| کد خبر: 245394 |

کنسلی پروازهای فرودگاه بیرجند در اوج سفرها

مدیر انجمن گردشگری پایدار خراسان‌جنوبی با اشاره به کنسلی مکرر پروازها در ایام تعطیلات به مقصد بیرجند گفت: باطل شدن پروازها در اوج زمان سفر به گردشگری استان لطمه جدی زده است.

تین نیوز

مدیر انجمن گردشگری پایدار خراسان‌جنوبی با اشاره به کنسلی مکرر پروازها در ایام تعطیلات به مقصد بیرجند گفت: باطل شدن پروازها در اوج زمان سفر به گردشگری استان لطمه جدی زده است.

 به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، بیماری به مرکز درمانی مد نظر نمی‌رسد، تاجری قرار کاری خود را لغو می‌کند و یک گردشگر همچنان منتظر دیدن جاذبه‌های بی نظیر گردشگری خراسان‌جنوبی می‌ماند فقط به خاطر اینکه پروازهای فرودگاه بیرجند و طبس مکرر باطل می‌شود.

این قصه تلخ بارها تکرار شده و مردم گلایه‌های خود را از طریق رسانه‌ها و مطبوعات مطرح کردند، اما این موضوع همچنان ادامه دارد و به نظر می‌رسد باید به صورت ریشه‌ای تر و عمیق‌تر چرایی این کنسلی‌ها را باید بررسی کرد.

از طرف دیگر باید این موضوع را پیگیری کنیم که چطور می‌توان این کنسلی‌ها را به حدأقل رساند چرا که تا وقتی وضعیت حمل و نقل در استان بهبود نیابد نمی توان شاهد پیشرفت اقتصادی و رونق سرمایه گذاری و گردشگری باشیم به ویژه آنکه مرکز استان از حمل و نقل ریلی نیز بی بهره است.

احمد کاشانی، مدیر انجمن گردشگری پایدار خراسان‌جنوبی در این زمینه به خبرنگار بازار اظهارکرد: در مورد تعطیلی و کنسلی پروازهای فرودگاه بیرجند معمولا دو دلیل کمبود ناوگان و کمبود مسافر عنوان می‌شود.

تحریم و کمبود ناوگان

وی گفت: البته به طور قطع بابت تحریم‌ها و ضایع شدن حقوق مردم ایران توسط کشورهای ظالم بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی کشور دچار کمبود ناوگان هستند و برای تعمیر قطعات هواپیما مشکلات زیادی دارند.

مدیر انجمن گردشگری پایدار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه این موضوع منحصر به شرکت‌هایی که به فرودگاه بیرجند و طبس پرواز دارند، نیست، ادامه‌داد: این مشکل برای همه شرکت‌های هواپیمایی ایران است.

کاشانی گفت: راه حل این است که به سراغ ایرلاین های بزرگ چون ماهان که کمتر مشکل کمبود ناوگان دارند، برویم.

وی اظهارکرد: از طرف دیگر باید توجه ویژه به شرکت هواپیمایی ایران ایر به عنوان تنها شرکت هواپیمایی دولتی ایران داشته باشیم و مدیران و نمایندگان استان در مجلس رایزنی‌های مستمری با این مسئولان این شرکت داشته باشند.

تکمیل پازل پروازهای فرودگاه بیرجند با برنامه‌ریزی دقیق

فعال حوزه گردشگری خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه البته نباید از سایر ایرلاین‌ها غافل شویم، بیان‌کرد: در واقع با یک برنامه‌ریزی دقیق می‌توان از همه ایرلاین‌ها استفاده کرد تا پازل پروازهای فرودگاه بیرجند و طبس تکمیل شود.

کاشانی گفت: از دیگر عللی که پیرامون کنسلی پروازها عنوان می‌کنند بحث کمبود مسافر است که به ویژه در روزهای تعطیلی چون عید قربان و غدیر این موضوع مکرر مطرح می‌شود اما با اطلاع کامل می‌گویم کمبود مسافر یک دلیل واهی برای کنسلی پروازها است چرا بر اساس آمار و اطلاعات پروازهای فرودگاه بیرجند و طبس همواره با ظرفیت کامل پرواز کرده‌اند.

پرواز برای مردم خراسان‌جنوبی یک کالای لوکس نیست

مدیر انجمن گردشگری پایدار خراسان‌جنوبی گفت: مرکز استان خراسان‌جنوبی بیش از هزار و ۲۰۰ کیلومتر با پایتخت فاصله دارد و پروازها برای مردم استان نه یک کالای لوکس که یک نیاز ضروری است.

