| کد خبر: 245504 |

◄ میزبانی راه آهن از شرکت های مسافری/بر این مژده گر جان فشانم رواست

شنیده شده سید میعاد صالحی، امروز (دوشنبه 11 مردادماه) میزبان صنف مسافربری حمل و نقل ریلی بوده است.

تین نیوز

پاسخگویی  یکی از چالش هایی است که دولت ها با آن مواجه هستند. این در حالی است که اغلب دولت ها با شعار پاسخگویی به میدان رقابت قدم می‌گذارند.

هر دولتی نیازمند یک سیستم پاسخگو است و لازمه دموکراسی، داشتن  سیستم پاسخگویی مناسب است. سازمان های دولتی، به وسیله مردم و برای مردم ایجاد می شوند و می بایست در برابر آنها پاسخگو باشند. رئیس دولت سیزدهم نیز در بیانیه حضور خویش، با همین شعار به عرصه رقابت گام نهاد و تشکیل «دولتی مردمی برای ایرانی قوی» را وعده داد.

هیئت دولت در جلسه 21 مهرماه 1400، سید میعاد صالحی 39 ساله را به سمت مدیرعاملی شرکت 95 ساله راه آهن منصوب کرد. یکی از نخستین کارهایی که مدیرعامل جوان راه آهن انجام داد، دعوت از مدیران عامل قبلی راه آهن بود که کارشناسان و اصحاب رسانه، این حرکت را به فال نیک گرفتند.

متعاقب آن و طی 10 ماه گذشته، تلاش اصناف و تشکل های صنفی تخصصی حوزه حمل و نقل ریلی، برای برگزاری نشست مشترک و تعاملات فی مابین با مدیریت جدید، عملا بی نتیجه ماند.

از یک بعد می توان حوادث و اتفاقات ریز و درشتی که در این مدت بر سر حوزه ریلی خیمه زده است را یکی از دلایل برگزار نشدن این نشست ها عنوان کرد. جنگ روسیه با اوکراین و ضرورت بهره مندی کشور از فرصت ترانزیتی جدید را می توان بزرگ ترین دغدغه مدیرعامل راه آهن در عرصه بین الملل برشمرد.

همچنین؛ سانحه دلخراش قطار مسافری مشهد- یزد در خرداد سال جاری که منجر به خسارات فراوان جانی و مالی شد، کم فکر و ذهن و روزهای کاری و غیر کاری مدیرعامل جدید را به خود مشغول نکرده بود. اتفاقات ریز و درشت دیگر از قبیل کمبود لکوموتیو، سرعت ناوگان، اصلاحات تعرفه های باری و مسافری، ضرورت اصلاح ساختاری و ... نیز در کنار سایر مشغله ها، عرصه را تا حدودی بر ایشان تنگ کرده بود.

لیکن؛ برخی کارشناسان معتقدند اغلب مواردی که عنوان شد علت تاخیر این نشست ها نبود بلکه خود معلول تنگ شدن حلقه مشاوران و کارشناسان دلسوز بوده است.

شنیده شده سید میعاد صالحی، امروز (دوشنبه 11 مردادماه) میزبان صنف مسافربری حمل و نقل ریلی بوده است. این حرکت را به فال نیک می گیریم و آرزومندیم با گسترش این نشست ها، هم دغدغه ها و مشکلات بخش خصوصی بدون واسطه و لکنت زبان به گوش تصمیم سازان و تصمیم گیران برسد، هم شخص اول حمل و نقل ریلی کشور، خیلی فوری، سریع و انقلابی، مصائب . مسائل بخش خصوصی را مرتفع سازد. با توجه به در هم تنیدگی خدمات و راهبری حمل و نقل ریلی دولتی و بخش خصوصی، بدیهی است رفع مشکلات آنها، عملا موجب توسعه و رونق ملی و بین المللی ناوگان ریلی خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 1

    سلام. خواهش میکنم احساساتی نشید. آدم که بخاطر یه جلسه جانش رو افشان نمیکنه.صبر کنید ببینیم از توی این جلسه چی درمیاد.