| کد خبر: 245099 |

حمل و نقل اشتغال و ارزآوری بالایی دارد

یک کارشناس بازار کار بخش حمل و نقل و ترانزیت کالا را دارای ارزآوری و اشتغالزایی بالا دانست و بر لزوم صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهای دیگر تاکید کرد.

تین نیوز

یک کارشناس بازار کار بخش حمل و نقل و ترانزیت کالا را دارای ارزآوری و اشتغالزایی بالا دانست و بر لزوم صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهای دیگر تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز، علی اکبر سیارمه از بخش حمل ونقل به عنوان یکی از بخشهای اشتغالزا و دارای ارزش افزوده نام برد و افزود: بسیاری از کشورهای دنیا از جمله ترکیه و بلغارستان، صنعت حمل و نقل خود را متحول کردند و از طریق بخش حمل و نقل به توسعه صادرات، جابه جایی و حمل بار و کالا روی آورده‌اند.

وی با اشاره به موقعیت ایران در بخش حمل و نقل گفت: علیرغم داشتن مرزهای آبی و زمینی بسیار و حمل و نقل هوایی، دریایی و جاده ای، ۹۰ درصد حمل و نقل ما از طریق زمینی و به صورت جاده ای انجام می شود و به نسبت وسعت کشورمان راه آهن سراسری نداریم.

این کارشناس حوزه کار ادامه داد: مقایسه کشورهای اروپایی حتی پاکستان و هندوستان نشان می دهد که ما از فرصتهای طلایی کشورمان برای خروج از اتکا به نفت استفاده نکردیم در حال که صنعت حمل و نقل علاوه بر اشتغالزایی ارزآوری قابل توجهی برای کشورمان دارد.

سیارمه گفت: هندوستان با وجود آنکه قطارهای مدرن روز ندارد و داخل اقیانوس قرار گرفته اما بخش اعظمی از نیاز خود را برای جمعیت درنظر گرفته اند تا از مزایای حمل و نقل دریایی استفاده کنند ولی ما آنطور که باید در بخش حمل و نقل هوایی و دریایی سرمایه‌گذاری نکرده ایم.

وی با اشاره به عدم دسترسی بسیاری از کشورهای استقلال یافته آسیای مرکزی به آبهای آزاد، گفت: این کشورها می توانند از مسیر ایران برای عبور و مرور و رفتن به دریای عمان استفاده کنند و وارد آبهای گرم شوند ولی اگر قرار بر ترانزیت باشد و کالاها از دریای عمان وارد چابهار شوند، می توانیم از طریق ریلی و جاده‌ای کالاها را به سمت اوراسیا و کشورهای تازه استقلال یافته ببریم.

به گفته سیارمه با تقویت بخش حمل و نقل، تولید داخلی، صادرات و اشتغال رونق می گیرد و بسیاری از قراردادهای تجاری و اقتصادی میان این کارشناس بازار کار درعین حال صدور خدمات فنی و مهندسی را از دیگر حوزه های اشتغالزا برشمرد و گفت: در حال حاضر زمینه کسب فرصتهای اشتغال در بازارهای بین المللی فراهم است و اعزام نیروی کار در قالب صدور خدمات فنی و مهندسی صورت می گیرد. این بخش در توسعه صادرات و اشتغال، ‌افزایش توان رقابتی و ایجاد رفاه و درآمد نقش بسزایی دارد و با توجه به آنکه در این زمینه نیروی انسانی ماهر و کارآزموده در اختیار داریم می توانیم از فرصتهای فراهم شده در این بخش به نحو شایسته استفاده کنیم.

وی در پایان گفت: صنعت ساختمان نیز از ارزش افزوده و اشتغال بالایی برخوردار است به شرط آنکه از اشغال اتباع بیگانه درآمده و در اختیار نیروی کار داخلی قرار گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.