| کد خبر: 245023 |

خرید ۵ اتوبوس دست دوم با هزینه یک اتوبوس نو

در حال حاضر مدیریت شهری با افزایش تقاضا و مشکل عرضه مواجه است که در این شرایط فقط واردات اتوبوس‌های دست دوم راهگشای مشکل است.

تین نیوز

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران به تشریح اهمیت خرید اتوبوس‌های دست دوم در شرایط فعلی اقتصادی کشور و مدیریت شهری پرداخت و گفت: در حال حاضر مدیریت شهری با افزایش تقاضا و مشکل عرضه مواجه است که در این شرایط فقط واردات اتوبوس‌های دست دوم راهگشای مشکل است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، پرویز سروری درباره چرایی اهمیت موضوع «خرید و واردات اتوبوس‌های دست دوم»، اظهارکرد: اگر اتوبوس جدیدی به ناوگان اضافه نشود، جابجایی شهروندان در شهر دچار مشکل خواهد شد. باتوجه به شرایط فعلی باید اقدامات نوسازی، بازسازی و استفاده از اتوبوس‌های بخش خصوصی به ترتیب اولویت عملیاتی شود، اما بخش خصوصی اعلام کرده است که خرید هر دستگاه اتوبوس به مبلغ پنج میلیارد تومان و فعال کردن آن در خطوط اتوبوسرانی برایش سود و آورده‌ای ندارد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه شهرداری تهران از اتوبوس‌های دست دوم مطابق با استانداردهای محیط زیستی استفاده خواهد کرد، افزود: اگر عمر مفید اتوبوس‌های دست دوم خارجی ۱۰ سال باشد و در حال حاضر پنج سال سن داشته باشند، می‌توان به جای خرید هر دستگاه اتوبوس نو به مبلغ پنج میلیارد تومان، پنج دستگاه اتوبوس به مبلغ یک میلیارد تومان خریداری کرد.

سروری در ادامه توضیح داد: به معنایی دیگر به جای خرید یک دستگاه اتوبوس نو، می‌توان پنج دستگاه اتوبوس دست دوم و مطابق با استانداردهای محیط زیستی کشور خریداری کرد و با همین عمل وضعیت ناوگان را بهبود بخشید.

به گفته وی؛ در حال حاضر مدیریت شهری با افزایش تقاضا و مشکل عرضه مواجه است که در این شرایط فقط واردات اتوبوس‌های دست دوم راهگشای مشکل است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران ضمن اشاره به مخالفان واردات اتوبوس‌های کارکرده گفت: برخی افراد حرف‌های غیرکارشناسی در این باره می‌زنند که به نظرم مخالف منافع مردم سخن می‌گویند.

سروری واردات اتوبوس‌های دست دوم را به عنوان یک عامل کمکی در این شرایط عنوان کرد و افزود: باید به زمانی برسیم که درآمدهای شهرداری اجازه تکمیل ناوگان را بدهد و حداقل اتوبوس‌های ناوگان را به تعداد چهار سال گذشته یعنی شش هزار دستگاه اتوبوس برسانیم.

وی در ادامه تأکید کرد: مابه‌التفاوت هزینه اتوبوس دست دوم با نو، امکانی را برای مدیریت شهری ایجاد می‌کند که بتواند حمل و نقل را ساماندهی و ناوگان را تقویت کند. سپس با منابع مالی جدید ایجاد شده، اتوبوس‌های نو خریداری کند و اتوبوس دست دوم خارج شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه درحال حاضر تا جایی که امکان دارد باید خرید اتوبوس با اولویت خرید از داخل انجام شود، گفت: سپس باید بازسازی اتوبوس‌های غیرفعال انجام شود که شهرداری در حال بازسازی بخشی از اتوبوس‌هاست. همچنین باید اجازه داد تا از اتوبوس‌های دست دوم به عنوان یک امر کمکی استفاده شود تا پس از ایجاد امکان مالی، اتوبوس نو خریداری شود.

سروری در ادامه یادآور شد: باید موضوع «خرید اتوبوس‌های دست دوم» برای مردم و صاحبان اندیشه‌ که در حوزه مدیریت شهری حساس هستند، خارج از چارچوب‌های سیاسی و با نگاهی کارشناسانه بررسی شود.

بر اساس گزارش سایت شهر، سروری در پاسخ به این گفته که هیئت وزیران در حال تهیه آیین نامه جدیدی برای واردات خودرو است و واردات اتوبوس‌ها منوط به آن آیین نامه می‌شود، گفت: این موضوعات جوسازی‌های سیاسی است برای اینکه یک عده‌ای می‌خواهند کینه خود را از یک فردی خالی کنند و هر موضوعی که قرار است به ثمر برسد، یک حرفی روی آن می‌گذارند.

وی با بیان اینکه اگر اتوبوس‌ها، استاندارد مورد قبول محیط زیست را نداشته باشند، نباید واردات‌شان صورت گیرد، افزود: شورای شهر قائل به ورود اتوبوس‌های فاقد استانداردهای محیط زیستی به تهران نیست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.