| کد خبر: 245219 |

◄ مخدوش‌کردن پلاک وسایل نقلیه جرم است

طرح تشدید برخورد با تخلفات پنهان و مخدوش‌کردن پلاک در سطح معابر پایتخطرح تشدید برخورد با تخلفات پنهان و مخدوش‌کردن پلاک در سطح معابر پایتخت در دستور کار پلیس قرار گرفت.ت در دستور کار پلیس قرار گرفت.

تین نیوز

طرح تشدید برخورد با تخلفات پنهان و مخدوش‌کردن پلاک در سطح معابر پایتخت در دستور کار پلیس قرار گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ علی همه‌خانی از شروع طرح تشدید برخورد با تخلفات پوشش، مخدوشی و فقدان پلاک موتورسواران همانند خودروها توسط تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ مستقر در سطح معابر شهر تهران خبر داد و اظهار کرد: تیم‌های مستقر در سطح معابر، تقاطع‌ها و میادین شهر تهران بزرگ طرح تشدید برخورد با تخلفات پوشش، مخدوشی و فقدان پلاک موتورسواران را اجرا خواهند کرد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: بر همین اساس و در طرح تشدید برخورد با تخلفات پلاک، ضمن توقیف موتورسیکلت، پرونده قضائی تشکیل و به دادسرا معرفی می‌شود و پلیس راهور تهران بزرگ مأموریت دارد با استقرار در معابر، ضمن شناسایی متخلفین (مخدوشی پلاک) همانند خودروها نسبت به اعمال قانون و معرفی به مراجع قضائی اقدام کند.

وی گفت: به استناد ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هر کسی که در ارقام و مشخصات پلاک وسیله نقلیه موتوری، تغییری ایجاد کرده یا پلاک وسیله دیگری را به آن الصاق کند، به حبس از شش ماه تا یک‌سال محکوم خواهد شد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ افزود: راکبانی که اقدام به پوشش پلاک یا مخدوش کردن پلاک کنند و موتورسیکلت آن‌ها فاقد پلاک باشد یا خود از طریق پوشاندن یا گذاشتن وسایل مختلف مانند ماسک روی ارقام پلاک اقدام به پوشش پلاک موتورسیکلت کنند، در صورت مشاهده مأموران ضمن جلوگیری از تردد آن‌ها، توقیف و روانه پارکینگ می‌شوند و درباره مخدوشی پلاک پرونده آن‌ها به مراجع قضائی ارسال خواهد شد.

سرهنگ همه‌خانی گفت: راکبان موتورسیکلت توجه داشته باشند که پلاک وسیله نقلیه آن‌ها باید همواره همانند روز اولی که پلاک را تحویل گرفته‌اند بدون هیچ‌گونه مخدوشی و دستکاری در عقب موتورسیکلت جهت رؤیت به صورت خوانا نصب شده باشد.

وی اظهار کرد: پلاک وسیله نقلیه هویت وسیله نقلیه محسوب می‌شود و از دید قانون‌گذار آن‌قدر اهمیت دارد که در آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی در ماده دو به موضوع شماره‌گذاری اختصاص داده شده و همه وسایل نقلیه موتوری و غیرموتوری و یدک‌های متصل به آنکه در راه‌ها حرکت می‌کنند و وسایل نقلیه صنعتی و عمرانی و کشاورزمی باید دارای پلاک و شماره باشند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ افزود: هر راننده‌ای که به هر نحوی پلاک خود را بپوشاند، می‌تواند هر جرمی را مرتکب شود؛ ممکن است با سرعت غیرمجاز حرکت کند و از چراغ قرمز رد شود یا در برخی موارد کیفش توسط کیف‌قاپ‌های موتورسوار دزدیده شود.

همه‌خانی تصریح کرد: برخورد با تخلفات پوشش و مخدوشی پلاک از مطالبات اجتماعی شهروندان است که پلیس راهور تهران بزرگ آن را پیگیری می‌کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.