| کد خبر: 245756 |

فرودگاه امام:

تخلفات ایرلاین‌ها به سازمان هواپیمایی گزارش می‌شود

فرودگاه ناظر ایرلاین نیست و فقط می‌توانیم تخلفات ایرلاین‌ها را به سازمان هواپیمایی کشوری گزارش دهیم.

تین نیوز

سخنگوی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی درخصوص تاخیر زنجیروار پروازهای آتا که تا امشب ادامه دارد، گفت: فرودگاه ناظر ایرلاین نیست و فقط می‌توانیم تخلفات ایرلاین‌ها را به سازمان هواپیمایی کشوری گزارش دهیم.

به گزارش تین نیوز، جواد صالحی امروز در جمع خبرنگاران در پی تاخیرات طولانی مدت هواپیمایی آتا و مسولیت فرودگاه در قبال تاخیرات پروازی، گفت: وقتی هواپیمای یک شرکت هواپیمایی نقص فنی دارد، فرودگاه فقط می‌تواند تذکرات لازم برای تکریم مسافر را به ایرلاین دهد؛ چرا که فرودگاه ناظر ایرلاین نیست.

وی ادامه داد: قوانین حاکم در صنعت هوایی، فرودگاه را ناظر ایرلاین نمی‌داند و فقط می‌توانیم تخلفات ایرلاین‌ها را به سازمان هواپیمایی کشوری گزارش کنیم، اما پیگیر کاهش مشکلات مسافران هستیم.

 صالحی توضیح داد: موضوعاتی مثل تکریم مسافر، هتل و پذیرایی را در زمان تاخیر پروازها پیگیری و ایرلاین را موظف می‌کنیم تا طبق قوانین سازمان هواپیمایی کشوری برای تکریم مسافر عمل کند.

بیشتر بخوانید:

تاخیر 12 ساعته پرواز آتا و خوابیدن مسافران بر کف سالن

سخنگوی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی افزود: در خصوص موضوع نقص فنی در پروازها از فرودگاه کاری بر نمی‌آید، اما بالاتر از  قوانین، در کنار ایرلاین قرار می گیریم تا تامین هواپیما انجام شود و نسبت به وضعیت مسافران بی تفاوت نیستیم.

 پرواز تهران-نجف که قرار بود ساعت ۲۲ روز چهارشنبه از فرودگاه امام خمینی به نجف انجام شود، بعد از ۱۳ ساعت تاخیر امروز ( پنج شنبه) ساعت ۱۱:۲۱ انجام و مسافران با تحمل ۱۳ ساعت تاخیر به نجف اعزام شدند.

جزییات تاخیر پروازهای آتا از شب گذشته

صالحی هم چنین درباره وضعیت پروازهای تهران- نجف از فرودگاه امام خمینی که از شب گذشته دچار تاخیر شد در جمع خبرنگاران گفت: پرواز ۶۶۵۴ تهران-نجف آتا که قرار بود ساعت ۲۲ شب گذشته انجام شود،  به دلیل اینکه پرواز ورودی ساعت ۴ بامداد وارد فرودگاه شد، نتوانست در زمان مقرر انجام شود.

صالحی افزود:‌ در پی تاخیر در این‌ پروازِ ورودی از شرکت آتا خواستیم پذیرایی از مسافران این پرواز را انجام دهد، بنابراین توزیع غذای گرم بین مسافران انجام شد، اما زمانی که قرار شد این مسافران وارد هواپیما شوند، مسافران پرواز ورودی در مسیر نجف به تهران با اعتراض داخل پرواز ماندند و از هواپیما پیاده نشدند.

وی گفت:‌ مسافران پرواز نجف - تهران در هواپیما مانده بودند و مطالبه خسارت می‌کردند و در نهایت بعد از چهار ساعت حضور مسافران در هواپیما و کسب رضایت، مسافران از هواپیما پیاده شدند و این مسئله باعث شد پرواز نتواند ۶ صبح به مقصد نجف انجام شود و در نهایت ساعت:۱۱:۲۰ دقیقه امروز انجام شد.

صالحی ادامه‌ داد: تأخیر پروازهای آتا زنجیروار به پروازهای دیگر انتقال یافته است و پروازهای شماره ۶۶۵۲ و ۶۶۴۶ آتا به مقصد نجف که قرار بود ‌به ترتیب ساعت ۶ صبح و ساعت ۱۱ صبح امروز انجام شود، دچار تأخیر شد و مسافران به هتل منتقل شدند. مسافران پرواز شماره ۶۶۵۲ ‌آتا ساعت ۱۵:۱۵ امروز و مسافران پرواز شماره ۶۶۴۴ آتا در ساعت ۱۵:۳۰ امروز از فرودگاه امام خمینی(ره) به سمت نجف پرواز می‌کنند.

وی تاکید کرد: قرار است شرکت‌های هواپیمایی دیگر کمک کنند تا با کمک هواپیمای سایر ایرلاین ها، پروازهای امروز هواپیمایی آتا انجام شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.