| کد خبر: 245245 |

از ابتدای سالجاری تاکتون محقق شد؛

◄ بهسازی و آسفالت 57 کیلومتر راه روستایی خراسان جنوبی

معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از بهسازی و آسفالت 57 کیلومتر راه روستایی خراسان جنوبی از ابتدای سال 1401 خبرداد.

تین نیوز

بیرجند- معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از بهسازی و آسفالت 57  کیلومتر راه روستایی خراسان جنوبی از ابتدای سال 1401 خبرداد.

به گزارش تین‌نیوز، سهرابی اظهار داشت: از ابتدای امسال 15 کیلومتر راه روستایی استان با صرف هزینه 162 میلیارد ریالی احداث و همچنین 42 کیلومتر راه روستایی با صرف هزینه 220 میلیارد ریالی  برای بهره مندی مردم آسفالت و روکش شده است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد راه دسترسی مناسب به روستا موجب توسعه بیش از پیش می‌شود، افزود: در حال حاضر۸۶ هزار و ۸۹۳ خانوار روستایی در استان از راه آسفالته مناسب بهره مند شدند، که پیش بینی شده تا پایان شهریور ماه نیز  45 کیلومتر راه روستایی و فرعی در استان آسفالت شود.

معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی ادامه داد: با اجرای عملیات ساخت و بهسازی راه های روستایی مذکور ، درصد برخورداری از نعمت راه آسفالته به 97.4 درصد از نظر تعداد روستا افزایش یافته است.

سهرابی اضافه کرد: راه های روستایی به عنوان قسمتی از توسعه روستایی، یکی از فعالیت‌ها اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را تشکیل می‌دهد که شامل؛ حفظ و نگهداری راه‌های روستایی اعم از ترمیم و لکه‌گیری آسفالت، خط‌کشی راه‌های آسفالته، نصب علائم، شانه سازی و پاک‌سازی حریم راه‌های روستایی است.

معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی یادآور شد: تمامی راه‌های ساخته شده دارای استاندارد خاص خود بوده که با استاندارد راه‌های فرعی و اصلی و یا بزرگراه متفاوت است.

گفتنی است خراسان جنوبی دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی است که در حال حاضر ۵ هزار و ۹۳۱ کیلومتر آن آسفالت شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.