| کد خبر: 245664 |

◄ چرا سرمایه گذاران از پروژه های وزارت راه استقبال نمی کنند؟

دبیر کمیته شرکت های سرمایه گذار در آزادراه ها در خصوص مهلت سه هفته‌ ای معاون اول رئیس جمهور به وزارت راه برای جذب سرمایه گذاری خصوصی برای اجرای پروژه‌ ها گفت: سرمایه گذاری با کدام تضمین و تعهدی از جانب دولت؟

تین نیوز

دبیر کمیته شرکت های سرمایه گذار در آزادراه ها در خصوص مهلت سه هفته‌ ای معاون اول رئیس جمهور به وزارت راه برای جذب سرمایه گذاری خصوصی برای اجرای پروژه‌ ها گفت: سرمایه گذاری با کدام تضمین و تعهدی از جانب دولت؟

به گزارش تین نیوز، بر اساس آنچه در پایگاه اطلاع رسانی دولت آمده است، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، وزارت راه و شهرسازی را مکلف کرد تا سه هفته دیگر برای جذب سرمایه گذاری در اجرای پروژه‌ های اولویت دار در دست اقدام و نگهداری شبکه حمل و نقل جاده‌ ای بسته پیشنهادی ارایه کند.

مخبر در جلسه بررسی وضعیت توسعه و نگهداری شبکه حمل و نقل جاده‌ ای و ریلی کشور که روز شنبه 15 مرداد برگزار شد، توسعه بخش حمل و نقل کشور را از رویکرد‌های اصلی دولت سیزدهم برشمرد و گفت: باید به نحوی برنامه ریزی شود که توسعه خطوط ریلی و شبکه جاده‌ ای شامل بزرگراه‌ ها و آزاد راه‌ ها با سرعت هر چه بیشتر انجام شود؛ چرا که شبکه حمل و نقل به مثابه ستون فقرات برای توسعه کشور است.

بیشتر بخوانید:

معاون اول رئیس جمهور با یادآوری اینکه منابع دولت برای توسعه حمل و نقل ریلی و جاده‌ ای به نسبت محدود است، بر ضرورت ایجاد تنوع در تأمین منابع مالی مورد نیاز تأکید کرد و گفت: جذب سرمایه‌ های مردمی، مشارکت بخش خصوصی و استفاده از روش تأمین مالی خارجی می‌تواند کمک‌ های شایانی برای سرعت بخشیدن به روند توسعه حمل و نقل کشور داشته باشد وگرنه صرفا با منابع دولتی نمی‌ توان در مدت زمان مطلوب به اهداف تعیین شده رسید.

معاون اول رئیس جمهور افزود: دولت حمایت ها، پشتوانه‌ ها و مجوز‌های لازم را برای استفاده از سرمایه‌ های مردمی و منابع مالی بخش خصوصی و خارجی برای وزارت راه و شهرسازی فراهم خواهد کرد و لازم است این وزارتخانه نیز برنامه ریزی‌ ها را به نحوی انجام دهد که مردم و بخش خصوصی نسبت به سرمایه گذاری در پروژه‌ های حمل و نقل ریلی و جاده‌ ای ترغیب شوند.

 اظهارات مخبر در مورد حمایت دولت از سرمایه های مردمی و منابع مالی بخش خصوصی در حالی مطرح شد که در همان روز مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در نامه ای به شرکت های احداث و نگهداری و بهره برداری آزادراه‌ های مشارکتی، از تعلیق نرخ عوارض ابلاغی در سال 1401 خبر داد و اعلام کرد که به منظور بررسی های بیشتر در این خصوص تا جمع بندی نهایی کماکان اخذ عوارض از کاربران آزاد راهی به روال قبلی انجام گیرد.

با توجه به این رخداد و همچنین اظهارات معاون اول رئیس جمهور در مورد لزوم جذب سرمایه گذار  خدایار خاشع دبیر کمیته شرکت های سرمایه گذار در آزادراهها گفت: با توجه به همزمانی دو دستور فوق به مفهوم جمع ضدین در ادبیات پی می بریم.

وی خطاب به محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور افزود: آقای مخبر نمی شود دولتی به تعهدات خود به سرمایه گذاران مثل سرمایه گذاران آزادراهی هیچ تعهدی احساس نکند و دستور دهد ظرف سه هفته سرمایه گذاران درب وزارت راه صف ببندند و بسته پیشنهادی ارائه کنند با کدام تضمین و تعهدی از جانب دولت؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید قصابیان 1 0

    جناب خاشع کاملا درست فرموده اند. آیا میشود با طناب دولتی که به تعهدات خود پایبند نیست به چاه سرمایه گذاری در پروژه های عمرانی وارد شد اولا.
    ثانیا وقتی بازار هایی مثل طلا و دلار و خودرو و مسکن بیست، سی و گاهی بیشتر بازدهی دارند ، دولت چقدر بازدهی را برای سرمایه گذاران در پروژ ه های وزارت راه پیش بینی میکند؟
    جناب معاون آیا اطلاع دارند به برایند سرمایه گذاری در کشور در سال های دهه ی نود نزدیک صفر بوده؟

  • سعید قصابیان 0 0

    چند مصداق از عدم پایبندی دولت به تعهداتش:
    ا- عدم پرداخت سهم 50 درصدی دولت به شهرداری ها برای توسعه حمل و نقل عمومی
    2- عدم پرداخت سهم صرفه جویی سوخت به حمل و نقل ریلی
    3- عدم پرداخت مطالبات تولید کنندگان برق
    4- قطع خرید تضمینی برق از تولید کنندگان برق پاک