| کد خبر: 244974 |

◄ پیشرفت ۳۸ درصدی سفت‌کاری خط ۲ متروی اصفهان

دستگاه حفار مکانیزه (TBM) جبهه غربی در روز عید غدیر به ایستگاه چهارسو می‌رسد و پس از عملیات اورهال و تعمیرات، به مسیر خود به سمت ایستگاه خلجا ادامه خواهد داد.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان با اشاره به پیشرفت ۳۸ درصدی احداث خط دو متروی این کلان‌شهر در بخش سفت‌کاری، گفت: دستگاه حفار مکانیزه (TBM) جبهه غربی در روز عید غدیر به ایستگاه چهارسو می‌رسد و پس از عملیات اورهال و تعمیرات، به مسیر خود به سمت ایستگاه خلجا ادامه خواهد داد.

به گزارش تین نیوز، سید محسن واعظی‌فر اظهار کرد: خط دو متروی اصفهان از دارک تا خمینی‌شهر حدود ۲۴ کیلومتر طول دارد که اولویت اول آن از ایستگاه دارک تا ایستگاه شهید حجازی در خیابان کهندژ با حدود ۱۴ کیلومتر ۱۶ ایستگاه دارد و تاکنون در بخش سفت‌کاری حدود ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه از ۱۶ ایستگاه اولویت اول خط دو متروی اصفهان، ۱۵ ایستگاه برای تکمیل در اختیار پیمانکار است، افزود: تنها ایستگاه این خط که از نظر سازه تکمیل شده است و عملیات عمرانی در آن انجام نمی‌شود، ایستگاه عاشق اصفهانی است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان با اشاره به حفاری خط دو متروی این کلان‌شهر از جبهه شمال شرقی با دو دستگاه حفار مکانیزه (TBM) خاطرنشان کرد: دستگاه حفار مکانیزه تونل غربی در ایستگاه لاله در حال اورهال است و TBM شرقی که از این جبهه در حال حفاری است، هنوز به ایستگاه شاهد نرسیده است.

وی تصریح کرد: TBM با قطر ۹.۵ متر از جبهه غرب در حال حفاری است که در تاریخ دوازدهم بهمن‌ماه سال گذشته با عبور از زیر بزرگراه شهید خرازی، به ایستگاه شهید خرازی رسید و پس از اورهال، حفاری را به سمت ایستگاه چهارسو (کاشانی) آغاز کرد.

واعظی‌فر با بیان اینکه دستگاه حفار جبهه غربی در روز عید غدیر به ایستگاه چهارسو می‌رسد، تاکید کرد: با رسیدن این دستگاه به ایستگاه کاشانی، عملیات اورهال و تعمیرات آن آغاز خواهد شد و سپس به مسیر خود به سمت ایستگاه خلجا ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به کمبود منابع مالی به‌عنوان مشکل بخش زیادی از پروژه‌های عمرانی، تصریح کرد: تلاش تمام بخش‌های مدیریت شهر این است که بتوان این منابع را به سازمان قطار شهری رساند تا هر چه سریع‌تر خط دو به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان اضافه کرد: به شهروندان اطمینان می‌دهیم احداث خط دو مترو را با کمترین تأخیر و مشکلات ترافیکی به سرانجام برسانیم و از آنها برای صبر و شکیبایی در اجرای این پروژه عمرانی تشکر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه از روزهای گذشته برای اجرای عملیات عمرانی خط دو مترو، میدان زیرین میدان امام علی (ع) تعریض شده است، تصریح کرد: در محدوده ایستگاه ابن‌سینا نیز با توجه به پایان یافتن کاوش‌های میراثی، عملیات جابه‌جایی تأسیسات آغاز شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.