| کد خبر: 245110 |

۳۰۰هزار تاکسی در صف نوسازی

معاون شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از وجود ۳۰۰ هزار دستگاه تاکسی در صف نوسازی ناوگان خبر داد.

تین نیوز

معاون شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از وجود ۳۰۰ هزار دستگاه تاکسی در صف نوسازی ناوگان خبر داد.

به گزارش تین نیوز، بیست و ششمین مجمع عمومی عادی سالیانه  اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور امروز با حضور معاونین وزارت صنعت و معدن و تجارت، سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، معاون وزارت راه و شهرسازی و مدیر عامل اتحادیه برگزار شد.

در این مجمع علی زینی‌وند - معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: اتحادیه سازمانهای حمل و نقل همگانی کشور به نوعی یکی از موثرترین و مهمترین اتحادیه های ما قلمداد می شوند چرا که با زندگی مردم به صورت فراگیر با وجود هزار و ۲۸۵ شهر که تحت پوشش قرار می گیرند، مرتبط هستند. در حقیقت در حوزه شهرداری‌های کشور در طول تاریخ زندگی شهری اتحادیه‌هایی که در حوزه صنوف شکل می‌گیرند کارآمدی‌شان زیاد است و با فعالیت سلامت خود می‌توانند به کمک دولت‌ها بیایند و قطعا دولتی موفق است که وظایف تصدی‌گری خود را به سرعت واگذار و وظایف نظارتی و حاکمیتی را انجام دهد.

وی افزود: بی‌تردید دولت‌های موفق،   اتحادیه‌ها و صنوف را  کمک حال خود می‌دانند و این اتحادیه‌ها به گونه‌ای توسعه خدمات و رفاه را بر عهده می‌گیرند و از  این طریق دولت‌ها ترغیب می‌شوند که مسئولیت‌های بیشتری را واگذار کنند.

معاون سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر لزوم  توسعه شهر هوشمند و تحقق شهرداری های هوشمند از مسیر گسترش  سامانه های مختلف گفت: هر چه در کنار واگذاری مسئولیت به اتحادیه‌ها انجام فعالیت‌ها در بستر هوشمندسازی محقق شود، قطعا سلامت و رفاه عمومی و شفافیت افزایش پیدا می‌کند و به تبع آن اعتماد عمومی افزایش خواهد یافت. در حوزه حمل و نقل  درون شهری که مانند حمل و نقل برون شهری  قوانین و ضوابطی جاری و ساری است. قطعا مدیر و دولتی که وظایف خود را محدود و مسئولیت ها و وظایف را به مردم واگذار می کند عملکرد موفق‌تری خو اهد داشت. باید به سمت تقویت  اختیارات شهرداری ها حرکت کنیم و در این مسیر  با توجه به قدرتمند بودن ساختار شهرداری ها و وزارت کشور می‌توانیم شاهد عملکرد موفق‌تری با شیم.

وی تاکید کرد: اگر در تدوین قوانین و دستورالعمل‌ها به صورت تخصصی تصمیم گیری نشود، ممکن است ایجاد یک قانون کار را برای مردم پیچیده‌تر و دشوارتر کند لذا نیاز است با استفاده از  سازمان های حمل و نقل همگانی کشور افراد متخصص در کمیته های مختلف جمع شوند و با مطالعه در جهت تصویب قوانین موثر و تسهیل کننده، کمک حال دولت باشند.

وی ادامه داد: در حوزه نوسازی تاکسی ها بر اساس گزارشی که اعلام شده ۳۰۰ هزار دستگاه تاکسی نیاز به نوسازی دارد که از این نیاز ۲۰۰ هزار دستگاه حالت اورژانسی دارد و باید در سریع‌ترین زمان ممکن نوسازی آنها انجام شود. باید به گونه ای نوسازی انجام شود که حداقل استاندارد پاکیزگی و تمیزی ما همانند تاکسی های فرودگاه باشد البته برای تحقق این مهم شرایط مالی، تاثیرگذاری بسیاری دارد. رانندگان تاکسی قشر آسیب پذیری هستند که باید در حوزه نوسازی خودروها مورد حمایت قرار گیرند. لذا باید از زمینه واردات با در نظر گرفتن تولیدات داخل برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی بهره گرفت. باید بخش  عمده‌ای از ناوگان تاکسیرانی از بخش واردات به شکلی که به تولید داخل آسیب نزند، نوسازی شود.

وی ادامه داد: باید موضوع بیمه رانندگان تاکسی حل و فصل شود. پذیرفته نیست فردی که از صنفی خارج می‌شود همچنان سال‌ها بیمه او  پابرجا باشد.

زینی‌وند در بخش دیگری از صحبت‌های خود خطاب به سازمانهای حمل و نقل همگانی کشور گفت: ظرفیت‌های خوبی در بودجه کشور دیده شده و رایزنی‌های خوبی برای پرداخت وام های ارزان قیمت فراهم شده است. بی‌تردید رانندگان تاکسی با توجه به این که با زندگی مردم و خانواده ها در ارتباط هستند از اهمیت بسزایی برخوردارند و باید گزینش‌های لازم برای آنها وجود داشته باشد. باید  رانندگان با دیدگاه یک شغل مهم در نظر گرفته شوند و درآمد آنها نیز مطلوب باشد. در این میان نیاز است که از همه ظرفیت‌ها در مسیر تحقق ارتقای این شغل بهره گرفته شود.

امروز با رونمایی از سامانه تامین قطعات یدکی و لوازم مصرفی خودرو هر راننده بخش حمل و نقل عمومی به صورت مستقیم و بدون واسطه باید بتواند قطعات یدکی خودرو خود را از تولید کننده دریافت کند امری که در معیشت و نظارت و کنترل قطعات نیز  تاثیر بسزایی خواهد داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.