| کد خبر: 245551 |

◄ اتوبوس دربستی برای جابه‌جایی زائران در ایام اربعین ممنوع است

مدیرکل دفتر مسافر سازمان راهداری گفت: سرویس‌های دربستی در ایام اربعین ممنوع اعلام شده‌است و بلیت هم با نرخ مصوب به فروش می‌رسد.

تین نیوز

مدیرکل دفتر مسافر سازمان راهداری گفت: سرویس‌های دربستی در ایام اربعین ممنوع اعلام شده‌است و بلیت هم با نرخ مصوب به فروش می‌رسد.

به گزارش تین نیوز، داریوش باقرجوان درباره تهمیدات و هماهنگی‌های انجام شده برای تامین ناوگان حمل و نقل عمومی جهت جابه جایی زائران عتبات عالیات در دهه اول محرم و ایام اربعین اظهار داشت: برنامه جابه‌‌جایی زائران حسینی از روزهای قبل از عرفه آغاز شده و تردد زائران از ابتدای دهه اول محرم تا پایان تاسوعا و عاشورا افزایش پیدا می‌کند اما اوج تردد زائران حسینی در ایام اربعین است.

وی با بیان اینکه حدود 90 درصد از جابه جایی زائران در ایام اربعین از طریق حمل و نقل جاده‌ای صورت می‌گیرد که شامل ناوگان شخصی و ناوگان عمومی می‌شود، گفت:  جابه جایی زائران به مرزهای 5گانه اربعین و بالعکس طبق برنامه‌ریزی‌ها انجام شده از دهم ماه صفر شروع و تا 25 این ماه ( 16 شهریورماه تا 31 شهریورماه ) ادامه پیدا می‌کند و زائران از اقصی نقاط کشور به سمت مرزهای اربعین جابه جا خواهند شد و ناوگان جاده‌ای همچنین برای ورود زائران به کشور آماده هستند.

مدیرکل دفتر مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به ظرفیت در نظر گرفته شده، ادامه داد : 8 هزار دستگاه اتوبوس از مجموع  14 هزار دستگاه اتوبوس در اختیار ستادهای اربعین برای جابه جایی زائران خروجی و ورودی قرار گرفته‌ است.

باقرجوان افزود: ظرفیت این تعداد اتوبوس در مرزهای 5 گانه به اندازه 80 هزار جابه جایی در طول 24 ساعت شبانه روز است البته در حال رایزنی هستیم که بتوانیم در صورت نیاز از توان ناوگان حمل و نقل عمومی سایر دستگاه‌ها به شرط تایید فنی پلیس راه استفاده کنیم و ظرفیت جابه جایی زائران را افزایش دهیم.

وی درباره مرزهای فعال در ایام اربعین اظهار داشت: مرزهای مهران، چذابه، شملچه، مرز خسروی و اخیرا مرز تمرچین در آذربایجان غربی برای تردد زائران حسینی باز هستند و همچنین هماهنگی‌ها برای آماده‌سازی مرز باشماق برای تردد زائران به سمت عتبات عالیات در حال انجام است و هر یک از این مرزها نسبت به تقاضا، سهمی برای جابه جایی زائران دارند.  

مدیرکل دفتر مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: همچنین برای جابه‌جایی این تعداد زائر و ساماندهی هر چه بهتر این جمعیت در حال هماهنگی با سایر دستگاه‌ها درصورت نیاز برای اسکان زائران در مناطق مرزهای 5 گانه هستیم. از آنجایی که ترددها به صورت تدریجی انجام می‌شود برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده‌ایم

با قرجوان با تاکید بر اینکه  سرویس‌های دربستی در این ایام ممنوع اعلام شده‌است، ادامه داد:  تاکید داریم که به صورت بلیت فروشی عرضه بلیت و صندلی انجام شود تا ظرفیت به صورت کامل در اختیار زائران قرار بگیرد. ممنوع بودن کرایه دربستی حمل و نقل عمومی در ایام اربعین بخشنامه و ابلاغ شده‌است.

وی در پاسخ به این سوال که با ممنوع اعلام شدن کرایه دربستی، فروش تورهای کربلا در این ایام به چه صورت است، گفت: به طور قطع باید به صورت بلیت فروشی انجام شود.      

مدیرکل دفتر مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره نرخ بلیت اتوبوس در این ایام اظهار داشت : تمام حرکت‌ها از طریق حمل و نقل عمومی جاده‌ای از هر مبادی براساس نرخ مصوب خواهد بود و بلیت‌های اربعین خارج نرخ مصوب نباید به فروش برسند که نرخ‌ها را ستاد مرکزی اربعین اعلام می‌کند. زائران اگر با تخلفی در زمینه بلیت فروشی و با گران فروشی مواجه شدند، می‌توانند موضوع را به سازمان راهداری و بازرسان حاضر در پایانه‌ها اطلاع دهند البته نمایندگان سازمان تعزیرات حضور خواهند داشت.

باقرجوان همچنین درباره اعزام اتوبوس از ایران به عراق برا جابه جایی زائران ایرانی در این کشور گفت: بحث اعزام اتوبوس به سمت عراق و تردد اتوبوس‌های ایران در مرز عراق بر عهده شهرداری‌ها است و وزارت کشور و شهرداری این موضوع را پیگیری می‌کند.  ‌

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.