| کد خبر: 245943 |

◄ احتمال تصویب طرح ممنوعیت ساخت فرودگاه تا 5 سال

به گفته کارشناسان اکثر هواپیماها زمینگیرند و این امر باعث کم برخورداری فرودگاه ها شده است.

تین نیوز

جلسه مجازی کلاب هاوس روز یکشنبه 23 مرداد 1401 با موضوع اخبار حمل و نقلی در کلاب هاوس تین نیوز برگزار شد.

به گزارش تین نیوز در جلسه مجازی کلاب هاوس تین،  کارشناسان حوزه های مختلف حمل ونقل به بررسی اخبار روز این حوزه ها پرداختند.

در حوزه جاده ای گفته شد که راه ها برای زائران اربعین در حال آماده سازی است. افزوده شد که ظرفیت وسایل حمل و نقل عمومی برای سفر اربعین حدود 3 میلیون نفر است در حال که تعداد زائران حدود 6 میلیون نفر پیش بینی شده است.

در حوزه هوایی صحبت از احتمال تصویب «طرح ممنوعیت ساخت فرودگاه» شد و گفته شد که این طرح احتمالا به صورت  پنج ساله تصویب و بودجه آن به هوانوردی اختصاص داده شود. به گفته کارشناسان اکثر هواپیماها زمینگی رهستند و این امر باعث کاهش برخورداری فرودگاه ها شده است.

در حوزه هوایی همچنین گفته شد وزیر راه و شهرسازی قیمت پروازهای اربعین را حدود 6 میلیون تومان اعلام کرده است در حالی که صحبت هایی هم از قیمت 9 میلیون تومانی این پروازها (رفت و برگشت) به گوش می رسد.

در حوزه ریلی گفته شد که بحث خصوصی سازی چند هفته ای است که مجددا داغ شده. این بحث در راه آهن هم پررنگ تر شده  و قرار است در مجلس هم جلسه ای با همین موضوع تشکیل شود.

به گفته کارشناسان ریلی در حوزه ترانزیت ریلی گفته شد که وضعیت ریل ایران به گونه ای است که سهمی از کالاهای روسیه که به سمت هند، بنگلادش و جبل علی می رود نخواهد داشت.

افزوده شد که روسیه به صورت شفاهی و غیر مستقیم اعلام کرده که حدود 7 میلیون تن کود شیمیایی را می تواند از طریق ایران ترانزیت کند و حدود 3 تا 4 میلیون تن زغال مورد گفتگو است. این دو مورد تقریبا در حال عملیاتی شدن است. این موضوع منتظر این است که روسیه بخواهد و انجام دهد.

از طرفی گفته شد یکی از مشکلات ریلی این است که توان حمل، به خاطر نیروی کشش، ظرفیت، مدیریت و برنامه ریزی، روز به روز کاهش می یابد.

در حوزه ریلی همچنین موضوع بهره وری و توان حمل بار و نیروی کشش مورد گفتگو واقع شد که نیروی انسانی عملیاتی یکی از عوامل کاهش حمل بار است و عامل دیگر رویکرد مدیریت عالی راه آهن به حمل مسافر است.

در حوزه خودرو گفته شد مدل تولید، فروش و خدمات پس از فروش خودر در دنیا با ایران بسیار متفاوت است. نحوه تولید و فروش به تفصیل مورد بحث قرار گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.