| کد خبر: 245297 |

مدیرکل راه کرمان: تکمیل جاده کوهپایه ۲ هزار میلیاردریال نیاز دارد

از ابتدای آغاز عملیات اجرایی طرح جاده کوهپایه تاکنون تنها ۴۱ درصد از اعتبارات مصوب تخصیص یافته است و این پروژه برای تکمیل به اعتباری بیش از ۲ هزار میلیارد ریال نیاز دارد.

تین نیوز

چند روز پس از بازدید میدانی دادستان از جاده کوهپایه کرمان، مدیرکل راه و شهرسازی این استان می گوید: از ابتدای آغاز عملیات اجرایی طرح جاده کوهپایه تاکنون تنها ۴۱ درصد از اعتبارات مصوب تخصیص یافته است و این پروژه برای تکمیل به اعتباری بیش از ۲ هزار میلیارد ریال نیاز دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان کرمان، علی حاجی زاده در جریان بازدید از پروژه های راهسازی شهرستان کرمان در خصوص پروژه باند دوم محور کوهپایه که حواشی زیادی را تاکنون به همراه داشته است افزود: پروژه چهار خطه شدن محور جاده کوهپایه در سال ۱۳۸۹ و در پی مصوبات سفرهای استانی هیات دولت در قالب ردیف استانی به اداره کل راه و شهرسازی استان ابلاغ شد.

وی با اشاره به اقدامات اجرایی انجام شده در این محور اظهار داشت: برای تکمیل این طرح، پیشنهاد راه و شهرسازی، استفاده از ردیف پروژه های پیشنهادی سفر رییس جمهور به استان است که در سطح استان نیز مطرح شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان ادامه داد: اگر اعتبارات این طرح از سوی نهاد ریاست جمهوری به استان اختصاص داده شود این پروژه طی مدت زمان‌بندی ۲ ساله به اتمام می رسد و بهره برداری کامل خواهد شد.

وی افزود: محور موجود فعلی باند اول کرمان - کوهپایه جاده ای روستایی استاندارد است که در حال حاضر مورد استفاده عموم است.

بهره برداری از فاز اول جاده کوهپایه در سال ۱۳۹۳

حاجی زاده گفت: این محور ۲۵ کیلومتر است که قطعه اول آن به طول ۱۰ کیلومتر در سال ۱۳۹۰ با عقد قراردادی به مبلغ ۳۲ میلیارد ریال آغاز شد و در سال ۱۳۹۳ با هزینه ۴۶ میلیارد ریالی فاز اول به بهره برداری رسید.

وی تصریح کرد: در سال ۱۳۹۴ قطعه دوم به طول سه کیلومتر با عقد قرارداد ۹ میلیارد ریالی آغاز شد ولی به دلیل تخصیص نیافتن اعتبارات لازم در سال ۱۳۹۶ به ادامه پروژه بعد از تکمیل زیرسازی خاتمه داده شد و مبلغ هفت میلیارد ریال از مطالبات پیمانکار هنوز باقی مانده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان تاکید کرد: قراردادی جدید در سال ۱۳۹۸ برای احداث پل ها در سه کیلومتر بعدی قطعه دوم با مبلغ ۴۴ میلیارد ریال با پیمانکار منعقد شده که هم اکنون در حال اجراست.

راهداری موظف به رفع نقاط حادثه خیز این محور است

وی در ادامه از مردم منطقه و حتی گردشگران این محور خواست که نسبت به رعایت نکات ایمنی و کاهش سرعت اقدام کنند، و تاکید کرد: مردم با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و حد سرعت مجاز سفری خوب را برای خود و خانواده رقم بزنند.

حاجی زاده در پایان خاطرنشان کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای تا تکمیل کامل این پروژه موظف به رفع نقاط حادثه خیز در این محور است و نصب علایم هشدار دهنده و تابلوهای اخباری و اطلاعاتی در دستور کار این سازمان باید قرار گیرد تا این اقدامات پیشگیرانه سبب کاهش تصادفات محوری شود.

در جریان بازدید دادستان کرمان از این جاده طی ۲۱ تیرماه امسال وی در خصوص اینکه آیا ترک فعلی در توسعه این جاده رخ داده یا خیر گفته بود: در بررسی ترک فعل‌ها باید به وضعیت کشور از حیث بودجه و امکانات نیز توجه لازم صورت گیرد و در ابتدا باید مشخص شود آیا بودجه‌ای به این پروژه اختصاص یافته که عملیاتی نشده باشد یا اینکه اساسا بودجه‌ای برای این طرح وجود نداشته است.

دادخدا سالاری دادستان مرکز استان کرمان اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون سوانح رانندگی در این جاده به‌نسبت باریک هشت کشته و ۱۰ زخمی داشته است.

جاده کرمان - کوهپایه در محدوده شمال غربی شهر کرمان قرار دارد که به علت داشتن هوای مناسب از مناطق گردشگرپذیر به شمار می رود و بسیاری از کرمانی ها نیز آخر هفته ها به این منطقه سفر می کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.