کاشانی اظهارکرد: مردم خراسان جنوبی برای سفرهای اداری، پیگیری درمان، حضور پزشکان و تجار در استان و استفاده دانشجویان و اساتید به این پروازها نیاز جدی دارند.

فعال نام آشنای گردشگری در خراسان جنوبی افزود: ما با بیمارانی در خراسان جنوبی رو به رو هستیم که برای درمان خود نیاز به حضور به موقع در مراکز درمانی مشهد و تهران دارند و با این کنسلی پروازها با مشکلات بسیار جدی رو به رو می‌شوند.

اوج سفر در ایران تعطیلات ملی و مذهبی است ولی در همین تاریخ‌ها پروازهای به فرودگاه‌های خراسان جنوبی کنسل می‌شود

وی با تأکید بر اینکه بهبود وضعیت حمل و نقل یکی از مؤلفه‌های توسعه خراسان‌جنوبی و گسترش سرمایه گذاری است، بیان‌کرد: اما به سؤال پاسخ دهیم که آیا سرمایه گذار در صورت تمایل یک روز قبل از سفر می‌تواند برای بیرجند بلیط هواپیما تهیه کند که در شرایط فعلی پاسخ خیر است.

کنسلی پروازها در ایام تعطیلات

مدیر انجمن گردشگری پایدار خراسان‌جنوبی با اشاره به ظرفیت های بی نظیر گردشگری در خراسان جنوبی گفت: از طرف دیگر وقتی که در تعطیلات عید فطر، عید قربان و غدیر و حتی نوروز پروازهای به بیرجند را کنسل اعلام می‌کنیم بی شک به گردشگری استان نیز ضربه وارد کرده‌ایم.

کاشانی اظهار کرد: اوج سفر در ایران تعطیلات ملی و مذهبی است ولی در همین تاریخ‌ها پروازهای به فرودگاه‌های خراسان جنوبی کنسل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا الان در همه اعیاد مذهبی ( عید فطر، عید قربان، عید غدیر و اکنون برای ایام تاسوعا و عاشورای حسینی ) و ۱۳ روز عیدنوروز شرکت هواپیمایی پارس ایر پروازهای خود به مقصد بیرجند - تهران و بالعکس را باطل کرده است، بیان‌کرد: این باطل شدن پروازها ضربه جبران ناپذیری به گردشگری وارد کرده است.

کاشانی ادامه داد: آیا این منطقی است در ایام نوروز که همه برای سفر و گردشگری برنامه ریزی می‌کنند، پروازهای تهران- بیرجند و بالعکس را کنسل کنیم و آیا با این شرایط می توانیم منتظر رونق حضور گردشگران در خراسان جنوبی باشیم.

ظرفیت‌های خراسان‌جنوبی به مدیران ایرلاین‌ها منعکس شود

مدیر انجمن گردشگری پایدار خراسان‌جنوبی گفت: مدیران کلان ایرلاین‌های مطرح کشور هم باید از ظرفیت‌های بی نظیر خراسان جنوبی و هم از نیاز مردم استان به این پروازها به صورت دقیق مطلع باشند.

کاشانی اظهارکرد: به واسطه زیرساخت‌های مطلوب فرودگاه بیرجند چون باند فرودگاده، برج مراقبت و ... خراسان‌جنوبی مستعد برای پذیرش شرکت‌های مختلف هواپیمایی است.

وی بیان‌کرد: اکنون این سؤال مطرح است که آیا نمایندگان ایرلاین‌های فعال در فرودگاه بیرجند، ظرفیت‌های خراسان‌جنوبی و نیاز مردم استان به پروازها را به مدیران خود به صورت دقیق منعکس کرده‌اند؟

مدیر انجمن گردشگری پایدار خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به فاصله هوایی بین بیرجند تا تهران (حدود یک ساعت و نیم) و طبق محاسبات بازرگانی و اقتصادی این فاصله یکی از پر بازده‌ترین و پرسود ترین مسیرهای هوایی در کشور است.

کاشانی یادآور شد: متأسفانه روزانه ما با حدود ۱۰۰ متقاضی تهیه بلیط پروازهای به فرودگاه و یا از فرودگاه بیرجند هستیم که در نهایت نمی توانند بلیط خریداری کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.