنترل بارنامه به شکل اتفاقی در مسیرها شد.

وی در ادامه جلسه با اشاره به اهمیت نصب و بهره‌برداری از سامانه‌های توزین در حال حرکت (WIM) یادآور شد: هیچ عاملی مانند اضافه تناژ جاده ها را تخریب نمی‌کند و اضافه تناژ محوری یکی از مهم‌ترین علل تخریب جاده است که با استفاده از سامانه‌های توزین در حال حرکت در کامیون‌های دارای اضافه تناژ محوری به آسانی قابل تشخیص است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان با تأکید براینکه با متخلفان اضافه تناژ به شدت برخورد می‌شود ، تصریح کرد: برخورد با متخلفان و ممانعت از تردد ناوگان دارای اضافه بار توسط پلیس راه، راه‌اندازی گشت‌های نامحسوس، شناسایی مراکز فرار بار و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای رانندگان می تواند از جمله عوامل مؤثر در کاهش تخلفات اضافه تناژ باشد.

طحان  همچنین به ساماندهی حمل بار با ناوگان وانت بارها پرداخت و اذعان داشت: اهداف این طرح قانونمند کردن فعالیت در این حوزه، کاهش تصادفات، جلوگیری از قاچاق کالا و حمایت از فعالیت رانندگان قانونمند وانت بار در این بخش است که امیدواریم با ساماندهی و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان که مهم ترین اولویت برنامه های ماست، زمینه رضایتمندی شهروندان را فراهم نماییم.

شایان ذکر است در ادامه دیگر حاضرین جلسه به بیان راهکارهایی در این زمینه پرداختند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.