| کد خبر: 245190 |

◄ پروژه ساخت دومین تونل بزرگ اصفهان در پایان راه است

معاون مهندسی و ساخت اداره‌ کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: پروژه تونل خوانسار به بوئین میاندشت ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا کنون برای این پروژه بالغ بر ۹۷۸ میلیارد تومان هزینه شده است.

تین نیوز

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: پروژه تونل خوانسار به بوئین میاندشت ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا کنون برای این پروژه بالغ بر ۹۷۸ میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش تین نیوز، بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص وضعیت عملیات اجرایی تونل خوانسار-بویین میاندشت و میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه اظهار داشت: سابقه برنامه ریزی و مطالعات این پروژه با توجه به شیب های طولی و افقی بسیار تند جاده اتصالی خوانسار به بویین میاندشت به سالهای ۹۰ و ۹۱ بر می‌گردد.  

وی افزود: پس از انجام مطالعات، در سال ۱۳۹۲ عملیات اجرایی احداث این تونل آغاز شد که از نظر موقعیت جغرافیایی در کیلومتر هفت جاده خوانسار به بویین میاندشت، در کوه های معروف به پنج پنجه و در دو هزار و ۷۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است.  

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان هدف از اجرای تونل را بهسازی و ایمن سازی محور خوانسار به بویین میاندشت عنوان کرد و گفت: تونل خوانسار به بوئین میاندشت به عنوان شاهراه غرب استان اصفهان تلقی می‌شود و سه استان مرکزی- اصفهان- لرستان را متصل می‌کند.  

وی با بیان اینکه دومین تونل بزرگ استان اصفهان دارای ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی است گفت: پیش بینی می شود این پروژه در سال ۱۴۰۳ تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرد که اتمام آن نیز مزایایی همچون کاهش میزان تردد از گردنه و زمان سفر و افزایش ایمنی در تردد را به همراه دارد.  

شاهسوندی بیان داشت: با توجه به اقدامات بعمل آمده تا کنون برای پروژه تونل خوانسار به بوئین میاندشت مبلغ ۹۷۸ میلیارد ریال هزینه شده است و برای تکمیل و بهره‌برداری به همراه راه‌های دسترسی به آن مبلغ ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.   

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: طول این تونل حدود یکهزار و ۲۰۰ متر است که اقدامات انجام شده شامل حفاری کامل، دیوارسازی و کف سازی ۴۳۵ متر، اجرای دیواره تونل به طول ۷۳۹ متر، تکمیل لاینینگ به طول ۶۳۵ متر و دیواره‌ها و کف به طول ۱۰۴ متر بوده است و علاوه بر این بتن ریزی پشت قاب‌ها به طول ۶۵ متر در حال انجام است.  

وی در پایان بیان داشت: راههای دسترسی به تونل از سمت خوانسار حدود ۱۴ کیلومتر بوده که به بهشت فاطمیه متصل می شود و با کنارگذر خوانسار نیز تقریبا اتصال می‌یابد و به این ترتیب یک رینگ را برای خوانسار به وجود می آورد همچنین از سمت شهرستان بویین میاندشت حدود هشت کیلومتر راهسازی نیاز دارد تا به جاده حسین آباد متصل شود. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.