| کد خبر: 244998 |

وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد؛

◄ ریل‌گذاری ۲۴۸ کیلومتر راه‌آهن جدید در کشور

وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، ریل‌گذاری ۲۴۸ کیلومتر از خطوط راه‌آهن کشور را از ابتدای دولت سیزدهم به اتمام رساند.

تین نیوز

وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، ریل‌گذاری ۲۴۸ کیلومتر از خطوط راه‌آهن کشور را از ابتدای دولت سیزدهم به اتمام رساند.

به گزارش تین نیوز، عملکرد شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در حوزه توسعه خطوط ریلی کشور تا دوازدهم تیرماه ۱۴۰۱ از سوی معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی اعلام شد.

بر اساس این گزارش، شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در سال ۱۴۰۰، ریل‌گذاری ۲۴۸ کیلومتر از خطوط راه‌آهن کشور را در شش طرح تکمیل کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به راه‌آهن میانه - اردبیل به طول ۲۸ کیلومتر اشاره کرد.

همچنین ۳.۴۴ کیلومتر از راه‌آهن رشت - کاسپین طی این مدت از سوی شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور ریل‌گذاری شده است.

ریل‌گذاری ۱۹.۷۷ کیلومتر از راه‌آهن بستان‌آباد - خاوران و حدود ۵۳ کیلومتر از راه‌آهن یزد - اقلید از دیگر اقدامات شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در حوزه توسعه خطوط ریلی کشور بوده است.

این شرکت زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی ۸۹ کیلومتر از ابر پروژه راه‌آهن چابهار - زاهدان را نیز ریل‌گذاری کرده است.

ریل‌گذاری خط ریلی همدان - سنندج به طول ۶۲.۱۳ کیلومتر و همچنین راه‌آهن ملایر - کرمانشاه به طول ۵۵۰ متر نیز توسط شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور تحقق یافته است.

امضای تفاهم‌نامه ساخت راه‌آهن شلمچه - بصره به طول ۳۴ کیلومتر میان تهران و بغداد از دیگر اقدامات مثبت این شرکت بود که طی سفر وزیر راه و شهرسازی به عراق انجام شد.

اکنون ۱۴ هزار و ۲۶۸ کیلومتر مسیر ریلی احداث شده توسط شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در دست بهره‌برداری قرار دارد و مطالعه ۶ هزار ۳۱۲ کیلومتر مسیر ریلی جدید و اجرای ۳ هزار و ۲۷۶ کیلومتر راه‌آهن از سوی این شرکت زیرمجموعه وزارت راه  و شهرسازی در دست اقدام است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کوروش 0 0

    خاطر نشان میکنم که وزیر راه چند جلسه پیش افسوس میخورد که ای کاش ساختمان وزارت راه رو میفروختم تا پول ساخت راه آهن رشت آستارا تامین بشه. چه بسا خونه خودشون رو هم بفروشن. پای ترانزیت ده میلیون تن ترانزیت بار روسی در میان هست. اتصال ریلی روسیه به هند از هر کاری واجب تره.به عزیزان دل برادر در شرکت ساخت توصیه میکنم با یک دست ده تا هندونه بلند نکنن. یک ده رو آباد کنن بهتر از دَه دِه نیمه کاره هست. اگر ممکنه یه سبک و سنگین بفرمایید. یه واجب و اوجب بفرمایید .خدا وکیلی رشت آستارا خیلی واجب تر از بقیه خطوط هست. پای ده میلیون تن بار ترانزیت روسیه در میون هست. با دست خالی نمیشه همه رو راضی نگه داشت. دلتون میاد وزیر عزیز ما بی خونه بشن؟

  • علیرضا اسداللهی نودهی 0 0

    سلام باورکنید برادرم خواهرم من اهل ضیابر هستم که در صورت احداث راه آهن آستاراورشت در کنار راه آهن وجاده ترانزیت کالا آستارا رشت میباشد چون اگر شما سالهای گذشته این احداث انجام شده بود الان کریدور شمالی جنوب خلیج‌فارس تکمیل شده بود که می‌توانستیم سالی بیشتراز ۱۰۰میلیون تن ترانزیت درسال انجام می شد پس این مسیر آبروی ایران و گیلان بعنوان مثال اگر تکمیل شده باشد