| کد خبر: 245353 |

◄ ظرفیت گذرگاه ریلی سرخس برای ترانزیت بین چین و ایران

ظرفیت مناسبی در ایستگاه راه آهن بین المللی سرخس در خراسان رضوی برای جا به جایی بار ریلی از چین به ایران و بالعکس وجود دارد.

تین نیوز

مدیرکل راه آهن سرخس گفت: ظرفیت مناسبی در ایستگاه راه آهن بین المللی سرخس در خراسان رضوی برای جا به جایی بار ریلی از چین به ایران و بالعکس وجود دارد.

به گزارش تین نیوز، مصطفی نصیری افزود: حمل بار بین المللی ریلی از غرب کشور چین و از طریق خطوط ریلی کشورهای آسیای مرکزی و در نهایت ترکمنستان و از طریق گذرگاه ریلی سرخس امکان پذیر است و در این مسیر ظرفیت مناسبی برای صادرات و ترانزیت کالا وجود دارد.

وی ادامه داد: با توجه به زیرساختها و سابقه فعالیت مناسب در عرصه تجارت و حمل و نقل ریلی کالا در سرخس، بخش عمده ترانزیت ریلی در منطقه آسیای مرکزی از ایستگاه بین المللی راه آهن سرخس صورت می گیرد.

مدیرکل راه آهن خراسان گفت: طی تیر ماه گذشته نیز نخستین قطار ترانزیتی در مسیر روسیه - هند، بار خود شامل مصالح ساختمانی را از طریق سرخس وارد ایران کرد تا در ادامه از طریق بنادر جنوبی کشور به هند ترانزیت شود.

نصیری افزود: ایران با سامانه های حمل و نقلی مناسب، یک گذرگاه ترانزیتی اقتصادی، پایدار و سریع در مسیر شمال تا جنوب منطقه غرب آسیاست که می تواند میلیونها تن بار ترانزیتی را در دالان اصلی شمال - جنوب با ظرفیت ریلی و حمل و نقل مناسب جابه جا کند.  

پیش از شیوع کرونا سالانه حدود ۴.۵ میلیون تن کالا در حوزه ریلی خراسان رضوی شامل ادارات کل راه آهن خراسان و راه آهن شرق کشور جابه جا می شد که حدود ۴۰ درصد آن مربوط به حمل و نقل داخلی بود.

هزار و ۴۰۰ کیلومتر، معادل ۱۴ درصد از مجموع ۱۰ هزار کیلومتر ظرفیت شبکه ریلی ایران مربوط به محدوده خراسان رضوی است.

این استان بیشترین سهم و رتبه نخست جابه جایی مسافر کشور را از طریق ناوگان ریلی دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.