| کد خبر: 245612 |

لغو بیش از ۱۴۰۰ پرواز در آمریکا و سرگردانی مسافران

وقوع توفان روز گذشته (جمعه) در شرق آمریکا همزمان با بازگشت مسافران از سفرهای تابستانی که پس از رفع محدودیت های دوران همه گیری کرونا با کمبود خدمه فرودگاه های این کشور همراه است، منجر به لغو بیش از ۱۴۰۰ پرواز و سرگردانی مسافران شد.

تین نیوز

وقوع توفان روز گذشته (جمعه) در شرق آمریکا همزمان با بازگشت مسافران از سفرهای تابستانی که پس از رفع محدودیت های دوران همه گیری کرونا با کمبود خدمه فرودگاه های این کشور همراه است، منجر به لغو بیش از ۱۴۰۰ پرواز و سرگردانی مسافران شد.

به گزارش تین نیوز، درحالی که خطوط هوایی آمریکا همچنان با مشکل انجام به موقع پروازها در آمریکا دست به گریبان هستند، تنها در روز جمعه ( ۱۴ مردادماه ) یک هزار و ۴۸۲پرواز لغو شدند.

در کنار پروازهای لغو شده خطوط هوایی آمریکا در روز جمعه، همچنین  هفت هزار پرواز ورودی و یا خروجی به آمریکا نیز با تاخیر انجام شد.

 لغو و یا تاخیر پروازها از سوی خطوط هوایی آمریکا درحالی رخ می دهند که صنعت هوانوردی این کشور با توجه به کاهش محدودیت و نگرانی های ناشی از همه گیری کرونا به حالت عادی خود بازگشته و اکنون شمار بیشتری از مردم باردیگر تصمیم  به سفرهای هوایی گرفته اند.

بنابراین گزارش درمیان خطوط هوایی آمریکا، شرکت هواپیمایی «امریکن ایرلاینز» با ۲۶۳ مورد لغو پرواز بیشترین تعداد لغو پروازها را به خود اختصاص داد و پس از آن خطوط هوایی «ساوث وست»  با ۱۹۳ مورد لغو پرواز در مرتبه بعدی قرار گرفت.

درهمین حال تارنمای شبکه  « ساعت خبری پی بی اس» نیز ضمن پوشش این خبر نوشت: بیشتر تاخیر پروازها به علت وقوع توفان در سواحل شرقی آمریکا بوده، درمنطقه شهر نیویورک، سه فرودگاه اصلی و خارج از واشنگتن دی.سی این وضعیت موجب اعمال بیشترین لغو پروازها تا بعداز ظهر روز جمعه (روز گذشته به وقت محلی) شد.

میزان لغو و یا تاخیر پرواز در فرودگاه های آمریکا به حدی رسیده است که اکنون کنگره آمریکا به آن واکنش نشان داده و سناتور ایالت ماساچوست،  «اد مارکی»  در بیانیه ای نسبت به این معضل و مشکلات بازپس گرفتن پول بلیط پروازهای لغو شده واکنش نشان داد، وی دراین بیانیه اعلام کرد؛ «بس است: مسافران از هدر دادن وقت ارزشمند خود در تقلا  با خطوط هوایی برای دریافت بازپرداخت هزینه قانونی سفر خود، درمانده شده‌اند».

صنعت هوانوردی نه تنها در آمریکا بلکه در اروپا درحالی سیر تحول و خروج از محدودیت‌های دوران همه گیری کرونا را طی می‌کنند که شرکت‌های هواپیمایی و فرودگاه‌ها  دراین کشورها با کمبود جدی نیرو مواجه بوده  و این مساله منجر به لغو گسترده پروازها و نارضایتی فزاینده مسافران شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.