| کد خبر: 245258 |

مدیر هواپیمایی قطر:

◄ اختلال صنعت هوانوردی ناشی از کرونا همچنان ادامه دارد

«اکبر الباکر» مدیر اجرایی شرکت هواپیمایی قطر هشدار داد اختلال در تجارت هوانوردی، در حالی که شرکت ها تلاش می کنند به دنبال همه گیری کرونا به وضعیت عادی بازگردند، ممکن است تا سالها ادامه یابد.

تین نیوز

«اکبر الباکر» مدیر اجرایی شرکت هواپیمایی قطر هشدار داد اختلال در تجارت هوانوردی، در حالی که شرکت ها تلاش می کنند به دنبال همه گیری کرونا به وضعیت عادی بازگردند، ممکن است تا سالها ادامه یابد.

به گزارش تین نیوز، الباکر در مصاحبه با روزنامه فایننشال تایمز گفت: کووید-۱۹ به زنجیره تامین این صنعت آسیب رسانده است و من فکر می کنم اصلاح آن سالها طول خواهد کشید؛ این مشکل همین فردا برطرف نخواهد شد.

وی افزود: کمبود نیروی کار در اروپا، تاخیر در تحویل هواپیما از سوی تولیدکنندگان و کمبود قطعات یدکی، همگی بر خطوط هوایی قطر تاثیر گذاشته است.

این مقام قطری اظهار داشت کمبود پرسنل در اروپا بیشترین تاثیر را در این بخش داشته است و باعث اختلال در پروازها شده که به طور غیرمستقیم در شرکت هواپیمایی قطر نیز تاثیر داشته است.

به نوشته فایننشال تایمز، در ماه جاری، فرودگاه هیترو، سقف مسافرتی بی‌سابقه‌ای را به خطوط هوایی اعمال کرد تا از اختلالات بیشتر جلوگیری کند؛ اقدامی که با واکنش شدید امارات، رقیب منطقه‌ای قطر مواجه شد.

آل باکر که در هیئت مدیره فرودگاه هیترو لندن به عنوان مشاور صندوق سرمایه گذاری مستقل قطر و سهامدار فرودگاه حضور دارد از این که این فرودگاه به شرکت های هواپیمایی درباره تعیین این سقف هشدار بیشتری نداده انتقاد کرد و گفت «هضم این موضوع بسیار دشوار است اما این مساله موضوعی نظام مند در سراسر اروپا بوده و فقط به فرودگاه هیترو محدود نمی شود.»

قطر ایرویز همچنین می‌تواند بزرگترین سهامدار گروه خطوط هوایی بین‌المللی موسوم به اینترنشنال ایرلاینز گروپ باشد که مالک بریتیش ایرویز است و این امر الباکر را به یکی از عوامل تاثیرگذار در حمل و نقل هوایی بریتانیا تبدیل می‌کند.

الباکر درباره این گروه گفته است: اینترنشنال ایرلاینز گروپ، پتانسیل بسیار زیادی دارد و من مطمئن هستم که در یک زمان نه چندان طولانی آنها به دوران قبل از همه گیری بر می گردد. به خاطر داشته باشید که آنها کارهای زیادی برای بهبود استانداردها و خدمات انجام می دهند.

سهام اینترنشنال ایرلاینز گروپ حدود ۷۰ درصد کمتر از محدوده قبل از همه‌گیری خود خرید و فروش می‌شود، و بریتیش ایرویز تحت فشار قرار گرفته است تا ۳۰ هزار پرواز را در دوازده ماه گذشته به دلیل مشکلات کارکنان شخصی و اختلال در فرودگاه‌ها لغو کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.