| کد خبر: 245144 |

◄ هدف گذاری ترانزیت ریلی 4 میلیون تن کالا در سال جاری

انتقال 4 میلیون تن کالای ترانزیت به صورت حمل ریلی از کشور برای سال جای هدف گذاری شد.

تین نیوز

انتقال 4 میلیون تن کالای ترانزیت به صورت حمل ریلی از کشور  برای سال جای هدف گذاری شد.

 به گزارش تین نیوز، در نشست اخیر شورای عالی هماهنگی ترابری کشور که در تاریخ 1401.04.14 با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مدیران حمل و نقلی برگزار شد، انتقال 4 میلیون تن کالای ترانزیت به صورت حمل ریلی از کشور مطابق  برای سال جای هدف گذاری شد.

به گزارش تین نیوز، دستور این جلسه به شرح زیر بود:

  1. بررسی پیش نویس آئین نامه تردد اشخاص و وسایل نقلیه موتوری در بنادر/ سازمان بنادر و دریانوردی
  2. بررسی موانع حمل یکسره کالاهای ترانزیتی از مبادی ورودی به کشور/ معاونت حمل و نقل
  3. نحوه فرآیند قیمت گذاری حمل ونقل باری و مسافری در تمامی شیوه ها/ معاونت حمل ونقل
  4. پیشنهاد اصلاح بند انتهایی (ذیل تبصره 7 بند 4 ماده 9) آئین نامه صدور مجوز و نحوه فعالیت شرکت های نمایندگی کشتیرانی (مصوبه نشست 167شورا) سازمان بنادر و دریانوردی

در این نشست، با توجه به مصوبه نشست پیشین شورا مبنی بر هدف گذاری 20 میلیون ترانزیت سالیانه، سهم بخش جاده ای 16 میلیون تن و سهم بخش ریلی 4 میلیون تن پیشنهاد شد و به توافقات اخیر سیزدهمین گروه کاری همکاری حمل و نقلی ایران و روسیه در خصوص انتقال 10 میلیون تن کالای ترانزیتی میان دو کشور به عنوان هدف تا سال آینده میلادی اشاره شد. 

در ادامه با تاکید مجدد بر هدف گذاری ترانزیت به میزان 20 میلیون تن در سال 1401 و دستیابی به آن با همکاری و هماهنگی بین تماس ذی ربطان و ذی نفعان، موارد زیر تصویب شد:

  1. انتقال 4 میلیون تن کالای ترانزیت به صورت حمل ریلی از کشور مطابق جدول هدف گذاری برای سال جاری، هدف گذاری شد. شرکت راه آهن ج.ا.ا مکلف است تدابیر لازم برای تحقق این هدف را مطابق با جدول مصوب، اتخاذ و گزارش عملکرد مستمر خود را به شورا جهت پایش و کنترل ارائه نماید.
  2. به منظور رفع موانع حمل یکسره کالای ترانزیتی از کشور به عنوان اولویت سال جاری، سازمان بنادر و دریانوردی موظف است با همکاری گمرک ج.ا.ا به صورت آزمایشی نسبت به تعیین فضای اختصاصی در محوطه کانتینری (CY) و همچنین محوطه ارزیابی گمرکی پس از ایستگاه X-ray در بندر شهید رجائی اقدام نمایند تا زمینه برای حمل یکسره کالای ترانزیتی فراهم شود و گزارش مستمر آن را مشتمل بر نحوه اجرا و ارزیابی بازخوردهای اجرای طرح آزمایشی فوق، حداکثر تا شهریور 1401 برای تصمیم گیری بعدی به شورا منعکس گردد.
  3. به منظور تحقق نظارت بر کامیون های ترانزیتی عبوری از کشور و امکان تعیین مسیر مجاز تردد و محل های مجاز توقف، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای موظف است نسبت به پیاده سازی سامانه ردیابی کامیون های ترانزیتی عبوری از کشور در سال جاری اقدام نمایند. در این خصوص ساز و کار ارائه دسترسی به سایر سازمان ها از قبیل گمرک ج.ا.ا و فراجا و برنامه زمان بندی و نحوه اجرا، پس از طرح و بررسی در کمیسیون فرعی شورا جهت تصویب در نشست بعدی شورا ارائه گردد.
1
جدول انتقال 4 میلیون تن کالای ترانزیت به صورت حمل ریلی

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 2 0

    آفرین و مرحبا به مدیران و سیاستگذاران ریلی کشور

  • سعید 0 2

    4 میلیون تن از بیست میلیون ، به معنای سهم 20 درصدی ریل از ترانزیت هست.
    دوستان تین زحمت بکشن این 4 میلیون تن رو یه جایی یادداشت بفرمایند تا در آخر سال ببینیم محقق میشه یا خیر؟

  • کوروش 0 0

    سلام. آیا با قطاری که فاصله سرخس تا بندر رو در 20 روز ه طی میکنه میشه در آخر سال رکورد 4 میلیون تن رو زد؟

  • سعید 0 0

    خیلی وقته که به آقای گمرک میگن چرا در شهید رجایی X-ray نصب نمیکنی ؟ میگه 80 میلیارد بودجه میخواد و من ندارم. آقایون ظاهرا ملطفت نیستند که خسارت گیر افتادن قطار و کامیون در بندر و معطلی بار خیلی بیشتر از این مبلغ هست. البته که ملطفت هستن.
    آیا اگه کامیون ها و قطار ها در بندر معطل بمونن و یا نمونن چیزی از حقوق و پاداش و اضافه کاری و عیدی رئیس گمرک و کارکنانش کم میشه؟
    سعید