| کد خبر: 245227 |

خداحافظی با دور دو فرمان!

مفهوم "گردش آسان"(Easyturn) که توسط یک شرکت آمریکایی-آلمانی توسعه یافته است، چرخش چرخ‌های جلوی خودرو را تا زاویه ۸۰ درجه ممکن می‌کند تا دور زدن و پارک کردن را بسیار آسان و بی‌دردسر کند.

تین نیوز

مفهوم "گردش آسان"(Easyturn) که توسط یک شرکت آمریکایی-آلمانی توسعه یافته است، چرخش چرخ‌های جلوی خودرو را تا زاویه ۸۰ درجه ممکن می‌کند تا دور زدن و پارک کردن را بسیار آسان و بی‌دردسر کند.

به گزارش تین نیوز، شرکت تولید قطعات خودروی آمریکایی/آلمانی موسوم به "ZF" یک طرح مفهومی مبتکرانه برای محور جلوی سیستم تعلیق عرضه کرده است که به چرخ‌های جلو اجازه می‌دهد تا ۸۰ درجه بچرخند و چرخش‌های فوق‌العاده پایدار و چابکی برای پارک موازی یا به اصطلاح پارک دوبل و دور زدن ارائه می‌دهد.

این مفهوم که "ایزی‌ترن"(ZF) به معنای "گردش آسان" نام دارد، کمی عجیب به نظر می‌رسد، زیرا غیر عادی است و به نظر می‌رسد که چرخ های جلو در حال جدا شدن از محور جلو هستند. در واقع، این سیستمی است که باید به دقت طراحی شود، زیرا برای به دست آوردن چنین زاویه‌ای به فضای غیرعادی و زیادی در کاسه چرخ‌ها نیاز دارید.

گفتنی است که این سیستم فقط برای وسایل نقلیه محور جلو که نیروی رانش به چرخ‌های جلوی آن وارد می‌شود، مناسب است، زیرا اعمال نیرو از چرخ‌های عقب همراه با وجود چرخ‌های جلویی که ۸۰ درجه می‌چرخند، عواقب آشکاری خواهد داشت.

این شرکت در یک ویدیوی تبلیغاتی، سیستم ZF را بر روی یک خودروی BMW i۳ نصب کرده است و فرمان‌پذیری دیوانه‌واری را به نمایش می‌گذارد. این خودرو با سیستم ZF در پارک دوبل در فضایی بسیار تنگ که فقط کمی بیشتر از طول خودرو است، به خوبی جا می‌گیرد.

خداحافظی با دور دو فرمان!

یک بخش از این فیلم نشان می‌دهد که این خودرو در حال دور زدن است و به آسانی و تنها اصلاحا با یک فرمان دور می‌زند.

در بخش دیگری از این ویدیو، داستان کمی جالب‌تر می‌شود و ما این خودروی بی‌ام‌و را در حالی که در فضایی تنگ و با فاصله بسیار کمی از خودروهای عقبی و جلویی پارک شده است، می‌بینیم که تنها با یک چرخش فرمان، همزمان از پارک درمی‌آید و درجا دور می‌زند.

البته باید توجه داشت که به نظر می‌رسد چرخ‌های عقب این خودروی مفهومی نیز در هنگام پیچیدن و دور زدن کمی به دو طرف زوایه می‌گیرند تا گردش آسان‌تر شود.

واضح است که چنین سیستمی برای خودروهای شهری شگفت‌انگیز خواهد بود و می‌تواند برای خودروهای بزرگتر که حتی بیشتر از خودروهای سواری با مانور در فضاهای تنگ دست و پنجه نرم می‌کنند، مفیدتر باشد.

هنوز مشخص نیست که این یک نوآوری آماده برای تولید تجاری است یا فقط یک مفهوم است. اما شرکت ZF یکی از تامین‌کنندگان اصلی قطعات در صنعت خودروسازی جهانی است و در سال گذشته نزدیک به ۴۰ میلیارد دلار درآمد داشته است، بنابراین این شرکت در موقعیت خوبی برای عرضه تجاری این سیستم است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.