| کد خبر: 245386 |

مدیرعامل ایران ایر:

◄ حج؛ مدال طلای المپیک صنعت هوانوردی

پروازهای رفت حجاج طی 21 روز با انجام 162 پرواز از 18 مقصد فرودگاهی و با حداقل تاخیر صورت گرفت.

تین نیوز

آماده سازی ترمینال سلام برای عملیات حج در زمانی بسیار کوتاه صورت گرفت و زائران بیت الله در شرایطی بسیار مناسب از فرودگاه امام و ترمینال سلام اعزام شدند.

به گزارش تین نیوز، مدیرعامل ایران ایر این مطلب را در آیین تکریم خدمتگزاران ضیوف الرحمان در حج تمتع 1401 که در تاریخ 8 مرداد ماه 1401 از سوی شرکت هواپیمایی ایران ایر با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی  ومحمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری  برگزار شد، بیان کرد.

شمس الدین فرزادی پور گفت: عملیات بزرگ حج امسال یک عملیات جمعی بود و تمام افراد همراه و همدل و هم قدم و هم مسیر تلاش کردند که این عملیات بزرگ در شرایط بسیار ویژه با توفیق الهی و با موفقیت های بسیار خوب انجام شود که جا دارد که از محضر باریتعالی تشکر کنیم.

فرزادی پور  افزود: پروازهای رفت حجاج طی 21 روز با انجام 162 پرواز از 18 مقصد فرودگاهی و با حداقل تاخیر صورت گرفت.

مدیرعامل ایران ایر، پروازهای حج 1401 را دارای دو ویژگی دانست و ابراز کرد: ویژگی اول این پروازها، بحث آماده سازی ترمینال سلام بود که در زمانی بسیار کوتاه و شاید خارج از تصور این ترمینال آماده بهره برداری شد و زائران بیت الله در شرایطی بسیار مناسب از فرودگاه امام و ترمینال سلام اعزام شدند. ویژگی بعدی بحث بدرقه بسیار خوبی که توسط مجموعه فرودگاهی کشور که درگیر عملیات حج بودند و به درستی و به صورت مناسب زائرین بیت الله را بدرقه کردند اتفاق افتاد.

فرزادی پور افزود: زمانی که می خواستیم عملیات حج را شروع کنیم یک توصیه اکید از مقام محترم وزارت داشتیم و آن هم  انجام یک حج راحت و درخور شأن زائران بیت الله بود و همه کسانی که در بخش های مختلف درگیر بودند تلاش کردند که این اتفاق بیفتد.

او عنوان کرد: شاید در روزهای اول، آماده سازی هواپیما، محدودیت در هواپیماها، و زمان کوتاه بین پروازها، شرایط را برای ما سخت کرده بود. فکر نمی کردیم پروازها به این شکل انجام شود اما با تلاش های بخش های مختلف و با تلاش های جهادی و شبانه روزی رزمندگان این عرصه، پروازها به حول و قوه الهی انجام شد.

مدیرعامل هما افزود: ما چند تعمیر بزرگ داشتیم که در کمترین زمان اتفاق افتاد به طوری که هواپیمایی که اصلا فکرش را نمی کردیم بشود برای عملیات حج آماده کرد، با تلاش شبانه روزی و مجاهدانه عزیزان در عرصه تعمیرات، آماده شد و به ناوگان اجرایی پروازهای حج پیوست.

وی اضافه کرد: در روزهای عملیات با کرونا درگیر شدیم. تعدادی از کروی پروازی با موضوع کرونا درگیر شدند. در 3-4 روز آخر عملیات حج با بدی آب و هوا مواجه شدیم. ولی با نیت خالص و تلاش مجاهدانه همه عزیزان با کمترین مشکل روبرو شدیم و در یک فضای همدلی پروازها انجام شد.

فرزادی پور خاطرنشان کرد: پروازهای برگشت نیزدر 16 روز و به طور میانگین در هرروز 11-12 پرواز با تعداد محدودی هواپیما انجام شد که این را از لطف الهی می دانیم.

وی با تاکید بر این که جابجایی 35.548 نفر از مجموع ایستگاه ها و 11.250 نفر از ایستگاه حضرت امام (ره) عدد بسیار بالایی است،  عنوان کرد: مدال طلای المپیک صنعت هوانوردی، حج است که با تعهد، تخصص، دلسوزی، کار جهادی و شبانه روزی در بخش های مختلف این مدل افتخار را کسب کردیم.

به گفته وی این مدال نشان از توان بی حد و حصر کارکنان صنعت هوانوردی است.

مدیرعامل ایران ایر افزود: افتخار می کنم که خداوند توفیق داد در ایامی مثل ایام حج وارد فضای هما شوم و از نزدیک و در همان روزهای اول، توانمندی عزیزانمان را در مجموعه هما در اجرای ماموریت ها شاهد باشم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.