| کد خبر: 245923 |

واگذاری زمین دپوی خط ۱۰ مترو تهران در منطقه ۲۲

تفاهمنامه واگذاری زمین دپوی خط ۱۰ مترو تهران در منطقه ۲۲ پایتخت در مراسمی با حضور معاون حمل ونقل و ترافیک، مدیرعامل شرکت مترو تهران و شهردار منطقه ۲۲ منعقد شد.

تین نیوز

تفاهمنامه واگذاری زمین دپوی خط ۱۰ مترو تهران در منطقه ۲۲ پایتخت در مراسمی با حضور معاون حمل ونقل و ترافیک، مدیرعامل شرکت مترو تهران و شهردار منطقه ۲۲ منعقد شد.

به گزارش تین نیوز، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران عصر دوشنبه در مراسم انعقاد تفاهمنامه واگذاری زمین دپوی خط ۱۰ مترو تهران در منطقه ۲۲ گفت: زمینی که امروز در قالب این تفاهمنامه برای افزایش طول خط ۱۰ در نظر گرفته شده بیش از ۲۸.۵ هکتار است و اقدامات لازم با همکاری قرارگاه خاتم(ص)، شهرداری منطقه ۲۲ و شرکت متروی تهران انجام می‌شود.

سید مجتبی شفیعی افزود: این تفاهمنامه گام بزرگی در ایجاد زیرساخت‌های موثر برای حمل و نقل عمومی شهروندان محسوب است زیرا در برخی خطوط با توجه به فعالیت آنها و بهره‌برداری از خطوط از آنجایی که فکر مناسبی برای دپوی زمین نشده بود مشکلاتی داشتیم و باعث شده خدمات در خطوط آنطور که باید و شاید مطلوب نباشد و فاصله حرکت قطارها بیشتر شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: با توجه به تحریم‌هایی که دشمنان بر کشور تحمیل کردند، شبکه مترو تهران از نظر طول ایستگاه و تعداد ایستگاه‌ها رتبه بیستم را بین ۲۵۰ شهر دارای مترو دارد، در حالیکه شاخص‌های بسیاری از این شهرها به لحاظ اقتصادی بیشتر از تهران بوده است.

همچنین مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه در این در مراسم گفت: خط ۱۰ متروی تهران طی چهار سال آینده به مرور و به صورت فازبندی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته مسعود درستی، طول این خط براساس بررسی‌های اولیه ۴۳ کیلومتر و با ۳۵ ایستگاه در نظر گرفته شده که با انعقاد تفاهمنامه طول خط ۴۷ کیلومتر و تعداد ایستگاه‌ها به ۳۶ مورد خواهد رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خطوط هفت گانه مترو پوشش بهتری در حال حاضر در شرق تهران دارد و بخش‌های غربی در این زمینه ضعیف است و باید حمل و نقل عمومی آن را توسعه داد.

درستی خاطرنشان کرد:‌ منطقه ۲۲ یک‌ سوم ایستگاه‌های خط ۱۰ را در آینده خواهد داشت و از ۳۶ ایستگاه حدود ۱۲ ایستگاه از خط ۱۰ در منطقه ۲۲ قرار خواهد داشت.

همچنین شهردار منطقه ۲۲ نیز در این مراسم گفت: در این دوره علاوه بر همه مشکلات مالی، اتفاقات خوبی در حوزه حمل‌ و نقل متناسب با بضاعت شهرداری صورت گرفته، کلنگ زنی خط ۱۰ و اتفاقاتی که در منطقه ۲۲ رخ داده از جمله آنها است.

وحید رضا محمدی افزود: این منطقه دارای مساحت ۵۰۲۲ هکتار و طول خطی ۲۰ کیلومتر مربع است که پاسخگویی به نیاز شهروندان در حوزه حمل و نقل بسیار سخت است.

وی با بیان اینکه قرار بود که خط ۱۰ از وردآورد در منطقه ۲۲ تا منطقه چهار اجرا شود، گفت: با رایزنی‌ها و نگاه ویژه معاون حمل و نقل، یکی از اقدامات اثرگذار در توسعه خط ۱۰ به منظور بهبود عملکرد عملی شده است.

محمدی با بیان اینکه این مراسم به منظور تحویل دپوی اراضی خط ۱۰ در اراضی مروارید شهر برگزار شده، تاکید کرد: بیش از ۵۰ هزار خانوار در مروارید شهر تا افق ۱۴۲۰، ساکن می‌شوند که تا پیش از این امکان دسترسی به مترو را نداشتند اما با نظر موافق معاونت قرار شد که ایستگاه نهایی مادر در شهرک مروارید شهر باشد.

وی با بیان اینکه بخشی از منابع مالی خط ۱۰ بر عهده منطقه ۲۲ گذاشته شده، گفت: این خط غرب را به شرق تهران متصل می‌کند و با این تفاهمنامه در منطقه ۲۲، طول خط از ۱۴ کیلومتر به ۱۷ کیلومتر افزایش پیدا می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.