| کد خبر: 245592 |

◄ جبران عقب‌ماندگی‌های بزرگراهی تا ۲ سال آینده

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت : با برنامه‌ریزی انجام شده در مدت ۲ سال عقب‌ماندگی‌های توسعه بزرگراهی را در استان اردبیل جبران خواهیم کرد.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت : با برنامه‌ریزی انجام شده در مدت ۲ سال عقب‌ماندگی‌های توسعه بزرگراهی را در استان اردبیل جبران خواهیم کرد.

به گزارش تین نیوز ، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در جلسه بررسی مصوبات سفر رئیس جمهور به استان اردبیل با اعلام این مطلب اظهار کرد: استان اردبیل در حال حاضر از ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه بهره می‌برد که با افتتاح ۵۲ کیلومتر بزرگراه از محل سفر رئیس جمهور این برخورداری به ۲۳۷ کیلومتر رسید.

وی تصریح کرد: میانگین استان و شاخص برخورداری از بزرگراه از ۲۱ درصد به ۲۷ درصد می‌رسد تا بخشی از عقب‌ماندگی‌های استان در توسعه بزرگراه‌ها جبران و ظرف مدت دو سال آینده به میانگین شاخص کشوری دست پیدا کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از حمایت‌های استاندار اردبیل قدردانی کرد و گفت: توسعه بزرگراه‌ها جز اولین دغدغه‌های استاندار اردبیل است که کریدور شمال به جنوب را مطرح کردند تا شهرستان‌های شمالی استان به مرکز و جنوب این استان متصل شده و راه دسترسی ایمنی را شاهد باشیم.

حیدری افزود: در سطح استان اردبیل ۲۵۸ کیلومتر بزرگراه در حال احداث است که تا ۲ سال آینده با تأمین اعتبار مورد نیاز و افتتاح این طرح‌های بزرگراهی، بخش عمده‌ای از عقب‌ماندگی‌ها جبران شده و ما می‌توانیم به میانگین کشوری دست پیدا کنیم.

حیدری طلب  ۳۵۴ میلیارد تومانی پیمانکاران را در ۵۲ کیلومتر پروژه های بزرگراهی افتتاح شده یادآور شد و اظهار کرد: امیدواریم با تأمین اعتبار از محل سفر رئیس جمهور بخش عظیمی از مطالبات پیمانکاران نیز پرداخت شود.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: ما در تکمیل پروژه‌های مصوب سفر نیازمند تأمین اعتبار به مدت سه سال هستیم و در کنار آن انتظار داریم تا از محل تهاتر نفت برای سه پروژه مشترک با قرارگاه خاتم‌الانبیا در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ لحاظ و بحث تهاتر عملیاتی شود.

محبوب حیدری اظهار کرد: پروژه‌های راهسازی در یک فرآیند سه تا چهار ساله به نتیجه می‌رسد که قرار شد از محل سفر رئیس جمهور در سه سال منابع مورد نیاز در حوزه توسعه بزرگراه‌ها اختصاص پیدا کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: اگر منابع مورد نیاز برای توسعه بزرگراه‌ها سریعتر اختصاص پیدا کند در کوتاهترین زمان می توانیم پروژه‌های بزرگراهی به ویژه شمال تا جنوب این استان را به سرانجام برسانیم.

حیدری با تقدیر از پیمانکاران استان که بیشترین همکاری را در اجرای این پروژه‌ها با راه و شهرسازی انجام دادند اضافه کرد: با ادامه این فعالیت‌ها امسال نیز شاهد افزایش ۵۰ کیلومتر دیگر به طرح‌های بزرگراهی استان خواهیم بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: بانک‌های عامل با کاستن از فرآیند بروکراسی در پرداخت تسهیلات ماده ۵۶ ، راه و شهرسازی استان را در تکمیل محورهای بزرگراهی کمک کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.