| کد خبر: 245022 |

چالش های تامین ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی

تقاضای خودروهای الکتریکی در سراسر جهان در حال افزایش است، با این حال همچنان چالش‌های زیادی پیش روی مدیران در تامین ایستگاه‌های شارژ این وسایل نقلیه پاک وجود دارد.

تین نیوز

تقاضای خودروهای الکتریکی در سراسر جهان در حال افزایش است، با این حال همچنان چالش‌های زیادی پیش روی مدیران در تامین ایستگاه‌های شارژ این وسایل نقلیه پاک وجود دارد.

به گزارش تین نیوز، برنامه‌ریزان در بسیاری از نقاط دنیا متعهد شده‌اند تا تاریخ مشخصی، هدف صفر انتشار کربن را محقق کنند که بخش اعظم رسیدن به این هدف از طریق بهبود وسایل حمل‌ونقل امکان‌پذیر خواهد شد. در این رابطه، گرایش به تردد از طریق وسایل نقلیه پاک مانند خودروهای الکتریکی در حال افزایش و این در حالی است که بسیاری از شهرها با مشکل نبود ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی مواجه هستند. علاوه بر این، در صورت وجود ایستگاه‌های شارژ کافی، همواره هزینه بالای شارژ یک دغدغه مهم برای مالکان خودروهای الکتریکی یا افرادی به‌شمار می‌رود که مایل به جایگزین کردن وسایل نقلیه کنونی خود با انواع برقی هستند.

در ادامه به ارائه تدابیری پرداخته می‌شود که می‌تواند به بهترین شکل ممکن بحران شارژ خودروهای الکتریکی یا به عبارت دیگر، توسعه شبکه شارژ آن‌ها را در شهرها حل کند.

تدابیری برای توسعه شبکه شارژ خودروهای الکتریکی در شهرها

توسعه فرآیندهای طراحی مشترک در سطح دولتی و خصوصی

بدیهی است که نهادهای خصوصی و نیمه‌دولتی نقش مهمی در توسعه زیرساخت‌های شهری ایفا می‌کنند که سهیم‌سازی آن‌ها در گسترش ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی نیز می‌تواند تبعات مثبت بسیاری در پی داشته باشد. از سوی دیگر، می‌توان نهادهای خصوصی را نیز به سرمایه‌گذاری برای نصب ایستگاه‌های شارژ دعوت و در عوض، آن‌ها را از مزایای حاصل از سوددهی این ایستگاه‌ها برخوردار کرد.

حذف موانع موجود در نصب زیرساخت‌های شارژ

مدیران محلی و ملی می‌توانند به شیوه‌های مختلف، تمام موانعی را که بر سر راه نصب ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی وجود دارد، از میان بردارند. به عنوان مثال، صدور مجوز برای نصب ایستگاه‌هایی با قابلیت شارژ سریع، می‌تواند مشکلات زیادی را در پی داشته باشد، ضمن این‌که مستلزم صرف هزینه بسیار بالایی است. در این راستا، صدور مجوز باید با استانداردهای ویژه‌ای تسهیل شود؛ فرآیند صدور مجوز بهتر است به صورت اینترنتی انجام بگیرد و نباید مستلزم گذراندن مراحل پیچیده اداری و با حضور در نهادهای دولتی مربوطه باشد. در تخصیص فضای نصب این ایستگاه‌ها نیز باید تدابیر بهینه‌سازی مورد توجه قرار گیرد تا امکان نصب تعداد بیشتر آن‌ها فراهم بیاید و در نهایت، ایستگاه‌ها به طور پراکنده در سراسر شهرها توزیع شود تا همه مردم در هر نقطه به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

تدابیری برای توسعه شبکه شارژ خودروهای الکتریکی در شهرها

برنامه‌ریزان علاوه بر حذف موانع دولتی برای نصب ایستگاه‌های شارژ باید تدابیری نیز جهت به‌روز کردن بهبود زیرساخت‌های ایستگاه‌ها در اختیار داوطلبانی قرار دهند که مایل به مشارکت در توسعه خدمات مربوطه هستند.

استفاده از ابزارهای فنی برای حمایت از طراحی‌های جدید

آژانس‌های دولتی، آزمایشگاه‌های ملی و سایر نهادها چهارچوب‌های طراحی و ابزارهای فنی را فراهم می‌آورند تا از این طریق به مدیران در طراحی زیرساخت‌های شارژ و تعیین مکان مناسب برای نصب آن‌ها کمک کنند. استفاده از ابزارهای فنی، به عنوان مثال در وبسایت‌های شهری می‌تواند به بهترین نحو ممکن انجام اقدامات مربوط به نصب ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی را تسهیل کند و به ترویج بیشتر آن‌ها در سطح شهرها منجر شود. دسترسی به این ابزارها می‌تواند به شناسایی تعداد و انواع شارژرهای مورد نیاز برای برآورده کردن یک تقاضا کمک کند، در یافتن مکان‌های مناسب برای نصب ایستگاه‌های شارژ مؤثر باشد و در نهایت رویکردهایی در اختیار کاربران قرار دهد تا از طریق آن، اثرات ناشی از بارهای شارژ بر شبکه به حداقل برسد.

تدابیری برای توسعه شبکه شارژ خودروهای الکتریکی در شهرها

بهره‌گیری از فرآیندهای طراحی مردم‌محور

یکی از بهترین شیوه‌ها برای حل بحران وجود ایستگاه‌های شارژ می‌تواند دعوت شهروندان به مشارکت در طراحی‌های این ایستگاه‌ها باشد. به‌ویژه زمانی که مدیران برای انجام فرآیندهای طراحی خود با ساکنان مناطق محروم مشورت می‌کنند، از نقص‌های نصب ایستگاه‌ها آگاه‌تر می‌شوند که همین امر آن‌ها را به رفع ایرادات طراحی شهری و بهبود توزیع ایستگاه‌های شارژ و محدودیت‌های استفاده از آن‌ها سوق می‌دهد.

علاوه بر این، سهیم‌سازی مردم در فرآیندهای طراحی ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی می‌تواند سرمایه‌گذاران را به مشارکت در نصب آن‌ها برانگیزد که این امر به سهم خود می‌تواند توسعه این ایستگاه‌ها را تسریع کند.

تدابیری برای توسعه شبکه شارژ خودروهای الکتریکی در شهرها

اولویت‌بندی مناطق بر اساس میزان آلودگی هوا برای نصب ایستگاه‌های شارژ

کاهش آلودگی هوا از مهم‌ترین اهداف مدیران شهری در ترویج استفاده از خودروهای الکتریکی به‌شمار می‌رود که مستلزم نصب ایستگاه‌های شارژ است. در واقع، مدیران شهری باید مناطقی با بیشترین سطح آلودگی را شناسایی کنند و ابتدا به نصب ایستگاه‌های شارژ در آن‌ها بپردازند تا استفاده از خودروهای الکتریکی

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری ایمنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.