| کد خبر: 245839 |

◄ پیشنهاد قدردانی از رانندگان عمومی برتر با ارایه تخفیف در خرید ناوگان

اگر رانندگان نمونه کشور نیز رتبه بندی شده و جوایزی برای آنها در نظر گرفته شود، این کار موجب انگیزه و دلگرمی و تشویق آنان خواهد شد.

تین نیوز

اگرچه در بخش حمل و نقل سه عنصر راننده، ناوگان و جاده‌ها نقش دارند اما رانندگان سهم بیشتری در این عرصه به خود اختصاص داده اند.

در عین حال رانندگانی هستند که علاوه بر فعالیت رانندگی در بخش های بار یا مسافر جاده ای، پیگیر مشکلات صنف و دغدغه های حمل و نقل نیز هستند.

بارها مشاهده شده، برخی رانندگان بدون این که وظیفه ای داشته باشند، سرمایه خود را برای رفع مشکلات از جمله خرابی جاده ها و کاهش تصادفات جاده‌ای و آموزش رانندگان و پیگیری مشکلات آنان در بنادر کشور صرف می کنند تا شاید اندکی از خسارات وارده به اقتصاد کشور بکاهند.

با توجه به این که در ارگان ها و نهادهای دولتی، کارمندانی که در حین خدمت خود فعالیت های دیگری را برای بهبود وضع موجود انجام می دهند مورد توجه قرار گرفته و پاداش های جداگانه یا  نشان خدمت دریافت می‌کنند و برخی ارگان های خصوصی نیز با هدایایی درخور از کارگران خود تقدیر می کنند (برای مثال مشاهده شده یک شرکت در ازای بهترین پیشنهاد برای بهبود کسب و کار، یک دستگاه سواری جایزه منظور کرده است) پیشنهاد می شود در بخش حمل و نقل نیز برای رانندگانی که خدمات متفرقه ای در کنار حمل و نقل انجام می دهند، چنین جوایز یا هدایایی در نظر گرفته شود.

در این راستا می توان جوایزی همچون ارایه تخفیف ویژه برای خرید کامیون یا مجوز شرکت های حمل و نقل به صورت مشارکتی و یا حتی نشان درجه یک خدمت همانند آن چه  مقام معظم رهبری به مدیران رده بالای کشور اهدا می‌کنند،  برای رانندگانی که برای بهبود وضع حمل و نقل، بهبود وضع جاده ها، کاهش حوادث رانندگی برون‌ شهری و ... تلاش می کنند از طرف وزارت راه و شهرسازی در نظر گرفت.

با توجه به این که تجربه نشان داده اهدای جوایز معنوی و مادی در کارکنان بخش های مختلف انگیزه ایجاد می کند، به نظر می رسد اگر رانندگان نمونه کشور نیز رتبه بندی شده و جوایزی برای آنها در نظر گرفته شود، این کار موجب انگیزه و دلگرمی و تشویق آنان خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.