| کد خبر: 245337 |

◄ کدام پاسگاه ها بخشنامه ثبت ساعت ناوگان سواری کرایه را اجرا نمی کنند؟

در حالی که دستورالعمل مربوط به چگونگی ثبت ساعت ناوگان سواری کرایه در تاریخ سوم مرداد ماه 1400 توسط رئیس پلیس راه وقت کشور به روسای پلیس راه تمامی استان ها ابلاغ شده اما این دستورالعمل همچنان از سوی برخی پاسگاه های پلیس راه اجرایی نمی شود.

تین نیوز

در حالی که دستورالعمل مربوط به چگونگی ثبت ساعت ناوگان سواری کرایه در تاریخ سوم مرداد ماه 1400 توسط رئیس پلیس راه وقت کشور به روسای پلیس راه تمامی استان ها ابلاغ شده و تاکنون نیز دستور جدیدی مبنی بر لغو آن، صادر نشده است، اما این دستورالعمل همچنان از سوی برخی پاسگاه های پلیس راه اجرایی نمی شود.

به گزارش تین نیوز، عدم اجرای این دستور العمل در حالی صورت می گیرد که در شهریور ماه سال گذشته و یک ماه پس از صدور این بخشنامه، با توجه به خبرهایی که در شبکه های اجتماعی در مورد بی توجهی برخی  پاسگاه ها به این بخشنامه منتشر می شد، خبرنگار ما گفت و گویی با رئیس پلیس راه وقت کشور انجام داد که سرهنگ هادی امیدوار در این گفت و گو  بار دیگر بر لزوم اجرای شیوه نامه ثبت ساعت ناوگان سواری کرایه در تمام واحدهای پلیس راه سطح کشور تاکید کرد.

بیشتر بخوانید:

به گزارش تین نیوز،  سرهنگ هادی امیدوار در آن زمان ( شهریور 1400) گفت:  ثبت ساعت ناوگان سواری کرایه فقط در واحدهای پلیس راه مبدا و مقصد انجام می شود و ثبت ساعت جهت مخالف نیز به دلیل خطراتی که عبور از عرض خیابان برای رانندگان در پی داشت، برای آنان حذف شده است.

وی تاکید کرد: انجام این موارد به تمام واحدهای پلیس راه سراسر کشور، ابلاغ و در این مورد به همه پاسگاه ها نامه زده شده که تاریخ ابلاغیه نیز مشخص است.

با وجود این تاکید رئیس وقت پلیس راه کشور، بخشنامه مذکور هرگز در تمام پاسگاه های کشور اجرا نشد و این روند تا امروز که بیش از یکسال از صدور این آن می گذرد، همچنان ادامه دارد.

به همین دلیل رانندگان ناوگان سواری کرایه به طور مداوم در شبکه های اجتماعی از جریمه، پشت نویسی و حتی توقیف دفترچه ثبت ساعت به دلیل رعایت مفاد این بخشنامه و ثبت ساعت فقط در مبدا و مقصد، مواجه می شوند.

نکته قابل توجه این است که از سوی برخی پاسگاه ها به آنان عنوان می شود که ثبت ساعت باید در همه پاسگاه ها صورت گیرد و چنین بخشنامه ای به آنها ابلاغ نشده است.

به گفته رانندگان سواری کرایه از جمله پاسگاه هایی که ثبت ساعت مبدا و مقصد را به رسمیت نمی شناسند،  پاسگاه گدوک، پاسگاه سوادکوه، پاسگاه پونل جاده استارا و پاسگاه اردبیل به سرعین، پاسگاه بایجان، تمام پاسگاه های مسیر خراسان جنوبی بیرجند به مشهد، کل پلیس راه های مسیر بهشهر به مشهد، پلیس راه های مسیر کرمانشاه به نهاوند هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • غلام عباس نیک طبع 2 0

    با سلام باید می گفتی که کدام پاسگاه این بخشنامه را اجرا می کنند چون ما به هر پاسگاهی در کشور مراجعه می کنیم از بی خبری از این بخشنامه می گویند

  • مهدی صالحی 1 0

    با سلام
    اینجانب یکی از کسانی هستم که با این مشکل مواجه شدم.
    به نظر بنده افسرها در این مورد اصلا توجیه نیستند و حتی صدور دفترچه یکی از مراکز اصلا این دلیل بنده را نپذیرفت و پس از استعلام از مرکز فرماندهی تهران در این قضیه تمکین کرده و دفترچه بنده را مسترد نمود.
    خیلی از همکاران در این ضمینه کوتاه امده و دردسر اخذ دفترچه را برای خود نمیخرند و در همه پاسگاههای مسیرشان ساعت میزنند و در این میان هیچ پاسگاهی به انان تذکر نمیدهد که در این پاسگاه نایستید و برای باطل به مقصد مراجعه کنید.
    یکی از دردسرهای اخذ دفترچه برای بنده ۲ بار مراجعه به صدور استان همجوار بود که علاوه بر هزینه زیاد و از کار افتادن باعث پریشانی و ناراحتی اعصاب برایم بود.
    اخر اینکه راننده چرا باید تاوان عدم توجیه افسرها را بدهد.

  • حسن (کیومرث) معصومی 1 0

    پاسگاه پونل جاده استارا و پاسگاه اردبیل به سرعین در ضمن جهت مخالف در جاده بابت ثبت ساعت هم باید پیگیری شود چون بعضی از پلیس راه ها در جهت مخالف است ‌که باعث تهدید جان راننده میباشد

  • حامد علی ابادی 0 0

    سلام. پاسگاه شیروان بجنورد که هروقتم گفتیم فرمودن اون بخشنامه لغو شده. خیلی ناراحتی برید ناوگان باری بگیرید کار کنید راحت بشید

  • فردین 1 0

    باسلام من اجاره نشینم برای شرکت راننده کار میکنم مریض دارم ازتهران تا تبریز مسافر سوار کردم تمام پلیس را ه ثبث ساعت کردم یه دونه آزاد راه دست چپ پلیس راه بستان آباد ثبت ساعت نکردم اومد وردی پانه کوسگ پلیس راه هست باطل بزنم دفترچمو گرفتن من اگه میدونستم ۳ پاسگاه ثبت کرده بودم اونجا ثبت ساعت میکردم الانم برگردم صاحب ماشین ماشینوشو میگره بیکار می مونم تو را خدا راهنمایم کنید دارم تو این ساعت شب خسته بعد از چند ساعت رانندگی گریه میکنم رفتم خونه به چه جواب پس بدم تو گرفتاری زندگی شما را قسم میدم به خدا منو راهنمای کنین التماس میکنم

  • اسعداحمدنژاد 0 0

    تمامی پاسگاهها با رانندگان پدر کشتگی دارند تا بخواهی یحرفی بزنی دفترچه را پس نمی دهند.