| کد خبر: 245769 |

◄ چه کسانی به بومی گرایی در حمل و نقل جاده ای کالا دامن می زنند؟

متاسفانه در برخی مناطق کشور در بخش حمل و نقل جاده ای به بومی گرایی دامن می زنند تا رانندگان و شرکت های حمل و نقل یک‌ منطقه از امتیازات رفاهی اعم از نوبت بار در پایانه، بارگیری و تخلیه و حتی در صف پمپ بنزین جهت سوختگیری، برخوردار شوند.

تین نیوز

با وجود آن که قانون‌ اساسی عدم‌ تبعیض مادی و معنوی بین افراد را تاکید کرده، متاسفانه در برخی مناطق کشور در بخش حمل و نقل جاده ای به بومی گرایی دامن می زنند تا رانندگان و شرکت های حمل و نقل یک‌ منطقه از امتیازات رفاهی اعم از نوبت بار در پایانه، بارگیری و تخلیه و حتی در صف پمپ بنزین جهت سوختگیری، برخوردار شوند.

به گزارش تین نیوز، دبیر انجمن کارگری رانندگان ناوگان جاده ای حمل کالای استان اصفهان با بیان این مطلب  گفت: در اصل سوم بند ۹ از اصول کلی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر «رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه، در تمام زمینه های مادی ومعنوی ...» تاکید شده است.

خداداد بکرانی در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: در چند سال اخیر با تحولاتی که‌ در صنعت حمل و نقل ایجاد گردید، به بهانه های مختلف  برخی امور حاکمیتی حمل و نقل  به بخش خصوصی واگذار شد.

بیشتر بخوانید:

حمل و نقل جاده ای در هزارتوی تصمیم گیران مختلف/ متولی صنعت حمل و نقل جاده ای کیست؟!

او عنوان کرد: در این بین، در برخی موارد طبق قانون‌ توسعه ششم توسعه، شرایط این‌ واگذاری ها مهیا نبود و یا اگر هم بود به صاحبان اصلی آن که تحت نظارت کامل دستگاه های حکومتی و دولتی فعالیت داشته باشند، واگذار نشد.

دبیر انجمن صنفی رانندگان ناوگان جاده ای حمل کالای استان اصفهان گفت: واگذاری توزیع بارنامه به تشکل های صنفی حمل و نقلی، تمدید و یا صدور کارت هوشمند رانندگی، آموزش نیروی کار در حمل و نقل و... از جمله امور حاکمیتی بود که به کانون ها و تشکل های صنفی مردم نهاد که طبق قانون نمی توانستند هیچ گونه فعالیت اقتصادی داشته باشند، واگذار شد.

بکرانی افزود: همین امر ساختار چنین‌ تشکل هایی را با چالش جدی در حمل و نقل جاده ای مواجه کرده و موجب شده برخی از این تشکل ها بتوانند در اموری که قانون‌ کار اجازه نداده است در آنها شرکت کنند، فعالیت داشته باشند و تصمیماتی را که باید محدود به اعضای خودشان باشد، برای همه رانندگان اعمال کنند.

او عنوان کرد: با وجود اینکه نظام ما یک نظام مردم سالار و اسلامی است و قانون‌ اساسی عدم‌ تبعیض مادی و معنوی بین افراد را مورد تاکید قرار داده، متاسفانه متولیان امر این مهم را در برخی مناطق کشور در حمل و نقل جاده ای نادیده می گیرند و به بومی گرایی دامن می زنند تا رانندگان و شرکت های حمل و نقل آن منطقه از امتیازاتی اعم از نوبت بار در پایانه، بارگیری و تخلیه و حتی در صف پمپ بنزین جهت سوختگیری، برخوردار شوند.

دبیر انجمن صنفی کارگری رانندگان ناوگان جاده ای حمل کالای استان اصفهان تاکید کرد: این در حالی است که  پلاک ملی ناوگان عمومی بیانگر استفاده از امکانات عمومی و دولتی برای تمام فعالیت های حمل و نقل و خدمات مربوط، به صورت مساوی است.

بکرانی گفت: تصمیم گیری منطقه ای و استفاده تبعیض آمیز و سفارشی از طرف هر نهاد و مقام دولتی یا امنیتی مغایر با اصول کلی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و اصل سوم‌ ماده  9 از اصول کلی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را عینا در این مورد نقض خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد مسئولان به موارد این‌ چنینی که‌ حقوق فردی و اجتماعی جامعه و افراد را زیر سوال می برد، ورود کرده و در رفع مشکلات وموانع موجود در حمل و نقل کوشا باشند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 1 0

    آیا انجمن ها که نماینده راننده گان هستند توانستند هشت سال 72تا80که نصف سنوات آن موجوداست وباربریها حق راننده راخورده اند رابه سرانجام برسانند وباراهکاری درست نمایند سختی کاررابه سرانجام رسانند فقط درحد حرف نماینده راننده هستند چه کارمفیدی انجام داده اند پس کاره ای نیستند اگر می توانستند که تا به حال بعد ازچهارسال این دومشکل حل شده فقط حرف وسخن

  • علی اصغر خسروانی 1 0

    درود و خدا قوت، بومی گرایی دقیقآ از ابتدا هم بد فهمانده هم اجراشده، بارهای داخل شهری هر شهرستان یا استانی اکثریت رانندگان مشخص ویا احیانا چون برای برون شهری هم از نظر کرایه و وقت به صرفه نبوده (مثال وقتی بار سیمان یا قند یا هر چیزی که داخل استانی بوده یا بعضاً شهری بوده که بچه های شهرستانی حمل نمی‌کنند، حالا خود باربری ها شدن کاسه داغتر از آش اعلام بار فرا استانی می‌کنند وبا کمال بی ادبی وکم لطفی اعلام کرده حق با پلاک شهری میباشد از جمله خیانت‌هایی که رانندگان توسط دیگران به هم بد بین می‌شوند، در استان های آذری از دهه هفتاد اجرا شد تا به هال هیچ بار تراکتور یا یخچالی به کامیون های غیر از شهر خودشون حمل نکرده، بواسطه همین کار باربری ها ودلالان و پیمانکاران فرصت طلب حمل بارهای فله ای را هم خارج از تن کیلومتر وبا تعرفه حتی کمتر از یک سوم اعلام وتوسط همان کامیون‌داران بومی حمل گردیده، خلاصه بومی گرایی برای پالک عمومی بطور کلی قابل قبول نیست وعامل اصلی باربری هایی هستند که از خود کامیون داران به نان ونوا رسیدند حالا جولان می‌زنند

  • ناشناس 0 0

    به نظر من راننده بومی گرایی یک کار خیلی نابود گر و ویرانگر برای بخش حمل ونقل است چون امروز من شهر خودم هستم فردا شهری دیگر بار حمل ونقل میکنم واقعا متاسفم برای یک عده که به بومی گرایی دامن زدن هر کس شهر خودش را سیم خار دار بکشه و بخواد نه کسی وارد شهر بشه با بار و بار هم نبره این اوج حماقت و عقب افتادگی است به خود بیایی ایران برای پلاک عمومی برای همه ایرانیان است زنده باشید