| کد خبر: 245360 |

◄ ادعای شرکت هواپیمایی پاکستان غیرواقعی بود

معاون وزیر راه ادعای شرکت هواپیمایی پاکستان مبنی بر احتمال برخورد دو فروند هواپیمای پاکستانی بر فراز آسمان ایران به علت اشتباه مرکز کنترل را تکذیب کرد.

تین نیوز

معاون وزیر راه ادعای شرکت هواپیمایی پاکستان مبنی بر احتمال برخورد دو فروند هواپیمای پاکستانی بر فراز آسمان ایران به علت اشتباه مرکز کنترل را تکذیب کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، معاون وزیر راه در خصوص ادعای شرکت هواپیمایی پاکستان مبنی بر وقوع رویداد همجواری دو هواپیمای پاکستانی در آسمان ایران گفت: اظهار نظر سخنگوی ایرلاین پاکستانی غیرکارشناسی و غیرحرفه ای بود و باید سازمان هواپیمایی کشوری که این رویداد در آن اتفاق افتاده آن را اعلام می‌کرد که در ایران رخ داده و ما باید آن را اعلام می‌کردیم ولی گزارش سخنگوی شرکت هواپیمایی پاکستان غیرواقعی بود.

محمد محمدی بخش گفت: ما نوار مکالمات خلبان با مرکز کنترل فضای کشور را پیاده سازی کردیم، خلبان برداشت اشتباهی از درخواست کنترلر داشتند و اقدام به کاهش ارتفاع به صورت خودسر کرده بود. ما در این خصوص اقدام قانونی در مجامع بین المللی خواهیم کرد.

مسئولان هواپیمایی پاکستان هفته گذشته مدعی شدند دو فروند هواپیمای مسافربری این کشور در آسمان ایران در آستانه برخورد با یکدیگر قرار داشتند. پاکستان، علت این حادثه را «خطای انسانی» مسئولان کنترل هوایی ایران اعلام کرده بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.